Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Kangoo 2007 1,6 16V - Świeci kontrolka immo, nie można uruchomić silnika

MACIEK_M 27 Feb 2017 19:28 8046 16
  • #1
    MACIEK_M
    Level 29  
    Witam, od czasu do czasu, ostatnio coraz częściej, po włączeniu zapłonu nie gaśnie kontrolka immo i nie można uruchomić silnika - rozrusznik kręci. Po kilku, kilkunastokrotnym włączeniu zapłonu kontrolka gaśnie i możemy cieszyć się jazdą.
    Gdzie szukać przyczyny, bo któregoś dnia nie odpali w ogóle.
    Dla doradzających wszystkim i na wszystko - kontrolka nie miga, a świeci nieprzerwanie, a 1,6 16V to silnik benzynowy.
    Wszyscy mówią że temat zanany i dla Renault typowy, ale chyba nie do końca.
    Temat ciągnie się od roku i czas go rozwiązać.
    Instalacja przejrzana, czysta i sucha. Punkty masowe 'OK. UCH ładny, suchy, nic podejrzanego nie widać.
    Proszę o konkretne rady.
  • #3
    MACIEK_M
    Level 29  
    Czy chodzi ci o przekaźnik H w komorze silnika - niewielki - oznaczenie na schematach 238 -opisany jako przekaźnik blokady wtrysku?
  • #4
    genek1000
    Level 35  
    Tak . Ten mam na myśli. Dla sprawdzenia po prostu go wyciąg i zobacz czy wtedy dioda świeci światłem ciągłym. I pompa paliwa nie będzie się odzywać.
  • #5
    MACIEK_M
    Level 29  
    OK, sprawdzę jutro i dam znać.
  • #6
    MACIEK_M
    Level 29  
    -> genek1000 Bardzo dziękuję za radę. Szkoda,że to nie to.
    Sprawdziłem,po wyjęciu tego przekaźnika, pompa paliwa pracuje i kontrolka immo gaśnie.
    Czyli trzeba szukać dalej.
    Może ktoś już rozwiązał podobny problem?
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Po pierwsze pokusić się o diagnostykę, wszystko będzie jasne. Pewnie czytnik do naprawy. Jak będziesz dotykał, jest szansa, że już nie odpalisz auta bez wymiany lub naprawy.
  • #9
    MACIEK_M
    Level 29  
    -> genek1000
    Tak, przekaźnik J, ja mam ta drugą wersję skrzynki - niższy rysunek.

    -> Pawel wawa

    Byłem dwa razy, robiona CLIPem, nie ma błędów, co prawda w czasie diagnostyk usterka nie wystąpiła- ona nie występuje na zawołanie, tylko kiedy chce, ostatnio częściej.

    Quote:
    Pewnie czytnik do naprawy


    O jakim czytniku mówisz - to zwykły kluczyk i cewka wokół stacyjki.
    Kluczyki mam dwa, rozpoznaje je prawidłowo. Kontrolka immo świeci światłem ciągłym, a nie miga jak przy źle rozpoznanym kluczyku. Podejrzewam błąd w komunikacji między ECU silnika a UCH, przewody i złącza sprawdzone, czyste, suche

    Quote:
    Jak będziesz dotykał, jest szansa, że już nie odpalisz auta bez wymiany lub naprawy.


    Bez wymiany, tylko czego?
    Dotykam go dawna i mam o tym trochę pojęcia, chciałbym zdążyć go naprawić, zanim nie odpali na stałe.
    Zastanawiam się nad wymianą ECU i UCH, ale nie mam pewności, że to pomoże.
  • #10
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    MACIEK_M wrote:
    ale nie mam pewności, że to pomoże.
    Bo pewnie nie pomoże, jak się dobrze przyjrzysz, masz pierścień na stacyjce, wewnątrz jest też elektronika. Pierścień jest połączony z tą elektroniką, nie z UCH bezpośrednio. Brak komunikacji z ECU, to także miganie a nie świecenie kontrolki. Zresztą zobacz sobie wypinając wtyczki z ECU a potem z pierścienia.

    Dodano po 1 [minuty]:

    MACIEK_M wrote:
    Byłem dwa razy, robiona CLIPem, nie ma błędów
    Mogą być błędy nieaktywne, Podgląd parametrów w chwili wystąpienia usterki powiedziałby wszystko.
  • #11
    MACIEK_M
    Level 29  
    Witam,

    dwa tygodnie jeździłem bez problemu. Wczoraj znów problem powrócił. Nie mogłem go odpalić przez godzinę, póżniej odpalił i znowu jest dobrze.

    Problem z podłączeniem pod CLIP polega na tym, że usterka pojawia się nagle i nagle, bez powodu znika. Trudno odstawić go na dwa tygodnie do warsztatu - "może go w tym czasie złapie".

    Pawel wawa napisał:
    Quote:
    Brak komunikacji z ECU, to także miganie a nie świecenie kontrolki


    Na jednym z forum znalazłem opis działania immo w RENAULT - jest to fragment dokumentacji Kangoo dostępnej w internecie:
    Renault Kangoo 2007 1,6 16V - Świeci kontrolka immo, nie można uruchomić silnika

    To by znaczyło, że:

    1 / komputer silnika nie rozpoznaje prawidłowo kodu podanego z immo - to znaczy problem w instalacji elektrycznej ( słaby styk, uszkodzony przewód itp,), albo jakieś zakłócenia utrudniają odczyt.
    2 / komputer silnika ma problem z odczytem kodu odniesienia ze swej pamięci do porównania z kodem immo.

    Przejrzałem instalację elektryczną dość dokładnie, nie widzę tu problemu. Staram się też ograniczać ewentualne źródła zakłóceń - dmuchawa, światła do jazdy dziennej LED, ładowarki, itp. i nie widzę różnicy.

    W drugim przypadku, zostałaby tylko wymiana komputera silnika.

    Zastanawiające jest to, że usterka pojawia się i znika, bez wyraźnego powodu, co przemawiało by za problemem w instalacji elektrycznej, chyba, że jest to problem hardware komputera silnika.

    Przyjdzie chyba wozić CLIP ze sobą. Ciekawe, czy DDT 2000 dałby sobie radę z odczytem błędów z immo i kasety silnika w chwili usterki?

    No chyba, że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?
  • #12
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    MACIEK_M wrote:
    Problem z podłączeniem pod CLIP polega na tym, że usterka pojawia się nagle i nagle, bez powodu znika. Trudno odstawić go na dwa tygodnie do warsztatu - "może go w tym czasie złapie".
    Clip powinien odczytać błąd nawet jak usterka nie występuje. Powinien być w zapamiętanych lub sporadycznych błędach. Dopiero CHYBA po kilkunastu rozruchach zniknie.
  • #13
    vemo
    Level 11  
    Pawel wawa wrote:
    po kilkunastu rozruchach zniknie.
    kłamstwo


    Moderated By T5:



    3.1.2-3.1.3. Nie używaj wielu kont na forum. Takie działanie powoduje zdezorientowanie użytkowników oraz niewłaściwe prezentowanie statystyk.

  • #14
    MACIEK_M
    Level 29  
    vemo napisał:

    Quote:
    kłamstwo


    to bardzo lakoniczna odpowiedź, mógłbyś ja jakoś rozwinąć? Bądź hojniejszy w szczegóły, postaraj się wykazać, że masz rację, a nie tylko obrażasz innych.
  • #15
    kamiloskop
    Level 23  
    Jeśli usterka pozostaje w historii usterek nie wykasuje się nawet jak będzie 100 razy odpalony samochód.ostatnio miałem podobna usterkę w SC 1 lift tylko że po za świecąca kontrolka immo jeszcze wywalilo prostokąt pomarańczowy oznaczający usterkę elektroniczna.okazala się pętla koło stacyjki a dokładnie jeden kabel był w jakiś dziwny sposób urwany.
  • #16
    wojtek_abcd
    Level 2  
    W moim Kangurze podobny problem występował, a pozbyłem się go robiąc zworkę na wtyczkach od czujnika wstrząsowego. Jak ręką odjął.
    Pozdrawiam
  • #17
    MACIEK_M
    Level 29  
    Czujnik wstrząsowy nie ma nic wspólnego z tą usterką, była o tym mowa wyżej.