Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Premium dxi - Auto odcina pedał gazu

kisiol 20 Maj 2017 23:01 2580 23
  • #1 20 Maj 2017 23:01
    kisiol
    Poziom 18  

    Witam. Problem z paryżanką dxi 440 2005r. Auto podczas jazdy odcina pedały gazu, nie jest to regularnie. Bywa tak że przez dwa dni śmiga super, a nie raz przejechanie odcinka 50km graniczy z cudem. Pedał gazu nie reaguje. Błędy odczytane to.
    Silnik
    Mid. 128.Sid. 39 Fmi.7
    Mid.128. Sid.231 Fmi. 2
    Mid.128 psid 201 Fmi. 9

    Skrzynia biegów
    Mid223.psid205fmi9
    Mid223psid9fmi2
    Mid130psid207fmi9

    Ecu pojazd
    Mid144sid231fmi2
    Mid144psid205fmifmi9
    Mid144psid200fmi9

    Ebs
    Mid136psid201fmi9
    Mid136psid205fmi9

    Deska rozdzielcza
    Mid140psid205fmi9

    Ecs zawieszenie
    Mid150sid231fmi2
    Może ktoś pomoże gdzie szukać problemu.

    0 23
  • Relpol
  • #2 21 Maj 2017 13:04
    Cobrat
    Poziom 21  

    Mid. 128.Sid. 39 Fmi.7 - Rozrusznik/przekaźnik rozrusznika. Koło zębate/zamachowe zablokowane. Starter nie może obrócić.
    Mid.128. Sid.231 Fmi. 2 - Nośnik danych SAE J1939.
    Mid.128 psid 201 Fmi. 9 - Nieprawidłowe lub brakujące dane z ECU pojazdu.

    Mid223.psid205fmi9 - Zakłócenia komunikacji, łącza danych, moduł sterowania transmisją.
    Mid130psid207fmi9 - Zakłócenia komunikacji, łącza danych, moduł sterujący selektora przekładni.

    Mid144sid231fmi2 - Nośnik danych SAE J1939. Brak danych. Dane kanału - przerwany obwód, uszkodzone lub utlenione styki w złączach lub sterowanie urządzeniem uszkodzone.
    Mid144psid200fmi9 - Złącze danych SAE J1939, moduł sterowania silnikiem (ECM), utrata komunikacji.

    Mid136psid201fmi9 - Naruszenie kanału komunikacji danych z jednostkami sterującymi.

    Mid140psid205fmi9 - Naruszenie jednostki sterującej kanałem transmisji danych (TECU MID 130).

    Mid150sid231fmi2 - Nośnik danych SAE J1939. Uszkodzenie instalacji lub łączniki między mocą kanału danych ECS i innymi jednostkami sterującymi.



    Tyle znalazłem. Jak widać większość błędów dotyczy komunikacji danych, także zapewne gdzieś babol w instalacji niestety. Ach ta "Zemsta Paryża" ;).

    1
  • #3 21 Maj 2017 13:42
    kisiol
    Poziom 18  

    Dzięki za odpowiedź. Może być uszkodzenie kasety silnika, tak stwierdził dzisiaj elektryk.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Dodam że błędy w ciągu 24godz. Wystąpiły od 36 do 280 razy.

    0
  • Relpol
  • #4 21 Maj 2017 14:02
    Cobrat
    Poziom 21  

    Jak to się mówi: przyczyn może być wiele. Ale sprawdzanie najlepiej zacząć od najtańszych rzeczy. Chyba, że ma się dawce na podmiankę obok... Osobiście od jakiegoś czasu obserwuję taką tendencję, że nawet ASO chętnie stawia na uszkodzenie drogich podzespołów, no ale nie o tym dzisiaj tutaj mowa ;). Pozdrawiam

    0
  • #5 21 Maj 2017 15:02
    kisiol
    Poziom 18  

    Dzięki za info. Jutro zacznę prześwietlać instalację. Jakieś propozycje od której wiązki zacząć.

    0
  • #6 21 Maj 2017 22:34
    klika60
    Poziom 14  

    Wiązka pod kabiną mało prawdopodobne, sygnał z pedału przyśpieszenia idzie prosto do vecu, a vecu canem przesyła informcję do edc. Podmiana potencjometru lub prześwietlenie wiązki w kabinie

    1
  • #7 21 Maj 2017 22:43
    kisiol
    Poziom 18  

    Potencjiometr był zmieniany. Jedno mnie dziwi że błędy rozsiane są po wszystkich sterownikach. I wszystkie mają problem z komunikacjią.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Może ktoś z forumowiczów dysponuje schematem podłączenia petencjometru gazu.

    0
  • #8 23 Maj 2017 21:02
    kisiol
    Poziom 18  

    Witam. Postanowiłem pojechać w trasę osobiście celem sprawdzenia objawów. Trasa około 300km, auto wyczyszczone z błędów do zera. Pierwsze 100km wszystko było w porządku, po zgaszeniu auta i ponowny uruchomieniu pierwsze objawy, auto normalnie przyspiesza ,i nagle jak by puścił pedał przyśpieszenia. Ponowne puszczenie całkowicie, i wciśnięcie wszystko wraca do normy na jakiś czas, tą sama sytuacja na tempomacie. Objawy są nie regularne, jadąc miałem podpięty komputer, jak objaw występował potencjomer był widziany przez komputer. Błędy jakie się pojawiły, podczas trasy.

    Silnik
    Mid 128 sid 39 fmi 7 , 1 raz
    Mid 128 psid 201 fmi 9 , 16 razy

    Hamulce
    Mid 128 psid 201 fmi 9 , 16 razy
    Mid 136 psid 205 fmi 9 , 2 razy

    Deska rozdzielcza
    Mid 140 pid 209 fmi 2 , 23 razy

    Ecu pojazd
    Mid 144 sid 231 fmi 2 , 16 razy
    Mid 144 pid 84 fmi 14 , 16 razy

    2
  • #9 24 Maj 2017 04:55
    Hektar Zahler
    Poziom 30  

    Znowu tzw. "defekt 200" słowem przej...e. I znowu nalegam PODAWAJCIE LOKALIZACJE żeby ułatwić sobie poszukanie człowieka.

    Dodano po 3 [minuty]:


    Niektóre błędy są skutkiem innych błędów ze wskazaniem na jednostkę (także nie jest tego aż tyle).

    Co i jak jest na forum - opcja szukaj.
    A jak nie, to na wagaciezka.com tam goście robią.

    0
  • #10 24 Maj 2017 08:33
    kisiol
    Poziom 18  

    Czyli Vecu do wymiany. Nie ma co grzebać w przewodach.

    0
  • #11 24 Maj 2017 16:28
    Hektar Zahler
    Poziom 30  

    A niby z jakiej racji ? Faktycznie, że jakby były kable, to musiałby czasem nie palić. Ale właśnie zdarzył się cud i pali, bo to jest CAN.

    p.s.
    Chwilowo nie mam deszyfratora kodów - sory uszkodzony sprzęt.

    0
  • #12 24 Maj 2017 16:35
    kisiol
    Poziom 18  

    Jakieś propozycje gdzie szukać przyczyny. Trzech elektryków już to robiło, jeden zrobił dodatkowe kable z petencjometru gazu do ems, nic to nie pomogło. Drugi rozcinał wiązkę pod kabiną. Trzeci renault TRUCK robił aktualizację sterowników , i też lipa. Teraz sam próbuje.

    0
  • #13 24 Maj 2017 16:39
    Hektar Zahler
    Poziom 30  

    No to ładnie. To ja bym przemyślał taką opcję. Któryś sterownik gubi zasilanie, albo ma usterkę w sobie, VECU nie ma kontaktu z EDC i odcina pedał. Zdało by się wiedzieć co oni robili już. Jakie mieli koncepcje, no wiesz. Żeby darmo dwa razy jednego nie robić. Jak nie podasz lokalizacji, to ja nie widzę sensu.

    0
  • #14 24 Maj 2017 16:51
    kisiol
    Poziom 18  

    Pierwszy zrobił tylko zewnętrzną wiązkę potencjiometr sterownik ems, i teraz twierdzi że sterownik będzie uszkodzony , niby się przegrzewa. Drugi tylko rozcinał wiązkę pod kabiną na załamaniu i nic więcej. Serwis tylko robił aktualizację. Dziwne jest to że tylko gaz odcina, jak będę trzymał tak , podczas występowania problemu, to auto biegi zbjia normalnie aż stanie. Odpuszczenie gazu i ponowne wciśnięcie problem eliminuje. Dodam że naj częściej dzieje , się to na rozgrzanym silniku.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ps. Jaka lokalizacja jeśli moja to Kutno ale jest w profilu

    0
  • #15 24 Maj 2017 16:53
    Hektar Zahler
    Poziom 30  

    Może się grzać kaseta, ale to było by dziwne, bo to podzespół bezawaryjny. To nie jakaś tam popierdółka Scania HPI i 50% szans na diagnoze, tylko Volvo.

    0
  • #16 24 Maj 2017 16:57
    kisiol
    Poziom 18  

    Dzisiaj też mi się zdarzyło, że podczas próby opalania rozrusznik nakręcił i puścił. Wyskoczy błąd ładowania.

    Dodano po 52 [sekundy]:

    Może rozebrać wiązkę jeszcze raz samemu buda silnik

    0
  • #17 24 Maj 2017 17:08
    Hektar Zahler
    Poziom 30  

    Wysłałem Ci na PW tel. do gościa co mu robiłem identyko było z rozrusznikiem, że puszczał. Pamiętam jak siedziałem z rejestratorem - takim ręcznym urządzeniem. Coś jak oscyloskopy Fluka. Tyle, że ja mam innej nie znanej marki Protek i mam inne myślenie, niż to badziewie całe i robię po swojemu. A chłop się łapał za głowę jak wydzierałem kości ze sterowników i to bez udziału testera co wtedy można było go d...ę wytłuc.. Niestety tak to wyglądało i ciąłem skrętkę - to nie jest głupie, ale już nie pamiętam co było. Były tam wykresy z tego rejestratora i pięknie widoczne te zakłócenia jak na talerzu. Powiem Ci co ważne. Niektóre urządzenia są głupie jak but i nie widzą tych zakłóceń. Fluki właśnie takie są, ale powiedzmy stare Extechy czy Wensy widzą. Nowe skopometry to badziewie na impulsy. Nie to co stare.

    Serwisantscani skasował mi te wykresy wyrzucił post.

    Uważam, że ideałem było by jakby do akcji wkroczył teraz automatyk przemysłowy z doświadczeniem.
    Zrobiłby robotę jak nic.

    Koledzy z okolic Kutna proszeni o pomoc.

    p.s.
    A Ty sobie pomierz na wolnym czasie napięcia i opór CAN-u jak puszcza rozrusznik - zwykły miernik za 20zł wystarczy.

    0
  • #18 24 Maj 2017 19:59
    kisiol
    Poziom 18  

    Ok jutro zobaczę. Wysłałem Ci na pw wiadomość

    0
  • #19 28 Maj 2017 21:49
    Hektar Zahler
    Poziom 30  

    Do porównania/analizy dwa pomiary: napięcie na canie działającym i nie niedziałającym. W miarę możliwości i czasu uwzględnij opór canu.

    0
  • #20 12 Cze 2017 20:50
    forestt
    Poziom 11  

    Witam, dopiero zerknąłem na temat. Jeśli masz i-schifta to sprawdź skrzynię ona też steruje silnikiem.

    1
  • #21 12 Cze 2017 20:53
    kisiol
    Poziom 18  

    Witam. Na chwilę obecną, po przejrzeniu złączy ,przewodów i wymianie płyty bezpieczników problem ustąpił.

    0
  • #22 14 Cze 2017 15:35
    Hektar Zahler
    Poziom 30  

    Po dwóch tygodniach możemy uznać, że to był główny powód usterki. Jednak jak już Ci mówiłem i co powtarzam właściwe podejście do defektu 200 to wyjście z założenia, że składa się na tą awarię szereg możliwych przyczyn, a w tym kilka bardzo poważnych wad fabrycznych. Francuzcy producenci elektroniki nie wykazują się inteligencją w swoich samochodach i trzeba mieć tego świadomość. Szkoda tylko, że nie miałeś możliwości/czasu żeby przyjrzeć się temu choćby na mierniku, bo tych objawów niesprawności canu było więcej, czego nie widziałeś, bo nie wiedziałeś na co zwracać uwagę. Jeszcze nie wysłałem Ci tych płyt, ale to kwestia dni, bo nagranie DVD po 8Gb to jakieś sado maso normalnie.

    0
  • #23 14 Cze 2017 15:40
    kisiol
    Poziom 18  

    Ważne że jest ok. Czekam na przesyłkę.

    0
  • #24 16 Cze 2017 22:33
    Hektar Zahler
    Poziom 30  

    Masz starą skrzynkę, to warto na wolnym czasie podejrzeć jak to wygląda na mierniku. Warto przyjrzeć się temu dokładnie, bo na drugi dzień naszej korespondencji doszło do awarii sygnału prędkości w zegarach i chyba (o ile dobrze pamiętam) kierunków. Nie zdążyłeś wtedy złapać za miernik i ustąpiło samoistnie. Widać więc jak niestabilny jest CAN w tym pojeździe. To właśnie dlatego uczulam żeby robić to dokładnie. Nie wgłębiając się w szczegóły wymieniono uszkodzoną kasetę - żeby komu nie przyszło do głowy robić tak samo kiedy powodem awarii jest całkiem co inne, bo w tym przypadku wada była ewidentna, tj. widoczna gołym okiem. Możliwość winy kasety oceniam na zaledwie 2%, a jednak. Mimo tego ciekawostką jest, że jak nigdy widać w akcji zabezpieczenie przed niekontrolowanym odjazdem samochodu wskutek zakłóceń w transmisji komunikatu o położeniu pedału gazu, które zadziałało bezbłędnie.

    0