Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo mk3 2,0 TDCI - wymiana pompy paliwa

JasomiT 29 Sty 2017 16:07 4677 5
  • #1 29 Sty 2017 16:07
    JasomiT
    Poziom 15  

    Witam, mam do wymiany pompę CR w Mondeo 2.0 TDCI 130 km, pażdziernik 2003 - piszę w razie było potrzebne.
    Jak ją wyjąć?
    Niby to popularny problem, ale jakoś nie mogę znaleźć opisów tej operacji.
    Czy aby ją wyjąć trzeba odkręcać cały dekiel rozrządu?
    podobno jest napinacz hydrauliczny, czy można będzie wyjąc pompę czy jakoś najpierw zablokować napinacz?
    Podobno ma znaczenie ustawienie pompy względem rozrządu, to prawda?
    Da się to zrobić bez większego demontażu? Np. pasa przedniego?
    Pewnie wiele osób to robiło, bardzo bym prosił o jakiś opis.
    Jeżeli istnieje taki temat proszę nie kasować mojego a o link do tamtego.
    Pozdrawiam.

    0 5
  • Sklep HeluKabel
  • #2 29 Sty 2017 17:04
    Jackall
    Poziom 26  

    Trzeba zdjąć dekiel, zablokować napinacz, odkręcić koło od pompy. Sprawdzić puszkę filtra, na obecność opiłków. Jeśli są, to warto wymienić zbiornik paliwa na taki od benzyniaka, przepłukać pod ciśnieniem przewody paliwa.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 29 Sty 2017 17:37
    JasomiT
    Poziom 15  

    Dzięki, ale przy ściąganiu dekla (blaszanej osłony) wystarczy odkręci śruby na około jej, czy jakieś poduszki silnika albo coś? bo jak patrze to może być ciężko.
    I jak z tą pompą, ona jest tłoczkowa czy łopatkowa? na prosty rozum to wszystko jedno jak ją założymy, ale na jakimś forum czytałem że ona tłoczy nie ciągle tylko chwilowo, czyli jakby była tłoczkowa, i że niby jej ustawienie ma wpływ na moc?
    Oraz jakby ktoś miał zdjęcie napinacza, jakiej średnicy trzpień do blokowania napinacza i gdzie się blokuje wał?

    Dodano po 12 [minuty]:

    O zanim napisalem, pojawila sie odpowiedz, bardzo mnie cieszy ze jest taka mozmiwosc zdjezia dekla, a nie calej osłony, ale czy trzeba ten przyrzad zeby to zrobic, czy mozna sobie inaczej poradzic i co z ustawieniem pompy.

    1
  • Pomocny post
    #5 04 Lut 2017 19:54
    JasomiT
    Poziom 15  

    Jestem po operacji wiec opisze może komuś się przyda.
    Znalazłem opis czynności na forum mondeo ale był dość ciężki do zrozumienia.
    Ściągamy przewody podciśnieniowe z elektrozaworów oraz z egr, następnie odkręcamy zaworki widoczne na przodzie , klucz 10.
    Wyciągamy akumulator i odkręcamy puszkę od filtra powietrza (tylko dla lepszego dostępu)
    Odkręcamy zawór eg,r z góry śruby na klucz 7mm ?(przynajmniej u mnie tak nie wiem czy zawsze) oraz rurę od egr i gumową rurę dolotu powietrza i wyjmujemy zawór egr.
    Odkręcamy rurę od egr po drugiej jej stronie, czyli przy kolektorze wydechowym (po to wyjęliśmy akumulator i puszkę filtra)
    Odkręcamy kolektor ssący klucz 10 koniecznie nasadka z przedłużką, chyba że rurowy, wajchowy. uwaga na skrajną prawą śrubę, trzeba cienkiej nasadki albo klucza rurowego bo jest trochę ciasno i taka typowa czyli chyba 1/2" jest za gruba. Odkręcamy czujnik nad kolektorem, pojęcia nie mam od czego on jest. Wyjmujemy kolektor i mamy dostęp do pompy.
    Odkręcamy przewód paliwowy, wysokiego ciśnienia, między pompą a listwą RC i wyłączamy dwie wtyczki elektryczne.
    Odkręcamy mocowanie przy pompie do bloku, czyli z tego co pamiętam dwie śruby 10mm ( może 8?) w bloku i trzy w pompie 13mm (przypominam to rozmiar klucza, nie śruby) oraz luzujemy dwie śruby na pompie 7mm, tylko luzujemy, bo tam uchwyt mocujący do silnika jest wsunięty pod inną "blachę" na pompie i będzie łatwiej wyjąć . Ale zostawiamy po jednej śrubie w bloku i pompie, nawet luźno, tak na wszelki wypadek.
    Teraz lewa strona silnika, czyli odkręcamy zbiorniczek wyrównawczy płynu i wykręcamy go na prawo nad pompę, odkręcamy też zbiornik płynu wspomagania by mieć lepszy dostęp.
    Dalej wykręcamy osłonę mocowania pompy, jak ktoś ma przyrząd to sobie poradzi, ja nie mam więc użyłem klucza do dużej szlifierki kontowej i wkrętaka, klucz ten ma dwa wystające bolce, jeden wkładamy w otwór oraz blokujemy wkrętakiem za drugi i łatwo odkręcamy, tak zrobiłem ja, a możliwości jest dużo, na upartego wystarczą dwa gwoździe i jakiś drut. gdzieś czytałem żeby pukać młotkiem, ale nie polecam, to plastik.
    Mamy koło pompy na widoku. ustawiamy koło tak by otwór pomiędzy czterema śrubami, tymi bliżej środka był na godzinie pierwszej, piszą żeby kręcić kluczem za wał, ja wbiłem trojkę i pociągnąłem za auto ( wiem, szaleństwo). teraz bierzemy klucz imbus? ten gwiastkowy t45 i próbujemy Przez jeden z trzech otworów bliżej zewnętrznej krawędzi, namacać otwór śruby trzymającej pompę do bloku (klucz musi być średnicy wejścia, czyli nie może być nasadka 1/2" bo nie wejdzie, ja miałem zwykły gięty, ale akurat trafił się odpowiedniej długości ze starego kompletu, czyli trzeba wziąć to pod uwagę.)
    Te śruby odkręcamy ale nie wykręcamy, one tam zostają.
    Pora na blokadę koła zębatego, jak ktoś ma blokadę, to raczej tego nie czyta, w naszym przypadku należy użyć trzech trzpieni 9mm wkładanych w otwory przez które wykręcaliśmy śruby
    W tym położeniu, o dziwo łańcuch jest bardzo lużno, więc chodzi tylko o utrzymanie koła zębatego na miejscu by nie przeskoczył nam rozrząd.
    Dalej, uważając na blokadę koła i kontrolując ją, wykręcamy śruby blokujące oś pompy, czyli te cztery bliżej środka, oraz wykręcamy resztę śrub mocujących do bloku.
    UWAGA przypomniało mi się na końcu. rozłączenie przewodów paliwowych, gdzieś czytałem żeby po prostu wypiąć z pompy, jednak u mnie nie było to takie proste.
    Ja wypiąłem przewody elastyczne koło zbiorniczka płynu chłodzącego, nieco dalej, idąc po przewodach, mamy uchwyt nocujący, odkręciłem go, poluzowałem stalowy przewód przy pompie i wyjąłem je wraz z pompą, a to głównie temu, że ten elastyczny miał jakiś trudny zatrzask, którego nie pokonałem.
    Teraz drugie uwaga, mój opis proszę traktować jako informację i nie ponoszę odpowiedzialności za konsekwencje wykonania tej operacji w ten sposób.
    Pozdrawiam, cieszyło by mnie jakbym komu cokolwiek w jakim cokolwiek stopniu pomógł.
    Jakieś uwagi, pisać.

    Moderowany przez T5:

    Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".

    2
  • #6 04 Lut 2017 20:08
    T5
    Admin grupy Samochody

    Zablokowanie wału korbowego i mamy pełen profesjonalizm.

    1