Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat b6 - błąd czujnika g40

23 Kwi 2017 20:35 6189 16
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich. Dzień dobry. Mam pewien problem w zlokalizowaniu usterki w Passacie b6 1.9 BLS. Problem dotyczy błędu czujnika g40 wałka rozrządu. Klient trafił do mnie po wymianie kpl. sprzęgła i po jakimś tygodniu powiedział że auto zaczęło ciężko palić. Faktycznie trzeba kręcić około 3s. Jest stały błąd 00833 G40 impulsable signal (pisze z pamięci). Wymieniłem więc czujnik g40 i nic, wymieniłem uszczelniacz z pierścieniem impulsowym za dwumasą i nic, podniesione dawki startowe na mapie (KESS, WINOLS) i nic. Z obserwacji widzę ze VCDS w silniku w grupie 4 i w 4 okienku pokazuje 0,0 niezależnie jak przestawię kółko rozrządu. Klient podpowiada mi ze problem zaobserwował jak próbował pewnego razu odpalić i przy kręceniu usłyszał mocny grzmot, stukniecie i podobno od tego momentu ciężko pali. Załączam jeszcze foto z oscyloskopu obu czujników wału i wałka i proszę o potwierdzenie czy widać brak synchronizacji i odpowiedź na pytanie czy jest to możliwe że koło pasowe od strony rozrządu jest przestawione (brak klina) może powodować taki błąd. Dodam że ustawienie rozrządu sprawdziłem i jest ok. VW Passat b6 - błąd czujnika g40 VW Passat b6 - błąd czujnika g40
    poprawiłem na b6...dzieki uwadze
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 11  
    A czerwone impulsy na oscyloskopie? To właśnie czujnik wałka, położyłem nawet nową wiązkę od czujnika do sterownika.
  • Poziom 11  
    Też to mi przeszło przez myśl. Zamówiłem już na alledrogo sterownik żeby kolejną rzecz wyeliminować, teoretycznie jest to możliwe.
    Błąd daje się skasować, powraca po próbie odpalenia.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    ojej.. b5 nie miał BLS, więc pewnie mowa o B6 :) jeżeli b6 to sprawdź rozrząd, synchro nie ustawisz jak nie widzi pozycji wału bądź wałka. W passatach b6 i chyba wszystkich vagach z tych lat peszel zjadał wiązkę kabli która idzie przy rozruszniku.. wyrwij to i zobacz czy nie jest zjedzone ;) oczywiście rozrząd sprawdzony czy jest na swoim miejscu tak?
  • Poziom 22  
    Miałem kiedyś przegnitą wiązkę silnika w tym modelu ale sprawdził bym rozrząd.
  • Poziom 11  
    Odgrzeję temat. Po wymianie silnika nie odpala. Błąd czujika g 40. Rozrząd w punkcie.
  • Poziom 14  
    waldek500 napisał:
    Odgrzeję temat. Po wymianie silnika nie odpala. Błąd czujika g 40. Rozrząd w punkcie.

    nie odgrzewaj tylko sprawdź wszystko co było pisane wyżej.
  • Poziom 2  
    Witam, mam podobny problem.
    Jakie powinno być napięcie na pinach ?
    U mnie błąd 19464 obwód czujnika wałka rozrządu, wartość poza limitami, czujnik nowy (zamiennik). Auto pali w kratkę. Czasami jak zapali to tylko na 3 gary. Czy w tym wypadku jest też możliwe że to czujnik położenia wału korbowego jest padnięty ? czy wskazanie komputera jest jednoznaczne.
  • Poziom 2  
    Wiązka ok. Problem powraca po nagrzaniu silnika, na zimnym brak błędów i jakichkolwiek problemów.
  • Poziom 2  
    Jak mogę go sprawdzić ? Teraz jest błąd 16725....cyrk jakiś.
  • Poziom 11  
    witam
    w moim przypadku niestety nie znalazłem przyczyny ponieważ klient sprzedał niedawno auto ( on nawet przyzwyczaił się do tego że trudnij pali)
    reasumując wymieniłem czujniki wałka i wału (ten z tyłu z uszczelniaczem..wszystko na blokady) , wiązki z tych czujników , sterownik (synchronizacja starego i update odisem zeby nie było) , akumulator i finalnie rozrusznik..aha wtryski na stole igła
    ubolewam nad faktem bo lubie przypadki beznadziejne ale musiałbym go odkupic od klienta zeby kontynuowac
    topic mysle warto zostawic otwarty dla zbioru przydatnych informacji
  • Poziom 2  
    po wymianie silnika nie zwrócono uwagi na koło wałka rozrządu 99% jest inne