Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B6 2.0 FSI BVY - Check Engine i sławny błąd P000A

Jedrekl 19 Lut 2017 19:44 1059 8
  • #1 19 Lut 2017 19:44
    Jedrekl
    Poziom 2  

    Witam

    Brakuje mi już pomysłów w jaki sposób pozbyć się błędu 000010 - Camshaft Positioner (Bank 1 Intake) P000A - 008 - Slow Response - Intermittent

    Postaram się w miarę zwięźle opisać dotychczasowe wymiany.

    Samochód o jaki chodzi to VW Passat 2.0 FSI 150km 2006 rok kod silnika BVY. Kupiłem go 1 grudnia od handlarza. Sprowadzony z Danii.
    Po kilku dniach zapaliła mi się kontrolka check engine. Po sprawdzeniu VCDS wywaliło powyższy błąd. Po skasowaniu błąd powrócił po 700 km.
    Wstawiłem do warsztatu i się zaczęło ;).

    Na pierwszy ogień poszła wymiana całego rozrządu z lewej strony(wydechowej). Wymieniono pasek, napinacz, pompę wody, rolki. Trwało to 2 tygodnie podobno mechanik długo czekał na części... Po tym czasie zacząłem się irytować że tak długo to trwa i zadzwoniłem do warsztatu i usłyszałem, że jest "grubszy problem", fachowiec stwierdził, że muszę wymienić wariator faz rozrządu. Cena bagatela 1800zł sama część. Nie zgodziłem się i pojechałem po samochód. Powiedziano mi, że samochód gotowy ale błąd będzie wyskakiwał jeśli nie wymienię tej części. Ok wziąłem kluczyki i chciałem się przejechać i przy okazji jechać po pieniądze żeby uregulować rachunek i tu klapa. Samochód nie odpalił. Dodam, że od zakupu do warsztatu zrobiłem autem 2500 km palił od ręki żadnych dziwnych dźwięków z silnika pracował równo i cicho. Spalanie było w normie na poziomie 8L. Właściciel warsztatu zrobił duże oczy i mówi, że przed chwilą samochód wyjechał z warsztatu. Zawołał mechanika który to robił on podpiął komputer i po chwili szperania samochód odpalił jednak silnik tak się trząsł jakby miał zaraz wyskoczyć spod maski.

    Powiedziałem, że w takim stanie nie wstawiałem samochodu i go nie odbiorę mają doprowadzić przynajmniej do takiej formy jak był.
    Od tej pory już codziennie odwiedzałem warsztat i nie mogli go ustawić codziennie słyszałem ze to wariator.
    Po 2 tygodniach już nie wytrzymałem i powiedziałem ok wymieniajcie ten wariator. Chociaż według mnie to źle złożony rozrząd był przyczyną.
    Jak kontrolowałem później wymianę to widziałem, że rozbielali silnik po obu stronach(nie wiem po co ).

    Po miesiącu na warsztacie w końcu samochód chodził jak wcześniej. Zabrałem go żeby się przejechać i po 5 km wyskoczył mi ponownie błąd z jakim przyjechałem na warsztat czyli P000A. Całość kosztowała mnie 3800zł. Problem nie zniknął.

    Wcześniej błąd pojawiał się co 500 - 700 km. Po naprawach po skasowaniu błędu pojawia się prawie natychmiastowo zawsze w zakresie obrotów
    760 - 900.

    Od tej pory sam zacząłem szukać przyczyny i tak po kolei :
    - sprawdzony czujnik położenia wałka(podmianka na nowy nic nie dała -ten sam błąd)
    - sprawdzony elektrozawór N205 (zewnętrzna diagnostyka rezystancji w normie 11,3 om)
    - wymienione uszczelki wariatora te pod przykrywką łańcucha
    - sprawdzone ciśnienie oleju 1 bar ma ciepłym silniku(i tu wydawało mi się trochę za niskie) zrobiona płukanka silnika wyczyszczona miska olejowa i smok. Zmieniony olej valvoline 5w30 oraz filtr Bosha
    po tych zabiegach ciśnienie na rozgrzanym silniku na biegu jałowym 1,4 bar przy obrotach 2000 wskakuje na 4 bar

    Pisze ten post ponieważ brakuje mi już pomysłów gdzie szukać przyczyny. Każda rada będzie cenna. Liczę że ktoś uporał się z tym problemem i podzieli się doświadczeniem

    Pozdrawiam

  • #2 19 Lut 2017 20:00
    mario03369
    Poziom 14  

    Pokaż ramkę zamrożoną błędu.

  • #3 19 Lut 2017 20:14
    Jedrekl
    Poziom 2  

    Nie mam VCDSa ale mogę przepisać to co wydrukował mi kolega.

    000010 - Camshaft Positioner (Bank 1 Intake)
    P000A - 008 - Slow Response - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status : 00101000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 2
    Reset Counter: 255
    Mileage: 172329 km
    Time Indication : 0
    Date : 2000.00.00
    Time : 08:43:15

    Freeze Frame :
    RPM : 800/min
    Load : 29.8%
    Speed : 26 km/h
    Temperature: 16.0 C

    Przepisałem wszystko żeby już było. To był błąd przed wymianą rozrządu. Teraz wygląda to podobnie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    a tu jeszcze jedna ramka z tego błędu

    Freez Frame ;
    RPM: 720 /min
    Load: 28.2%
    Speed : 52.0 km/h
    Temperature : 57.0 C

  • #4 19 Lut 2017 20:36
    system70
    Poziom 10  

    Czy po zapaleniu się błędu silnik wpada w tryb awaryjny . Czy są jakieś inne objawy w pracy silnika spadek mocy problem z rozruchem itp

  • #5 19 Lut 2017 20:39
    mario03369
    Poziom 14  

    Sprawdź łańcuszek pomiędzy wałkami jeszcze raz .Może jest za luźny.

  • #6 19 Lut 2017 20:45
    Jedrekl
    Poziom 2  

    Nic z tych rzeczy co piszesz. Silnik odpala po pierwszym zakręceniu rozrusznika. Nawet przy temp -20 C bo tyle było u nas w styczniu kilka dni.
    Po odpaleniu chwilę chodzi na ssaniu i po 30 sec schodzi na normalne obroty czyli 750 rpm
    .
    Cały czas pracuje równo i na zimnym i na rozgrzanym silniku. Nie słychać żadnych niepokojących dźwięków(pracuje cicho dopiero po podniesieniu maski słychać jego pracę). Moc jest dobra na każdym biegu.
    Spalanie w normie na poziomie 8L co jest dobrym wynikiem jeśli chodzi o ten silnik
    Dodano po 3 [minuty]:

    mario03369 napisał:
    Sprawdź łańcuszek pomiędzy wałkami jeszcze raz .Może jest za luźny.


    Łańcuch wraz z napinaczem sprawdzany przez mechaników a później również sam sprawdzałem i stan wizualny jest ok.
    Jest dobrze naciągnięty a napinacz chodzi sztywno.

    Tylko tak naprawdę nie mam porównania do innego i się zastanawiam czy nie wymienić tego. Tylko szkoda mi kasy ładować jeśli to ma nie być to bo już mi poszło ponad 4k a napinacz i łańcuch to też nie mały wydatek

  • #7 19 Lut 2017 20:49
    mario03369
    Poziom 14  

    Sprawdź na komputerze co się dzieje z wałkiem ssącym podczas hamowania silnikiem i będzie jasne.
    Może odma źle pracuje ?

  • #8 20 Lut 2017 10:15
    Jedrekl
    Poziom 2  

    mario03369 napisał:
    Sprawdź na komputerze co się dzieje z wałkiem ssącym podczas hamowania silnikiem i będzie jasne.
    Może odma źle pracuje ?


    O tym zapomniałem napisać. Odma była wymieniona przy wymianie rozrządu ponieważ cała kruszyła się jak ciastko w palcach.
    Podejrzewam że od wysokiej temperatury ale nie jestem pewien. Poprzedni właściciel chyba nie dbał o olej bo przy wymianie był czarny jak smoła i w dodatku było go minimum.

    Ok jutro sprawdzę i zobaczę jak to wygląda. Jak będę miał logi to wrzucę tutaj do oceny.
    Możesz też napisać na co mam zwrócić uwagę albo jak to ma wyglądać prawidłowo ?

    Dodano po 13 [godziny] 19 [minuty]:

    Wróciłem z warsztatu. I jest dziwna sprawa :)

    Przy sprawdzaniu zmiennych faz rozrządu wyglądało to tak. Przy biegu jałowym komputer wskazywał wartość 27 a odczytana z silnika była 24.
    Po dodaniu gazu wartość wskazywana przez komputer spadała nawet do -5 a odczytywana z silnika pozostawała na 24. Wyglądało to tak jakby wałek ssący w ogóle nie zmieniał kąta.

    Odłączyłem elektrozawór N205 ten od ciśnienia oleju w wariatorze i przejechałem się 10 km. Nie zaobserwowałem żadnych zmian w pracy silnika. Moc ta sama, pracuje równo i cicho.

    Mechanik zdalnie sprawdzał pracę tego zaworu i słychać klikanie kiedy uruchamiał go poprzez podłączony komputer. Zawór sprawdzany również zewnętrznie i rezystancja na nim jest 11,3 om. Z tego co czytałem powinna być miedzy 10-18 om.

    Co może być przyczyną, że wałek ssący nie zmienia kąta ?? Jakieś pomysły ??

  • #9 20 Lut 2017 20:24
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Przy tym błędzie, wymieniałem cały napęd łańcuchowy z wariatorem i zaworem, klient nie skarży już się na ten problem. Ale wiem, że to utrapienie tych silników i nie koniecznie wina leży po stronie rozrządu-wariatora, czasem winne są oringi wariatora, czasem smarowanie (ciśnienie oleju).

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME