Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 307 - Błąd P0121 oraz podwyższone obroty

09 Sie 2017 17:26 7545 8
  • Użytkownik obserwowany
    peugeot 3007
    r 2001
    1.6 16V
    SILNIK WTRYSK TU5JP4


    Wczoraj jadąd do pracy zapaliła mi się kontrolka silnika wraz z komunikatem Antipollution Fault.
    Posiadam ELM321 podpiąłem pod komputer i pokazało błędy:
    peugeot 307 - Błąd P0121 oraz podwyższone obroty

    Po skasowaniu błędów powrócił błąd P0121 wraz z komunikatem Antipollution Fault.
    Wymontowałem przepustnice, przeczyściłem.Po zamontowaniu błąd po skasowaniu nadal powrócił oraz miałem podwyższone obroty na biegu jałowym (ok 1100 obr).
    Po przejechaniu kilometra obroty wróciły do normy.
    Dziś wracając z pracy znów zauważyłem podyższone obroty na biegu jałowym oraz cały czas komunikat Antipollution Fault wraz z błędem P0121.
    Czy to oznacza uszkodzoną przepustnicę?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 25  
    Witam jak będzie w trybie awaryjnym odepnij kostkę cztero pinową z pedału gazu i zobacz miernikiem czy między pinem 4 i 2 będziesz miał napięcie 5V.
  • TermopastyTermopasty
  • Użytkownik obserwowany
    sulof1601 napisał:
    Witam jak będzie w trybie awaryjnym odepnij kostkę cztero pinową z pedału gazu i zobacz miernikiem czy między pinem 4 i 2 będziesz miał napięcie 5V.


    Nie mam żadnej kostki na pedale gazu.Do pedału jest tyko przymocowana linka i nic więcej -wygląda on tak:
    peugeot 307 - Błąd P0121 oraz podwyższone obroty peugeot 307 - Błąd P0121 oraz podwyższone obroty peugeot 307 - Błąd P0121 oraz podwyższone obroty

    Wymieniłem przepustnice ale błąd nadal powrócił.
    Ogólnie sprawa wygląda tak:
    Po skasowaniu błędu czasami pojeżdżę chwile i błąd powraca a czasami odrazu.
    Dzieje się to zawsze zaraz gdy odpale samochód i próbuje przygazować - wtedy auto wogole nie reaguje na pedał gazu - silnik zaczyna się dławić i pojawia się komunikat Antipollution Fault oraz zapala się kontrolka silnika.
    Po wyłączeniu zapłonu i uruchomieniu auta ponownie już pedał gazu działa normalnie i można jechać chociaż błąd nadal pozostaje
  • Poziom 25  
    Ok.Ale do przepustnicy linka Ci idzie czy masz w pełni elektryczną przepustnicę?
  • Użytkownik obserwowany
    Nie mam linki w przepustnicy. Wygląda ona tak:

    peugeot 307 - Błąd P0121 oraz podwyższone obroty peugeot 307 - Błąd P0121 oraz podwyższone obroty peugeot 307 - Błąd P0121 oraz podwyższone obroty peugeot 307 - Błąd P0121 oraz podwyższone obroty
  • Poziom 25  
    W silnikach 1.4 była linka a w 1.6 czujnik pedału gazu.Jeśli sterownik silnika masz Sagem S 2000 to silnik masz 1.4 i w przepustnicy masz tylko potencjometr na 3 piny jeden z pinów zewnętrznych powinien mieć 5V po zapłonie.Jak złapie błąd nie gaś auta, odepnij wtyczkę i sprawdź czy takowe napięcie się znajduje.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czyli czujnik znajduje się w komorze silnika gdzieś przy ścianie grodziowej sprawdź gdzie idzie drugi koniec linki.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jak zlokalizujesz czujnik to reszta jak w poście pierwszym.
  • Użytkownik obserwowany
    Zlokalizowałem czujnik:
    peugeot 307 - Błąd P0121 oraz podwyższone obroty peugeot 307 - Błąd P0121 oraz podwyższone obroty

    Z tym że u mnie zgodnie z oznaczeniem miedzy 2 a 3 pinem jest napięcie 5V a miedzy drugim a czwartym ok 10V.
    peugeot 307 - Błąd P0121 oraz podwyższone obroty

    Przepustnica ma 6 pinów a na kostce na piątym pinie występuje napięcie 5V
    peugeot 307 - Błąd P0121 oraz podwyższone obroty

    Wszystkie powyższe pomiary były robione w trybie awaryjnym.


    Po wykasowaniu błędów,odpięciu kostki od czujnika i odpaleniu auta pojawia się również błąd Antipollution Fault i kontrolka silnika ale z programie zupełnie inny kod błędu:
    peugeot 307 - Błąd P0121 oraz podwyższone obroty
  • Poziom 25  
    Na kostce od przepustnicy wszystko się zgadza ale na kostce czujnika musi być jak opisywałem bo albo masz zwarcie w instalacji albo padł sterownik.
  • Poziom 1  
    Proszę Was o pomoc gdyż mam dokładnie ten sam problem.
    Czy poradziłeś sobie z tym problemem do końca ?

    Wymieniłem ostatnio w 307 to co było do zrobienia:
    - sonda lamba 2
    - spawanie kolektora wydechowego
    - czyszczenie przepustnicy + kalibracja
    - wymiana czujnika położenia wału korbowego
    - wymiana potencjometru gazu w silniku ( używany oryginał )
    - nowe wtryskiwacze gazu
    - nowy reduktor
    - nowe rurki gazu
    - zrobiłem remont silnika: wymiana pierścieni, zaworów itd.
    - wymiana oleju, filtry

    i samochód nadal głupieje... ( sam podwyższa obroty do 1500 i falują obroty )