Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf V 1.9 TDI BKC - Wysokie spalanie, brak mocy

18 Lut 2017 12:46 5967 14
  • Poziom 5  
    Witam, mam problem z Golf V 1.9 TDI BKC 2004 r. Auto zaczęło dużo palić przy wyższych prędkościach - przy 120 km/h pali 7 litrów, przy 140 km/h 8-8,5 l. Dodatkowo spadły osiągi auta, ledwo ciągnie do 160 km/h i później przyśpieszenia żadnego, v-max ok. 165 km/h na długiej prostej. W aucie wymieniłem wszystkie filtry, wyczyściłem EGR, czyściłem katalizator gorącą wodą na myjni, zmieniłem przepływomierz i pompę vacum. Nie dało to żadnych rezultatów. Przed pojawieniem się objawów w aucie było wszystko ok, v-max ok. 195-198 km/h, spalanie przy 120 km/h ok 5,5 l. Na chwilę obecną nie występują żadne błędy.

    Logi dynamiczne:
    LOG-01-001: vaglog.pl/log-001_vsoh4.html
    LOG-01-003: vaglog.pl/log-003_84gAo3M.html
    LOG-01-011: vaglog.pl/log-011_dLAwi66.html
    LOG-01-003-011 (jednocześnie): vaglog.pl/log-003_011_ezO4wk.html
    LOG-01-008: vaglog.pl/log-008_866v5.html
    LOG-01-013 (delikatne przyśpieszanie do 1500 obr): vaglog.pl/log-013_mnAN0.html
    LOG-01-023: vaglog.pl/log-023_8kDFC.html

    Logi statyczne:
    LOG-01-001: vaglog.pl/log-001_02J48.html
    LOG-01-003: vaglog.pl/log-003_ckzOP.html
    LOG-01-004: vaglog.pl/log-004_8F895.html
    LOG-01-007: vaglog.pl/log-007_8B95cDY.html
    LOG-01-011: vaglog.pl/log-011_4L1gF.html
    LOG-01-013: vaglog.pl/log-013_e7rS3.html
    LOG-01-018: vaglog.pl/log-018_W6Xla5S.html
    LOG-01-023: vaglog.pl/log-023_9zhai6k.html

    Basic settings:
    LOG-01-003: vaglog.pl/log-003_n2my5T.html
    LOG-01-011: vaglog.pl/log-011_8SZd94.html

    Dodatkowo
    Na 3 biegu:
    008: vaglog.pl/log-008_D9U10t4.html
    Na 5 biegu:
    008 + 011: vaglog.pl/log-008_011_DcBUGXo.html

    Zastanawia mnie grupa dynamiczna 008 gdzie od 2600 rpm wartość w 4 polu zaczyna przewyższać wartość życzenia kierowcy czyli pozycja 2, czy nie powinno być tak:

    wartość poz. 2 [życzenie kierowcy] powinna być najwyższa;
    wartość poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego] powinna być najniższa;
    wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] powinna być wyższa od pozycji 3 a niższa od pozycji 2.
  • Poziom 14  
    Turbina pompuje 30% więcej jak ma .Przepływomierz to chyba nie do tego auta ?
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    W pierwszych logach przeładowanie turbiny.1.3 bar rzeczywiste do 1.0 bar wymaganego .Przepływka przekłamuje wynik bądź nieszczelny egr,420-440 powinno być 470mg/suw.
    Z pomiaru przepływomierza wychodzi ze masz pojemnosc silnika 1700cm3. Góra przepływomierza wskazuje faktycznie ze doładowanie wynosi 1.3 bar -985mg/suv

    Niestety dawka paliwa nie idzie w górę podczas przeładowania -46mg.
    Zapewne działa na nią limiter .46 mg jest wartoscią normalną dla doładowania ok 1.0 bar .
    Przepływomierz oblicza ze spalanie chwilowe jest wyższe przez przeładowanie turbo ,lecz dawka paliwa jest za niska powodując niską moc silnika
  • Poziom 14  
    Jakie wartości są w bloku 10 i 11 na zapłonie,i podaj napięcie zasilania przepływomierza.Może w tym wina jest
  • Poziom 5  
    Logi 010 i 011 na zapłonie: http://pastebin.com/zMGh0hRY

    Napięć przepływomierza coś nie mogę zmierzyć, próbuję wbijać klipsa biurowego do wtyczki (według poradnika z youtube) i nic nie pokazuje.

    Czy mógłbyś jeszcze ocenić log 007? http://vaglog.pl/log-007_5plpc47.html

    Robione na zapłonie, po nocy. Temperatura paliwa jakoś dziwnie skacze.

    //Edit
    Okazało się, że bezpiecznik spaliłem, więc nie kombinuję z tymi napięciami. :D
  • Poziom 14  
    Przepływomierz dobierany z katalogu ?
  • Poziom 5  
    Tak, oznaczenie przepływomierza się zgadza.

    Logi na starym przepływomierzu:
    Na 3 biegu: http://vaglog.pl/log-008_866v5.html
    Na 5 biegu: http://vaglog.pl/log-010_011_rS09u.html

    Logi na podmienianym przepływomierzu o tym samym oznaczeniu:
    Na 3 biegu: http://vaglog.pl/log-008_D9U10t4.html
    Na 5 biegu: http://vaglog.pl/log-008_011_DcBUGXo.html

    Może byłbyś w stanie z tego coś odczytać. Mogłem inne grupy zlogować, ale nie pomyślałem a teraz już nie mam tego przepływomierza.
  • Poziom 14  
    Podaj nr przepływki.W twoich logach nie ma wartości nowego przepływomierza.

    W 1.9 tdi występują dwa rodzaje przepływek,moze ktoś kiedyś wstawił tą drugą.
  • Poziom 5  
    038906461B

    Przepływka była już kiedyś wymieniana przez poprzedniego właściciela, bo widziałem przy demontażu napis białą farbą "1.9 TDI" typowy dla szrotów z częściami. Na tej przepływce chodził dobrze i nagle się zepsuło, więc chyba oznaczenie jest dobre. Nie jestem pewny czy ten przepływomierz, który podmieniłem był sprawny (używany i pewnie leżał jakiś czas na półce). Czy widziałeś log 007 i zmienną temperaturę paliwa? Może ten czujnik miałby też wpływ na zwiększone spalanie?
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Nr przepływki prawidlowy.Temperatura paliwa skacze o 1 stopień.O to chodzi?
  • Poziom 5  
    Tak, po nocy na wyłączonym silniku.

    Przepływomierz spróbuję znaleźć jakiś inny i wtedy coś zlogować. Jakbym miał pewność to kupiłbym nowy, ale jak się okaże że to nie ta przyczyna, to 350 zł w plecy. ;/
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Na PW napisalem o twojej temperaturze i nie tylko:)
  • Poziom 5  
    Postanowiłem drążyć temat aż do rozwiązania mojej przypadłości. Testowałem kilka przepływomierzy i dopiero na ostatnim spalanie spadło (odrobinę), lecz co jakiś czas wywalał błąd. Kupiłem nowy i na pierwszej dłuższej przejażdżce objawiła się moja usterka. Prędkość nagle zaczęła spadać, golf zaczął kopcić i zaczęło syczeć podczas przyśpieszania. Okazało się, że nowy przepływomierz pomógł w znalezieniu usterki i wydmuchał większą dziurę, którą dało się od razu namierzyć. Wymieniony wąż dolotowy od turbiny i wszystko wróciło do normy. Spalanie spadło, mocy przybyło i v-max 195 km/h.

    Dziękuję dla użytkownika mario03369, bardzo pomógł w znalezieniu usterki.