Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

RIEJU MRX - Regulator napięcia cewek masowych dużej mocy

14 Cze 2017 21:40 954 7
  • Poziom 14  
    Witam

    Poszukuję jakiegoś sprawdzonego rozwiązania regulatora napięcia cewek bezmasowych do zapłonu Ducati Energia. Nie mogę zastosować oryginalnego, ponieważ zawyża on napięcie ładowania oraz nie wytrzymuje prądu ładowania jaki wymagam. Jako, że zasilam żarówkę h4 prosto z akumulatora prąd przepływający przez regulator może dochodzić do 7-8A przy wszystkich odbiornikach. Wiem,że zasilanie h4 z akumulatora nie jest najlepszym pomysłem, bo bardzo cierpi na tym akumulator i bilans cieplny regulatora też jest wysoki. Dobrze by było, gdyby regulator wytrzymał bez problemu z 10A przynajmniej i żeby nie pobierał zbyt wiele prądu przy wyłączonym ładowaniu.
  • Poziom 38  
    Zasilanie żarówki z akumulatora zupełnie nie sensu na oryginalnym alternatorze AM6. Cewkę masową możesz prostować tylko jednopołówkowo - sprawność równa 50%.
  • Poziom 14  
    Zawsze można przerobić masową na bezmasową, tylko nie wiem czy to nie pogorszy w jakiś sposób wydajności prądnicy?
  • Poziom 38  
    Tak, jedynie przerobienie uzwojenia na bezmasowe miałoby w tym przypadku sens. Jednak alternator w AM6 ma wydajność 65W lub 85W, to trochę mało aby zaspokoić potrzeby żarówki H4, ładowania akumulatora i pozostałych odbiorników.
  • Poziom 14  
    Prądnica ma 85W, a praktycznie 95% energii pochłania żarówka, ponieważ lampa z tyłu oraz kierunkowskazy są LEDowe, a elektroniczny licznik pobiera zaledwie 150mA. Miałem jak go kupiłem żarówkę h7 włożoną i prądnica wyrabiała, lecz wtedy był tylko regulator AC i nie było akumulatora, co skutkowało, że przy dojeździe do skrzyżowania w nocy robiło się ciemno, licznik się wyłączał, a żeby kierunkowskazy mrugały potrzebne było lekkie zwiększenie obrotów - wtedy wszystko wracało do normy. Dlatego jestem zdania, że przy normalnej jeździe bilans prądowy byłby dodatni, a jedynie na wolnych obrotach typu oczekiwanie na skrzyżowaniu to akumulator byłby głównym źródłem prądu
  • Poziom 38  
    Jak chcesz kombinować... Użyj regulatorów napięcia od chińskich 125. Czasami także się trafiają w chińskich biegówkach 50 cm³ światła z akumulatora, posiadają one regulatory wyglądem zbliżone do tych zwykłych. Są to regulatory stratne, czyli mostek Graetza + tyrystory ograniczające napięcie.
  • Poziom 14  
    Oo to właśnie o coś takiego mi chodzi :D Jest jakiś sposób na rozpoznanie który to regulator? Albo w jakim konkretnie modelu motocykla były stosowane?
  • Poziom 9  
    robertpd napisał:
    Oo to właśnie o coś takiego mi chodzi :D Jest jakiś sposób na rozpoznanie który to regulator? Albo w jakim konkretnie modelu motocykla były stosowane?


    Udało Ci się dowiedzieć jaki to może być regulator i jak rozróżnić?
    Od dłuższego czasu próbuje się tego dowiedzieć.