Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson skuter SR50/60 - (po wymianie cylindra kosza b.słaby)

603mariusz 18 Lip 2017 09:38 1650 28
  • #1 18 Lip 2017 09:38
    603mariusz
    Poziom 20  

    Witajcie
    mam Simsona Skutera SR50/60 z cylindrem 60cm
    Gażnik Bing 17/15/1103
    cylinder zwykły 4 komorowy jakie fabryka zakładała
    wał z wypełniaczami S70
    kilka lat temu wymieniłem z kompletem łożysk uszczelniaczy
    wszystko chodziło do wczoraj,aż do wymiany tych części
    .....................................................
    zachciało mi się mieć trochę mocniejszego, przyszły nowe części
    --- Cylinder 8 kanałów 60cm z tłokiem komplet itp.
    --- Kosz sprzęgłowy S70; ilość zębów 62 (miałem 65)
    --- Zębatka; wału ilość zębów: 21 (miałem 20)

    wszystko podmieniłem na stare,po zapaleniu simson od razu nie chciał wchodzić na obroty,przy próbie ruszenia dławi .nalezy przytrzymać dłużej wyższe
    żeby ruszyć z miejsca muszę max obroty trzymać,przy próbie wrzucenia drugiego biegu dławi słaby nie pójdzie
    nie pomogło;
    ---odkręcenie wydechu
    -- regulacja zapłonu
    --- wymiana świecy,rozstaw inny
    ---wymieniłem główną dysze na 70 w gaźniku w zasadzie dużej różnicy nie ma
    zapłon na nowo ustawiłem na (1.8) bo po dodaniu podkładki alu pod głowicę był połowę mniejszy,też to nic nie daje
    ......

    Pytanie do was co zrobić,dałem ponad 400zł i masakra

    0 28
  • #3 18 Lip 2017 11:20
    603mariusz
    Poziom 20  

    Cały czas jeździłem przed wymianą wszystko ok ,silnika w środku nie ruszałem
    tłok strzałką w dół do wydechu
    przedmuchy ? ,łączenie kolanko z tłumikiem minimalnie tam spaliny uciekają,ale to znaczenia nie ma
    Problem możew jest taki bedzie taki ze kosz i zębatkę na wale zmieniłem o innych zębach pod S70 i motor nie wyrabia z przełożeniem
    podkładkę pod głowicę dałem,i temu musiałem zapłon ustawic na nowo bo podniosła się głowica na 1,8,chociaż do 60cm może 1,7 byłby
    ale to nie przyczyna że dopiero jak na obroty wejdzie to mocny jest,a tak słaby

    0
  • Pomocny post
    #4 18 Lip 2017 15:29
    rafcio_21
    Poziom 28  

    Dziwna sprawa, a jak wygląda świeca? Może silnik nie może paliwa przetrawić i go zalewa dopiero jak się wkręci w obroty to jest ok. Na postoju też się nie chce wkręcić czy tylko podczas jazdy? Testuj różne ustawienia zapłonu i dawkę paliwa. Jeżeli będzie poprawa to wykluczysz kosz sprzęgłowy.

    1
  • Pomocny post
    #5 18 Lip 2017 16:12
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Musisz mieć tuningowy wydech aby to zaczęło jeździć. Na seryjnym wydechu będzie tak jak teraz jeździł gorzej niż na oryginalnym cylindrze.

    0
  • #6 18 Lip 2017 21:22
    603mariusz
    Poziom 20  

    rafcio_21 napisał:
    Dziwna sprawa a jak wygląda świeca . Może silnik nie może paliwa przetrawić i go zalewa dopiero jak się wkręci w obroty to jest ok . Na postoju też się nie chce wkręcić czy tylko podczas jazdy. Testuj różne ustawienia zapłonu i dawkę paliwa . Jeżeli będzie poprawa to wykluczysz kosz sprzęgłowy .

    Świeca koloru brązowego
    zapłon ustawiłem na 1,8 inne mozliwosci nic nie dawały
    ..................................

    BANANvanDYK napisał:
    Musisz mieć tuningowy wydech aby to zaczęło jeździć. Na seryjnym wydechu będzie tak jak teraz jeździł gorzej niż na oryginalnym cylindrze.

    wydech nie może mieć nic do tego,po odkręceniu tłumika i kolanka też go dławi,dopiero po przytrzymaniu wchodzi na wysokie obroty
    *******************************************************
    napisze do czego doszedłem
    kosz i zębatkę zostawiłem tą nową z mniejszą i większą ilością zębów do S70
    Odkręciłem nowy cylinder 8 kanałów 60cm i założyłem starszy 60cm 4 kanałowy (przebieg 14,000km) na nowego tłoka i motor ożył,może ruszać i można zmieniać biegi
    ............
    Czyli coś z cylindrem ośmio kanałowym jest nie tak,skoro na starym jeździ

    plusy
    10km kolo 10km szybszy jest
    szybciej dochodzi do prędkości 50km/60km itp.
    ...
    minusy
    na kazdym biegu na początku trochę do przydławi,ale nie jest tak żle
    ..........................
    Dzwoniłem do sklepu co kupiłem ten cały zestaw opisany w pierwszym poście
    powiedział że mieli w całej historii przypadki,że cylinder ośmio kanałowy był temu winny
    ........................
    gdyby ten cylinder 8 kanałowy był dobry ,na pewno nadrobił by stratę na początku na każdym biegu

    0
  • Pomocny post
    #7 18 Lip 2017 22:28
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Czas otwarcia okien ssącego, przelotowych i wydechowego prawdę Ci powie.

    0
  • #8 18 Lip 2017 22:56
    603mariusz
    Poziom 20  

    BANANvanDYK napisał:
    Czas otwarcia okien ssącego, przelotowych i wydechowego prawdę Ci powie.

    ok dziękuję za każdą podpowiedź
    Jak możesz jaśniej
    co polecasz teraz ,pewno za tydzień wymienią mi ten cylinder z ośmioma kanałami 60cm co na nim nie chciał chodzić
    czy mój gaźnik bing 17/15/11/1101 czyli z dyszą 70 da radę
    do mojego wydechu jest nowa końcówka jak poniżej
    .........
    Simson skuter SR50/60 - (po wymianie cylindra kosza b.słaby)

    0
  • Pomocny post
    #9 19 Lip 2017 07:53
    Art.B
    Specjalista Automatyk

    Ta jakoby "tuningowa" wkładka interferencyjna może jeszcze pogorszyć sytuację, redukując bardziej ciśnienie wsteczne w wydechu. Jak już napisali przedmówcy potrzebny Ci jest wydech rezonansowy dostrojony do tego konkretnego cylindra. Najlepiej podeślij jakiś link do tego cylindra lub zdjęcia, żeby było wiadomo z czym mamy do czynienia. Jeśli jest to cylinder o zdecydowanie większych kątach otwarcia okien, z niedopasowanym wydechem będzie słabo, a bez zamontowanego wydechu będzie już tragedia (większość mieszanki opuści cylinder wydechem, efektywne ciśnienie sprężania będzie bardzo małe).

    0
  • #10 19 Lip 2017 08:06
    603mariusz
    Poziom 20  

    Ok jest to
    CYLINDER SIMSON 60cm3 60/4/3 8 KANAŁÓW TUNING MZA
    opis;
    Link
    ......
    oraz kosz sprzęgłowy z zębatka na wał
    KOSZ SPRZĘGŁOWY SIMSON S70 NIEMCY TUNING S51 MZA
    opis;
    Link
    ..........................
    Co do tego wkładu na koniec tłumika to moja jest z tym jednym wylotem,na zdjęciu po lewej jak założę z podwójną to będzie lepszy wylot ? zdjecie po prawej

    0
  • Pomocny post
    #11 19 Lip 2017 16:26
    Art.B
    Specjalista Automatyk

    Ok, chyba rozumiem w czym rzecz... Wygląda to na jakiś wynalazek w oparciu o formy i rdzenie odlewnicze seryjnego cylindra. 8 kanałów czyli 8 okien w tulei, wszystkich okien. Podstawowe okna płuczące wyglądają jak w serii, kąt otwarcia pewnie taki sam, dodatkowe wyglądają jak wykonane w drodze obróbki skrawaniem (wiercenie?). Geometria kanałów wygląda dziwnie. Ciekawe gdzie wypadają zamki pierścieni. To jak powinien wyglądać cylinder można zobaczyć np. na stronie p. Woryny [url=]http://www.motor-tech.katowice.pl/technika/simson/simson.html[/url].
    Wygląda na to, że Almot sprzedaje też coś, co wygląda w miarę poprawnie, jest trochę zdjęć ich cylindrów do Simsonka.

    0
  • #12 19 Lip 2017 16:36
    603mariusz
    Poziom 20  

    Ok w moim przypadku napisałem im,że nie chcę tego cylindra ,zwrot kasy
    Czyli do tego zestawu co mam
    cylinder 60cm normalne 4 kanały łącznie
    gaźnik bing 17 z dyszą 70
    kosz sprzęgłowy S70 przełożenia inne niz normalnie
    wydech oryginał
    Na każdym biegu lekko przymula
    ale obroty są mniejsze i trochę większa prędkość
    czyli musi się rozpędzić na kazdym biegu
    Może zębatkę na łańcuchu w silniku dać inną ????

    0
  • Pomocny post
    #13 19 Lip 2017 17:05
    Art.B
    Specjalista Automatyk

    Nie wykluczałbym cylindra z czterema kanałami płuczącymi, tylko proponowałbym jakiś lepiej wykonany. Większa powierzchnia okien przekłada się na lepszą wymianę ładunku, natomiast większą liczbę okien wprowadza się dla prowadzenia pierścienia na mostkach pomiędzy nimi (w zbyt szerokim oknie istnieje ryzyko rozprężenia pierścienia w oknie). Nie miałem w rękach tych wielokanałowych cylindrów do Simsonów, sam miałem simsona 20 lat temu, więc może niech wypowie się ktoś, kto ma bieżące z nimi doświadczenie, ale na podstawie zdjęć wydaje mi się, że ten cylinder, z którym miałeś problemy, ma dziwną geometrię kanałów. W przypadku produktu Almotu wygląda to lepiej, na tyle, na ile można coś wnioskować po zdjęciach.

    0
  • #14 19 Lip 2017 17:08
    603mariusz
    Poziom 20  

    Ok, każda informacje jest pomocna, jak oddadzą pieniądze, będę ponownie szukał jaki cylinder kupić.

    1
  • #15 25 Lip 2017 16:18
    603mariusz
    Poziom 20  

    Witajcie teraz dopiero
    A więc tak cylinder oddałem,okazało się,że koło jednej ze szpilek było pęknięcie,za bardzo rozwiercili,pod te 8 kanałów (Oddają mi kasę za ten cylinder,jedynie tłoka zostawię bo też mam 60cm)
    Mam obecnie założony zwykły 60cm i zębatka z koszem z S70, brakuje trochę mocy na cylindrze żeby to przełożenie z S70 robujać na początku każdego biegu i słaby pod górkami,ale jeździ,nie pomogła zmiana na dyszę większą z 70 w gaźniku BING
    Co polecacie wrócić do przełożenia kosz,zębatka z S50
    czy kombinować dalej ?

    0
  • #16 17 Sie 2017 07:38
    603mariusz
    Poziom 20  

    Zębatka zdawcza na łańcuch w silniku ma 16 zębów, zamówiłem 15 żeby go wzmocnić.

    0
  • Pomocny post
    #17 17 Sie 2017 08:19
    jarekstryszawa
    Poziom 20  

    Tiaa, wymiana zębatki zaiste wzmocni silnik... Doprowadź silnik do należytego stanu, a nie kombinuj z przełożeniami. Mocy od tego Ci nie przybędzie.

    0
  • #18 17 Sie 2017 15:53
    603mariusz
    Poziom 20  

    Zmieniając na jeden ząb na każdym biegu będzie mocniejszy.
    Silnik jest w należytym stanie, tylko jak wcześniej pisałem, mam kosz sprzęgłowy i zębatkę wału z S70 do 70 km rozpędza się, tylko trochę słaby.

    0
  • Pomocny post
    #19 17 Sie 2017 21:29
    jarekstryszawa
    Poziom 20  

    Chyba, że tak, to pewnie zmiana przełożenia pomoże.

    0
  • #20 17 Sie 2017 21:42
    603mariusz
    Poziom 20  

    Mam 16 zębów
    zamienię na 15 zębów
    z 14 zębami może byłby za wolny?

    0
  • #22 17 Sie 2017 21:53
    603mariusz
    Poziom 20  

    Dokładnie, jest starszy, w razie czego podmienię.
    Pisał mi ktoś, żebym podniósł wydech, to pomoże?

    0
  • #23 17 Sie 2017 22:02
    rafcio_21
    Poziom 28  

    Dawniej, jak miałem MZ 150 to starałem się ją udoskonalać, pamiętam że przerabiałem zapłon na elektroniczny z przerywacza. Polerowałem komorę wału korbowego na szkło, z wydechu wycinałem sita, z zębatką na wałku zdawczym też coś zmieniałem i wtedy miałem najmocniejszą i najszybszą MZ 150 z pośród kolegów.

    0
  • #24 17 Sie 2017 22:08
    603mariusz
    Poziom 20  

    Jak w temacie ktoś siedzi to zawsze coś się da ulepszyć, mam większy GN-250
    a Simsona skutera mam na krótkie trasy. Napisze jak dojdzie zębatka 15z co to dało.

    0
  • #26 18 Sie 2017 17:59
    603mariusz
    Poziom 20  

    Dobrze na razie czekam na zębatkę która ma mniej jeden ząb
    zobaczę jaka będzie zmiana

    skrócić płaszcz tłoka od strony okna ssącego tak z 0,5-1mm

    czyli od strony chyba gaźnika jest ten kanał mam z jednej strony zeszlifować tłok 0,5 do 1mm
    na jakiej szerokiej powierzchni,np. z góry na dól tłok zeszlifować gdzieś z 10mmm czy 20mm na szerokość
    np. jak na zdjęciu od poniżej pierścieni w dół
    Simson skuter SR50/60 - (po wymianie cylindra kosza b.słaby)

    0
  • #28 18 Sie 2017 18:19
    603mariusz
    Poziom 20  

    a od spodu z jednej strony
    Simson skuter SR50/60 - (po wymianie cylindra kosza b.słaby)

    0