Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 105.460 2008R. - Silnik nie nagrzewa się do 90 stopni.

Transkomar1987 12 Lut 2017 00:40 2058 6
  • #1 12 Lut 2017 00:40
    Transkomar1987
    Poziom 3  

    Witam, podkreślę ze Daf ma retarder, wymieniłem termostat na drugi (nie oryginalny) nowy okazało się ze temperatura była mniejsza niż na starym, więc zamówiłem oryginalny Dafoski z parametrami 83' temperatura dalej jest mała 75' maksymalnie, samochód pali 33l/100km normalnie palił 29l, (normalna sprawa że więcej pali). Kierowca zakrył całą chłodnice tekturą jednak temperatura nie wzrosła. Podobno w obudowie gdzie jest zamontowany termostat są oringi które mogły by przepuszczać ale oringi są całe. Chłodnica powinna być zimna i po nagrzaniu się płynu w silniku powinien otworzyć się termostat i chłodnica powinna się zrobić ciepła i schłodzić ciepły płyn itd. U mnie chłodnica jest zimna i po jakimś czasie nagrzewa się i cały czas jest ciepła, wychodziło by że płyn cały czas krąży w układzie i nie trzyma go termostat lub te oringi w obudowie termostatu, może ktoś miał taki przypadek i coś podpowie mądrego.
    DAF XF 105.460 2008R. - Silnik nie nagrzewa się do 90 stopni.

    0 6
  • #2 12 Lut 2017 11:55
    kisiol
    Poziom 19  

    Witam. W daf 410 i 460 jest termostat na 87stopni jak dobrze pamiętam. Ty zamontowałeś od dafa 510 one mają nisza temp. otwierania. Druga sprawa to jak wymieniłem termostat to mam nadzieję że z pierścieniem uszczelniający w obudowie.

    1
  • #3 12 Lut 2017 13:24
    Transkomar1987
    Poziom 3  

    [quote="kisiol"]Witam. W daf 410 i 460 jest termostat na 87stopni jak dobrze pamiętam. Ty zamontowałeś od dafa 510 one mają nisza temp. otwierania. Druga sprawa to jak wymieniłem termostat to mam nadzieję że z pierścieniem uszczelniający w obudowie.[/quo
    Witam, podobno 87' jest do dafa bez retardera, a z retarderem ma byc 83'

    0
  • #4 17 Lut 2017 11:02
    hubert04
    Poziom 21  

    Witam, podobno 87' jest do dafa bez retardera, a z retarderem ma byc 83' POTWIERDZAM TAK MA BYC LOGIKA

    Dodano po 2 [minuty]:

    A co w sprawie tego tematu to jak sie ma sprawa visco moze pracować caly czas z silnikiem wychładzając go a jednocześnie stwarzając opór dla silnika podwyższając tymczasem spalanie

    0
  • #5 17 Lut 2017 14:59
    Transkomar1987
    Poziom 3  

    hubert04 napisał:
    Witam, podobno 87' jest do dafa bez retardera, a z retarderem ma byc 83' POTWIERDZAM TAK MA BYC LOGIKA
    Dodano po 2 [minuty]:
    A co w sprawie tego tematu to jak sie ma sprawa visco moze pracować caly czas z silnikiem wychładzając go a jednocześnie stwarzając opór dla silnika podwyższając tymczasem spalanie

    Auto miało zaslonieta cała chłodnicze i ciagnelo 21 ton temperatura nie podniosła się wogole. Nie możliwe żeby nic sie nie podniosła temperatura, chociaż troszkę by poszła do góry. Podejrzewam czujnik temperatury lub instalację od czujnika. Jak komputer widzi ze auto jest niedogrzane to daje mu większą dawkę paliwa i takim sposobem pali wiecej. Visco mialo robione test i wyszlo w normie, Wszystko się wyjaśni we wtorek.

    0
  • #6 23 Lut 2017 20:04
    Wojtek00321
    Poziom 7  

    Sprawdził bym poprawność działania czujnika temperatury czy czasem on nie daje złych znaków

    0
  • #7 23 Lut 2017 23:44
    jarekkasa
    Poziom 1  

    Witam. Mam ten sam problem ze wskaźnikiem od temperatury cieczy przed połową w Daf z 2010 r. 105.460 ,strasznie wzrosło spalanie na poziomie 40--42 l. Jeśli sprawa się wyjaśniła to proszę o podpowiedź do usunięcia usterki w moim Dafie :) Pozdrawiam

    3