Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kosiarka Nac x510hvy nie odpala

tomasz9920 29 Kwi 2017 16:37 1392 17
  • #1 29 Kwi 2017 16:37
    tomasz9920
    Poziom 5  

    Witam, mam problem z kosiarką Nac x510hvy, mianowicie po zimie wymieniłem olej, naostrzyłem nóż, wymieniłem fajkę od świecy ponieważ stara była urwana. Po pierwszej próbie odpalenia kosiarka odpaliła i chodziła normalnie lecz kopciła na czarno, po chwili ją zgasiłem i od tamtego czasu nie chce odpalić. Wyczyściłem filtr powietrza, dokładnie cały gaźnik, ale nic to nie nie dało. Iskra jest, paliwo dochodzi bo świeca po wielu próbach odpalenia się zalewa a kosiarka nie działa dalej. Proszę o pomoc. Nie mogłem znaleźć odpowiedniego działu dlatego wybrałem ten

    1 17
  • #2 29 Kwi 2017 22:53
    Czyżycki
    Poziom 15  

    Nie podałeś, jaki masz silnik, więc zakładam, że jest tam górnozaworowy silnik, sygnowany jako NAC np. T675. Jeżeli tak, to proponowałbym:

    1/ odkręcenie pokrywy zaworów (takiej z napisem OHV) i zbadanie, czy nie ma tam zbyt dużo oleju, który przy zmianie oleju i operacjach z nożem na pewno dostał się tam przez odmę.
    2/ odkręcenie świecy i wydmuchanie z cylindra resztek oleju i paliwa.

    Przy rozruchu zimnego silnika ostrożnie z pompowaniem paliwa, gdyż ten silnik łatwo zalać.

    0
  • #3 30 Kwi 2017 11:58
    tomasz9920
    Poziom 5  

    Dzięki za pomoc, jutro sprawdzę i napisze co i jak 😃

    Dodano po 10 [godziny] 26 [minuty]:

    Teraz kosiarka chodzi przez ok 10 sekund i gaśnie, ale kiedy zamiast filtra powietrza przyłożę szmatkę chodzi cały czas lecz problem jest taki że strzela z pokrywy filtra ogniem 😕

    0
  • #4 02 Maj 2017 14:47
    Czyżycki
    Poziom 15  

    Dalej nie wiem jaki masz silnik.

    Po wyczyszczeniu gaźnika może się okazać, że silnik będzie prawidłowo pracował tylko na oryginalnym świeżym filtrze powietrza. Jeżeli to jest silnik NAC, to jest tam filtr papierowy i tzw. przedfiltr (kawałek gąbki). Przedfiltr trzeba wymyć w detergencie i lekko nasączyć olejem silnikowym.
    Papierowy filtr powietrza trzeba wymienić na nowy.

    Mam nadzieję, że nie odpalałeś silnika bez zamontowanego noża.

    0
  • #5 02 Maj 2017 17:21
    tomasz9920
    Poziom 5  

    Nie, nóż był założony

    0
  • #6 02 Maj 2017 20:09
    Czyżycki
    Poziom 15  

    Czyżycki napisał:
    Dalej nie wiem jaki masz silnik.

    0
  • #7 03 Maj 2017 19:01
    tomasz9920
    Poziom 5  

    Kosiarka Nac x510hvy nie odpala
    NAC POWER OHV górnozaworowy, czterosuwowy, tuleja żeliwna. Dane silnika

    0
  • #8 04 Maj 2017 13:08
    timon125
    Poziom 24  

    Witam. Znam przypadek gdy podczas operacji demontażu noża do ostrzenia kosiarka została zbyt dużo przechylona co spowodowało kopceniem przy początkowym odpaleniu a w konsekwencji brakiem uruchomienia maszyny. Kosiarka Green World, silnik Brigs&Straton 625, filtr powietrza papierowy. Czyszczenie nic nie dało. Maszyna była prawie nowa, pracowała 2 m-ce. Dopiero wymiana filtra na nowy pomogła. Może i w tym przypadku to pomoże? Wszystko zależy od tego czy był zalany olejem czy nie?
    Strzela ogniem bo skład mieszanki jest nie odpowiedni - za dużo powietrza bo nie ma filtra. Bardzo trudno zastąpić oryginalny filtr czymś innym o odpowiedniej przepustowości powietrza.

    0
  • #9 04 Maj 2017 13:33
    Czyżycki
    Poziom 15  

    To jest silnik NAC. Wszystkie moje dotychczasowe uwagi są aktualne. Dodam tylko, że jeżeli już odpalisz silnik, to można mu pomóc w samooczyszczeniu z resztek oleju poprzez podpompowywanie paliwa w momencie gdy silnik zaczyna tracić obroty. Staraj się nie zgasić silnika, jeżeli będzie dymił lub nierówno pracował to niech tak będzie - uważam, że w końcu się ureguluje sam.

    Zakładam oczywiście, że czyszczenie gaźnika wykonałeś dokładnie, cięgien regulatora obrotów nie pogiąłeś, a filtr powietrza będzie nowy.

    Kolega @timon125 napisał słuszną uwagę.

    0
  • #10 04 Maj 2017 16:43
    tomasz9920
    Poziom 5  

    Dziękuję za pomoc, zamówię nowy filtr i dam znać co i jak.

    0
  • #11 09 Maj 2017 16:09
    tomasz9920
    Poziom 5  

    Dotarł dzisiaj nowy filtr. Na początku po odpaleniu kosiarka gasła po kilku sekundach, ale gdy pompowało się paliwo to chodziła cały czas, po pewnym czasie zaczęła pracować bez pomocy pompki, ale obroty faluja, po załączeniu napędu i wjechaniu na trawę silnik traci moc i gaśnie. Gdy pompowało się paliwo kosiarka radziła sobie z trawą i obroty nie falowały. Próbowałem regulować poprzez śrubkę od ilości powietrza, ale nic to nie pomogło

    0
  • #12 09 Maj 2017 23:40
    Czyżycki
    Poziom 15  

    Moim zdaniem należy powtórzyć czyszczenie gaźnika, ale tym razem z wykręceniem dyszy głównej i wyjęciem tej plastikowej na górze gaźnika. Po tym przyjrzałbym się uszczelnieniom połączenia gaźnika z cylindrem i obudową filtra powietrza. Może być konieczne dorobienie uszczelek - od strony obudowy filtra oryginalnie jest połączenie plastik na plastik.

    Przypomnę, że w pierwszym poście pisałeś o zaistnieniu problemów po ostrzeniu noża i wymianie oleju. Uznałem zatem, że gaźnik został zalany olejem co jest dość powszechnym przypadkiem. Ponieważ nie znam jakości wykonanych przez Ciebie czynności, a nie opisujesz ich dokładnie, proponuję powtórzenie ich i dodatkowo próbę uszczelnienia całego układu dolotowego. Rozumiem bowiem, że gaźnik do czyszczenia jest zdejmowany, co może dodatkowo naruszyć szczelność dolotu.

    Proszę o dokładne wykonywanie czynności i opisywanie ich, gdyż musimy być czegoś pewni. W przeciwnym razie będziemy gonić w piętkę.

    0
  • #13 10 Maj 2017 09:52
    tomasz9920
    Poziom 5  

    Wyczyszcze dzisiaj jeszcze raz dokładnie gaźnik. Chciałem jeszcze zapytać jak po kolei mają być założone uszczelki, chcę mieć pewność że wszystko jest ok

    0
  • #14 10 Maj 2017 10:05
    marqqv
    Poziom 31  

    Nic poza tym nie rozkręcałeś ? Objaw nieszczelności w układzie paliwowym ( lewe powietrze ) .

    0
  • #15 10 Maj 2017 11:03
    tomasz9920
    Poziom 5  

    Nie rozkrecalem nic więcej

    0
  • #16 10 Maj 2017 11:51
    Czyżycki
    Poziom 15  

    Interesujące nas uszczelki, które mogą ulec uszkodzeniu przy zdejmowaniu gaźnika, to:

    1/ uszczelka podstawy filtra powietrza (gruba plastikowa. Ma na swoich powierzchniach nadlewy, które mogą być rozklepane) Link

    2/ uszczelka pod gaźnik (duża klingerytowa, może ulec poszarpaniu przy rozdzielaniu jej od gaźnika) Link

    Uszczelka nr 1 jest między gaźnikiem a obudową filtra powietrza, uszczelka nr 2 jest między gaźnikiem a blokiem silnika.

    Przy zdejmowaniu gaźnika ważne, by nie uszkodzić sprężyny i cięgna regulatora obrotów, zaczepionych do dźwigni przepustnicy gaźnika.

    0
  • #17 10 Maj 2017 11:57
    marqqv
    Poziom 31  

    tomasz9920 napisał:
    Wyczyszcze dzisiaj jeszcze raz dokładnie gaźnik.
    Zwróć uwagę na szczelność przy skręcaniu , wyczyść dokładnie dany element przed założeniem uszczelki , dla pewności stosuj nowe uszczelki.

    0
  • #18 10 Maj 2017 16:53
    tomasz9920
    Poziom 5  

    Kosiarka już działa, problem był w regulatorze obrotów, ale już wszystko zrobione. Dziękuję wszystkim za pomoc. Zamykam temat

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Przyszedł raport: Niech autor opisze dokładnie co było przyczyną uszkodzenia albo da możliwość zadawania pytań bo na chwile obecną sam jestem ciekaw na przyszłość co było przyczyną uszkodzenia. Kolega ma podobne obawy w podobnej kosiarce. Po co zakładać nowy temat skoro można się tu dowiedzieć czegoś sensownego byle autor opisał usunięcie usterki. Może kolega zechce podzielić się rozwiązaniem? Temat otwieram ponownie.

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo