Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Micra K 12 - Świecaca na żółto ikona silnika.

02 Maj 2017 15:12 1617 5
  • Poziom 9  
    W czasie naprawiania przewanego wężyka od tylnego spryskiwacza, zanim zdiagnozowałem problem, wlało się trochę płynu do kabiny od strony padażera, za schowkiem. Wychłuszająca gąbka i dywanik były mokre.
    Czy może być to przyczyną, że następnego dnia nie mogłem odpalić samochodu? Czy to przypadek? Świeci się zółta kontrolka silnika po przekręceniu kluczyka, kręci ale nie może zaskoczyć.
    Ktoś mi mówił, że to problem z immobilaizerem, bo te roczniki tak mają.
    Proszę o radę.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Nie koniecznie immo, dostań się tam gdzie jest wilgoć i wysusz, jeśli jest yam jakieś złącze rozepnij oczyść i też wysusz. Potem sprawdź czego brakuje jeśli nie odpali, sprawdź iskra i czy jest paliwo jeśli to benzyna.
  • Poziom 9  
    Ok. Zaraz sprawdzam czy pod wykładziną nie idą jakieś kable.
    Dodano po 22 [minuty]:
    Okazuje się, że nie gaśnie również kontrolka czerwona oleju ( wczoraj sprawdzałem poziom, ok, ale może źle włożyłem bagnet?) oraz pojawia się przez chwilę PS i gaśnie. Wcześniej przeoczyłem te komunikaty, bo zafiksowałem się na żółtej kontrolce silnika.
    Oj, to chyba nie nie od zalania kostki? A może.
    Dodano po 1 [godziny] 9 [minuty]:
    Pod wykładziną podłoga mokra/wilgotna. Wyjąłem z podłogi styropian i suszę, ale żadne kable nie zamokły. Idą bokiem po słupku i od wewnatrz progu. Płyn ich nie sięgnął, bo są wyżej.
    Zastanawiam się czy nie przyszedł czas na rozrząd. 70 tys. przejechane (tylko, chyba że kręcony) , niby na łańcuchu ("Panie tego się nie wymienia, jest na łańcuchu- tekst każdego handlarza), ale co z tego.

    Dodano po 48 [minuty]:

    Iskra jest , paliwo ponad pół baku. Świecące dwie kontrolki, olej (na czerwono) i silnik (na żółto).
  • Poziom 39  
    skoro iskra jest a nie pali, to albo pompa paliwa padła albo wtryski nie są sterowane. Sprawdź czy jak kręcisz to jest napięcie na pompie paliwa.
  • Poziom 9  
    Poddałem się i zaciągnąłem pojazd do mechanika. Sprawdził kompresję i okazało się, że na 3 cylindrach jest około 8, czyli za mała. Na czwartym OK. Mechanik nie za bardzo wie dlaczego. Kamera wpuszczona do silnika nie pokazała śladów na tłokach i cylindrze? Brak wycieku oleju, żadnych oznak. Tłoki są co prawda mokre od oleju. Kto ma pomysł co jest grane. Mechanik powiedział, że musi zdjąć głowicę i zobaczyć co jest nie tak. Podejrzewa rozrząd lub hydraulikę. Co wy na to?
  • Poziom 9  
    Padł rozrząd przeskoczył o 2 zęby, uszkodził głowicę. Góra silnika do remontu+ rozrząd= koszt ok. 3,5 tys.