Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CITROEN C5 1.6 HDI - BŁĄD P0299 BRAK MOCY

tiszer83 26 Apr 2017 07:40 20139 1
  • #1
    tiszer83
    Level 1  
    Witam.
    Mam problem w citroenie c5 1.6 hdi.
    Po przejechaniu autem do trzeciego biegu ato w chodzi w tryb awaryjny i traci moc.
    Błąd P0299 niby mówiący wszystko.
    Akurat miałem drugie auto, żeby podmienic zawory itd...
    Po kolei wymieniłem zawór sterujący turbiną, BSM, turbinę, cały układ doładowania( przepustnicę wraz z czujnikami, intercooler oraz węże) i nic...
    Błąd wciąż powraca.
    Dodam, że został wyprogramowany FAP i niestety po jego wyprogramowaniu nie miałem okazji sprawdzic jak auto działa, bo akurat przyjechali panowie wymienic szybę, a później mając pod ręką myjkę umyłem silnik (taki zbieg okoliczności)
    Od tamtej pory po przejechaniu kilkuset metrów auto wchodzi w tryb awaryjny.
    Dodam, że aby sprawdzic czy nie jest to wina w ECU zostało przywrócone oryginalne oprogramowanie, ale nic to nie zmieniło.
    Już mi ręce opadły.
    Czy ktoś może mi doradzic co jeszcze można zrobic.
    Dodam, że praca zaworu podciśnieniowego w obu przypadkach (czyli w sprawnym aucie i w citroenie) nawet na postoju nie jest taka sama.
    Co jeszcze steruje tym zaworem, bo tutaj widzę problem.
  • #2
    blekis
    Level 22  
    W komplecie z N75 pracuje jeszcze czujnik który jest na gruszce turbo.
    Jeśli ten będzie podawał złe wartości zawór będzie wysterowany odpowiednio do sygnału czujnika.
    Możesz na chwilkę pominąć zaworek ( spiąć wężyki podciśnienia) i sprawdzić czy turbina żyje i daje ciśnienie, ale to z wyczuciem ;)

    Najlepiej poszukaj osoby która będzie dysponowała odpowiednim interfejsem diagnostycznym do Twojego auta. Niestety ELM ( pewnie tym sprawdzałeś błędy) nie łączy się ze wszystkimi modułami poprawnie, a i czasem dane są wyssane z palca.
    A żeby nie błądzić potrzebny by był dostęp do wszystkich parametrów i modułów.

    Co mogę jeszcze zasugerować odnośnie czujnika turbiny to sprawdzić wiązkę pomiędzy czujnikiem a ECU.
    Wydaje mi się że nie potrzebnie wymieniłeś tyle elementów.