Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGX 18.440 - za mocno hamuje lewe przednie koło

28 Mar 2017 08:18 1824 13
  • Poziom 10  
    Witam, MAN TGX 18.440 2008 r, system ebs5, podczas hamowania (jadąc samym ciągnikiem i z naczepą też ) ściąga mocno w lewą stronę , lewe przednie koło za mocno bierze , Tarcze ok, klocki tez , zaciski tez , klocki równo zużywają się , błędów w sysytemach nie ma, myslę żeby zmierzyć ciśnienie w siłownikach, ale nie wiem jakie powinno być, może ktoś wiec co może być przyczyną.
  • Poziom 21  
    Skoro jesteś pewien zacisku to myślę, że sam siłownik hamulcowy szwankuje lub modulator EBS.
    W pneumatycznych układach hamulcowych ciśnienie powietrza jest znormalizowane i wynosi 0,8 MPa. Jednak myślę, że modulatory, w zależności od obciążenia pojazdu regulują siłę hamowania, przez co i samo ciśnienie idące na siłownik. Jeśli źle myślę, niech mnie ktoś poprawi ;).
  • Poziom 30  
    Zdejmij siłownik z prawej strony i sprawdz czy prawidłowo działa.Czasem pęka sprężyna w siłowniku i trzpień nie wysuwa się do końca.
  • Poziom 10  
    ok. sprawdzę ten prawy siłownik jak wróci z trasy, zmierzę też ciśnienia w prawym i lewym siłowniku (dla porównania)
  • Poziom 7  
    W większości przypadków siłownik się rozleciał w środku . Proponuje wymianę go .
  • Poziom 39  
    wit-trans napisał:
    ściąga mocno w lewą stronę , lewe przednie koło za mocno bierze ,

    A może to prawe nie hamuje? Lepiej jedź na rolki i sprawdź hamulce zanim zaczniesz grzebać w niewłaściwym kole. Z drugiej strony jeśli równo zużywa klocki to może przyczyna w geometrii tzn bardziej jakieś luzy i podczas hamowania traci geometrię.
  • Poziom 10  
    ok. wjadę na rolki a później zmierzę ciśnienia w siłownikach, z relacji kierowcy wynika że lewe za mocno hamuje, bo jak jedzie po deszczu to mu blokuje i ABS odpuszcza to koło a w prawym się to nie dzieje , tak jakby za wysokie było ciśnienie powietrza w lewym siłowniku w stosunku do prawego, może to zawór abs przy kole , ale błędu nie pali
  • Poziom 39  
    wit-trans napisał:
    z relacji kierowcy wynika że lewe za mocno hamuje, bo jak jedzie po deszczu to mu blokuje

    Po pierwsze niech się nauczy jeździć. Na mokrym to na mokrym - różnie może być. Też takie relacje kierowców u mnie słyszałem. Jak zrobiłem śledztwo to się okazało że auta są ok tylko jeden kierowca chciał autobusem zatrzymać się jak osobówką a w drugim miał rację bo opony były jakieś dziadowskie, na mokrym nie trzymały się asfaltu. Jeśli jedno koło nie hamuje zwłaszcza z przodu to będzie skręcać kierownicę i to nawet przy słabym hamowaniu.
    Sprawdzić jeszcze łożyska w kołach, może jedno ma luz i czujnik prędkości koła źle odczytuje prędkość i stąd ebs ingeruje w hamowanie chociaż nie powinien.
  • Poziom 10  
    Kierowca ma rację , sam się przejechałem i nawet jak lekko hamuje samym ciągnikiem to ściąga w lewo , łożyska sprawdzone luzów nie ma
  • Poziom 30  
    kwok napisał:
    Lepiej jedź na rolki i sprawdź hamulce

    I od tego bym zaczął.Jak hamowanie okaże się równe to przekładka koła na prawą stronę i test drogowy.
  • Poziom 39  
    A co z tyłem? Tak mi przyszło do głowy że koń jest krótki i jak jeden tyĺ nie hamuje to też może dość mocno ściągać....
  • Poziom 30  
    wit-trans napisał:
    z relacji kierowcy wynika że lewe za mocno hamuje, bo jak jedzie po deszczu to mu blokuje i ABS odpuszcza to koło a w prawym się to nie dzieje , tak jakby za wysokie było ciśnienie powietrza w lewym siłowniku w stosunku do prawego, może to zawór abs przy kole , ale błędu nie pali
    Więc przyczyna tkwi w prawym kole. Test na rolkach na pewno nie zaszkodzi. Odnośnie reakcji systemu ABS ; gdyby było z nim coś nie tak to na pewno wyświetlił by się błąd na pulpicie.
  • Poziom 15  
    Tak jak koledzy piszą , to zapewne prawe koło praktycznie nie hamuje .

    Do sprawdzenia jarzma resorów i przednie ich tuleje , ewentualnie tuleje wahaczy , jeśli to "poduszkowiec"
  • Poziom 10  
    Okazało się że okresowo zapalał się błąd EBS 01056 który teoretycznie nie ma nic wspólnego z przednią osią- bo to błąd zaworu sterującego naczepy, ale widocznie miało to wpływ, bo w końcu ten błąd zapalił się na stałe i skończyło się wymianą zaworu sterującego hamulcami naczepy , błąd zgasł, i przednia oś w ciągniku zaczęła hamować normalnie.