logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Zapraszam do dyskusji, Szkoła ponadgimnazjalna - technikum.

elendtp 28 Sty 2017 23:41 930 4
  • #1 16236135
    elendtp
    Poziom 2  
    Witam, jestem uczniem klasy 3 gimnazjum i szukam technikum po którym będę miał szeroki wachlarz wyboru studiów, wiem że mogę mieć taki wybór po ukonczonym liceum ale jak dla mnie to liceum to gimnazjum level2, nie chcę od poczatku robic trudniejszego gimnazjum, chcę oprocz papierka z matury umiec chociaz cos. Chcialbym z tego technikum wyniesc chociaz troche umiejetnosci, gdybym nie dostal sie na studia chcialbym cos umiec. Ktore technikum lepiej wybrac? Technikum Mechatroniczne technikum elektryczne czy moze technikum chlodnictwa i klimatyzacji? Czym rozni sie elektryk od elektronika?
    Zapraszam do dyskusji.
  • #2 16236315
    Krzys55
    Poziom 28  
    Ocena: 302
    Jak nie wiesz czym różni się elektryk od elektronika , to daruj sobie oba te kierunki .
  • #3 16236936
    bodzio507
    Poziom 30  
    Ocena: 579
    @Krzys55 Po to się idzie do szkoły żeby się czegoś nauczyć, a nie wszystko umieć zanim się tam pójdzie.
    Dobrze że chłopak pyta, bo nie wielu jest na tyle ambitnych. Większość idzie bo koledzy mówili że są niezłe jaja są na zajęciach praktycznych, rodzice im karzą lub wybierają technika informatyka bo cały dzień grają w gry na kompie.
    Technik elektronik jeszcze 5 lat temu wyglądał zupełnie inaczej niż teraz i uczyło się tam innych rzeczy.

Odnośnie studiów to po technikum masz pełen wachlarz studiów, o ile zdasz maturę. Bo to matura jest przepustką na studia. Możesz iść na studia medyczne, prawnicze, techniczne i każde inne.

Odnośnie wyboru technikum to tu masz informatory o egzaminie z kwalifikacji w danym zawodzie:
    https://www.cke.edu.pl/egzamin-zawodowy/egzamin-w-nowej-formule/informatory/
    i tak od strony 18 masz opis zawodu.