Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Atego - Bezpiecznik el. szyby.

dslmassa 10 Maj 2017 20:05 1758 8
  • #1 10 Maj 2017 20:05
    dslmassa
    Poziom 7  

    Witam Panów.
    Mam taki problem. Zachciało mi się zamontować el. szyby do mojego mercedesa Atego. Dlatego tez zakupiłem silniczki przełącznik a później przekaźniki. Wszystko zainstalowałem i okazało się, że wszystko działa.. do czasu gdy próbowałem zamknąć szybę do końca. Wtedy przepalił się przekaźnik tzn zespawały się styki. Wymieniłem przekaźniki na 60A i znowu wszystko działało dopóki nie odpaliłem silnika. Wtedy przepalił sie bezpiecznik 15A założyłem mocniejszy bezpiecznik tj. 20A to przyspawał się znowu przekaźnik.(styk 30 87a Moje silniki są podłączone w następujący sposób: Mercedes Atego - Bezpiecznik el. szyby.
    Silniki mają po dwa piny z przemienna masą, ze sterownika szyb wychodzi + na cewkę, przekaźniki najpierw typ 571 a później taki sam schemat tylko 60A. Moje pytanie ? Są jeszcze przekaźniki z rezystorem https://www.czesciauto24.pl/herthbuss-elparts/7548806. czy ten opornik może coś zmienić, bo on jest na cewce która się nie przepala. Dzięki za odpowiedź. P.S. Przekaźniki/ bezpieczniki przepalają się w końcowych położeniach szyby tj gdy silnik nie może dalej pracować.

    0 8
  • #2 10 Maj 2017 22:50
    onepiotr
    Poziom 24  

    Ten opornik nic nie zmieni. U ciebie się przecież cewka nie przepala.
    Jakie tam masz silniki? Od czego?

    0
  • #4 10 Maj 2017 23:25
    onepiotr
    Poziom 24  

    W oryginale to elektronika ogranicza prąd przeciążenia. Ty musisz u siebie dołożyć jakiś ogranicznik prądowy.
    Kiedyś widziałem taki prosty patent: ktoś miał podobny problem i włączył w szereg żarówkę, chyba 100W i umieścił ją w puszce :)
    Trzeba by taki elektroniczny zrobić.

    0
  • #5 10 Maj 2017 23:36
    dslmassa
    Poziom 7  

    Dzięki za rade. A może wiesz czy gdzieś można kupić taki ogranicznik albo jak go zrobić i gdzie go umieścić tj miedzy silnikiem a przekaźnikiem czy przekaźnikiem a bezpiecznikiem. A może przekaźnik 80A bo w necie takie widziałem

    Dodano po 2 [minuty]:

    A i może wiesz jak w oryginale elektronika ogranicza prąd. Bym zastosował to samo. Dzieki

    0
  • #6 11 Maj 2017 09:18
    onepiotr
    Poziom 24  

    Zastosowanie wysokoprądowego przekaźnika nie załatwia sprawy.
    Dziwne że ten silnik tak się zachowuje. Czy możesz zmierzyć jaki pobiera prąd przy opuszczaniu?

    Taki ogranicznik to inaczej źródło prądowe. Na forum i w necie jest tego sporo.

    0
  • #7 11 Maj 2017 11:59
    dslmassa
    Poziom 7  

    Sprawdzę wieczorem jak wrócę do domu.
    Dodano po 1 [godziny] 53 [minuty]:
    To mówisz że mocniejszy przekaźik nic nie da? A wczesniej gdy miałem 20A to się spawał a teraz 60A to bezpiecznik 15A SIE pali to może przy przekaźniku 80A i bezpieczniki 20A będzie dobrze?

    0
  • #8 12 Maj 2017 00:27
    onepiotr
    Poziom 24  

    Tak się nie robi.
    Jak będziesz tak podnosił moc to padnie wreszcie silnik albo spłoną kable.

    0
  • #9 14 Maj 2017 06:59
    dslmassa
    Poziom 7  

    Rozwiązałem problem. Trzeba było zastosować przekaźnik z opornikiem na cewce. Teraz nic się nie pali i wszystko dziala. Dzięki za pomoc.

    0