Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C4 2.0 HDI FAP - Szarpie przy przyspieszaniu

25 Mar 2017 20:03 4716 10
  • Poziom 18  
    Auto : Citroen C4 2.0 HDI 2005
    Historia: silnik nierowno pracowal (nie wiem dlaczego, wlasciciel twierdzil, ze krotko po kupnie i z czasem sie pogarszalo). Po wymianie wtryskow praca wrocila do normy, ale pojawilo sie szarpanie.
    Opis problemu: Silnik szarpie przy delikatniejszym przyspieszaniu w zakresie 1500-2000 obrotow, ale zdarza sie nizej i wyzej. Podczas szarpania slychac jakby przerywanie silnika, tak jakby auto bylo szarpane podczas holowania. Przy mocniejszym wcisnieciu gazu przerwie z raz lub dwa i ciagnie.
    Zaworki podcisnienia od turbo i przepustnicy podmienilem z autem w ktorym dobrze pracowaly i brak efektow.
    Po odlaczeniu EGR problem zniknal. Kupilem wiec nowy EGR Delphi. Usunalem bledy i zaprogramowalem go do auta. No i dalej szarpie. Byl blad EGR ale tez czujnika kopiowania turbo, jednak po usunieciu juz sie nie powtorzyl.
    Podejrzewalem przepustnice wiec polaczylem przewodem oba przewody podcisnienia idace do nich (wylaczajac przepustnice) i dalej szarpie, wiec te zaworki moge raczej wyeliminowac.
    Odpialem wiec znow nowy EGR i silnik pieknie pracuje. Bledow brak (oprocz EGRa ktory sie zaraz pojawi). Przyspieszenie nieziemskie, brak szarpania, moc w pelnym zakresie obrotow. Brakuje mi juz pomyslow.
    DPF byl wymieniany okolo 40 tys km temu (wg Diagbox) i wykazuje 25% zapelnienia przy prawie braku roznicy cisnien (czyli czysty).
    Rozrzad byl wymieniany ostatnio i jestem na 100% pewien, ze jest dobrze zlozony. Wykluczam go tez poniewaz silnik przestaje szarpac po odpieciu EGRa.
    Jutro jeszcze sprawdze jak trzymaja te zaworki podcisnienia ktore sa zalozone, ale nie chce w ciemno wymieniac.
    Podejrzewalem czujnik kopiowania turbo, ale wydaje mi sie, ze by pokazal blad.
    Turbo czy wtryski wykluczam, bo pracuje pieknie po wypieciu EGRa.
    Bylbym wdzieczny za jakiekolwiek wskazowki.
  • Poziom 18  
    Dzisiaj polaczylem oba przewody podcisnienia idące do zaworów sterujących przepustnicami, wykluczając przepuszczanie tych zaworów podczas pracy i szarpanie się tylko pogorszyło.
    Wymienię zawór sterowania turbo, chociaż zaczynam myśleć że to nie jest powód jeżeli przy wypiętym egr i odłączonym podcisnieniu do obu zaworów problem znika.
    Czytałem już kilka razy że u wielu nawet zaślepienie nowego egr pomogło wiec zastanawiam się czy to czasami nie sterowanie jest uszkodzone. Albo przekłamujacy czujnik albo jakiś błąd w programie, lub może usterka elektryczna.
  • Poziom 2  
    I jak sobie poradziłeś (jeżeli w ogóle...) z tą usterką?
    Też z tym walczę w C5 2.0 hdi 2004 FL. Mechanik stwierdził tzw. zimne luty w sterowaniu, prawdopodobnie w BSM (koszt nowego w ASO ok.1000 zł + kodowanie).
  • Poziom 18  
    Niestety u nie ma razie pomogło jedynie zaślepienie EGR. Działa bez zarzutu ale to rozwiązanie tymczasowe.
    Będę jeszcze wypalał DPF jak mi płyn dojdzie, bo poprzednik zresetował licznik płynu i płynu nie chu chu w baniaku.
  • Poziom 29  
    Walczyłem jakiś czas temu z 407 2.0hdi RHR identyczne objawy i też EGR odłączony i spokój. Po wszystkich możliwych pomiarach podmieniłem SID-a na innego tylko nie miałem z końcówką A i dałem sid 803 i pomogło tylko wentylator chłodnicy cały czas pracował. Z końcówką A drogie jak diabli klient nie chciał. Wróciłem do oryginału i zabrał auto.
  • Poziom 18  
    A jak rozwiązałes problem immo?
    Podejrzewam stary soft który nie został zmieniony po wymianie EGR a jak pamiętam chyba w 2006 czy 2007 zmienili trochę design.
    Nie mówię tu o kalibracji, tylko o moim podejrzeniu że ecu nadal stara się sterować nowym EGR wg parametrów do starego typu.
    Niestety mam tylko chińska podróbkę kabla ktora chyba nie programuje.
  • Poziom 2  
    Jeśli zakupię używkę "zestaw startowy" (bsm,ecu,bsi, stacyjka) z identycznymi numerami jak u mnie, to wystarczy przełożyć, czy trzeba coś programować(telekodować)??
  • Poziom 29  
    Jak najbardziej, czasem konfiguracja bsi będzie się różniła od twojego, no i przebieg wskoczy większy w zależności gdzie będzie. Tzn jeśli w bsi to przepiszę się do licznika, i odwrotnie. Jaki potrzebujesz sterownik ?, i wyślij mi foto bsi na melaswlkp(malpa)poczta.onet.pl
  • Poziom 2  
    melas napisał:
    Jak najbardziej, czasem konfiguracja bsi będzie się różniła od twojego, no i przebieg wskoczy większy w zależności gdzie będzie. Tzn jeśli w bsi to przepiszę się do licznika, i odwrotnie. Jaki potrzebujesz sterownik ?, i wyślij mi foto bsi na melaswlkp(malpa)poczta.onet.pl


    Dzięki za info, czekam na potwierdzenie że to na pewno sterownik, jak coś to się odezwę.
  • Poziom 21  
    Proszę o porady co zrobić w tym temacie ponieważ u mnie jest identycznie.
    Pojazd Fiat Scudo 2007 silnik RHK 120KM.
    Przy spokojnym przyspieszaniu między 1500 a 200 było szarpanie jak w opisie powyżej. Wczoraj w ramach testu podpiąłem mu na sztukę zacinający się EGR wyjęty z żony RHR-a (wbudowany został odpięty, pozostał jako zaślepka). Było idealnie dopóki nie wywalił lampki błędu. Lampka oczywiście zajarzyła się ponieważ zawór jak wspomniałem się zacina i zastałem go w pozycji mocno otwartego. Zapewne sterownik po tym jak go otworzył, chciał zamknąć, ale mu się to nie udało.

    Zignorowałem system i zrobiłem 140km, po czym stwierdziłem że za dużo spalił (z dolewki wyszło że ponad 0,5 litra na 100 więcej), więc podłączyłem ponownie wbudowany EGR.

    I tu zdziwienie: coś pomieszało się w adaptacjach czy nastawach, że mój EGR lepiej teraz pracuje. Otóż o ile poprzednie szarpania można by porównać do głębokiego pompowania pedałem gazu w cyklu ok 1s, o tyle obecnie te "amplitudy" szarpnięć są mniejsze (czyki tak jak bym wachlował pedałem mniej) i dużo szybsze (conajmniej 2 na sekundę). Zmniejszył się też zakres ich występowania, co znaczy że pojawił się taki użyteczny zakres położenia pedału gazu, kiedy niemalże nie występują.

    O co tu chodzi, kiedyś na forum Citroena i chyba nawet Elektrodzie pisali o jakiejś wadzie softu, która w nowszym wcieleniu Siemensa została poprawiona i ten silnik równiej pracował. Teraz nie da się nic na ten temat znaleźć, wszystko poginęło..