logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Opel Astra H - Problem z silniczkiem sterująćym obiegiem

kosowski 25 Maj 2017 19:38 2379 8
REKLAMA
  • #1 16495542
    kosowski
    Poziom 8  
    Ocena: 5
    Witam serdecznie,

chciałbym od razu zaznaczyć, że nie jestem elektronikiem/elektrykiem/mechanikiem, po prostu od dłuższego czasu prowadzę nierówną walkę z moim samochodem i pomyślałem, że tutaj znajdę jakąś pomoc. Mam problem z silniczkiem sterującym klapką obiegu wewnętrznego/zewnętrznego. Początkowo uważałem, że wina leży w silniczku, lecz po podłączeniu go do zasilania od lampki schowka silniczek normalnie kręci. Mierzyłem napięcie we wtyczce dochodzącej do silniczka i napięcie przyjmuje wartości od -10V do 12V (silniczek kręci w prawo i w lewo). Mając pewność, że silniczek jest sprawny, a napięcie we wtyczce jest podczas włączania i wyłączania obiegu wewnętrznego, podjąłem próbę pomiaru natężenia i wtedy to otrzymałem całe 0 A. Kupiłem taką samą wtyczkę jaka idzie z samochodu i podłączyłem jeden kabelek do wtyczki w samochodzie, a drugi do metalowej części samochodu (masy)... silniczek zadziałał. Tym sposobem rozumiem, że gdzieś w instalacji jest problem z masą?

Samochód: Opel Astra H, 1.9 cdti, rok 2006, panel z klimatronikiem

Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #2 16496209
    Stanisław Chwalisz
    Poziom 34  
    Ocena: 802
    Uszkodzony klimatronik. Testerem trzeba sprawdzić.
  • REKLAMA
  • #3 16496615
    kosowski
    Poziom 8  
    Można prosić o więcej informacji o sprawdzeniu testerem? Jakim testerem? W jaki sposób? Czy w razie ewentualnego uszkodzenia wystarczy zakup panelu klimatronika?
  • REKLAMA
  • #4 16498359
    Stanisław Chwalisz
    Poziom 34  
    Tester który "czyta" Opla, masz jakiś warsztat blisko.?
  • #5 16498367
    kosowski
    Poziom 8