Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B7 2.0 TDI CFGC - Pozycjoner/nastawnik turbo

Szylo 11 Sie 2017 18:06 483 10
  • #1 11 Sie 2017 18:06
    Szylo
    Poziom 12  

    Po odpaleniu silnika przejechałem parę metrów zapaliła się spirala i wywaliło błąd typu nastawnika turbiny (zablokowany) Dodam tylko że silnik był wymieniany i podczas transportu urwała się kopułka od pozycjonera Turbo, który został zakupiony nowy.

    Silnik CFG(C) 177km CR 2.0 tdi

    Pomiar na zaciskach pozycjonera:

    Napięcie na zaciskach 1 i 3 5v

    Napięcie na zacisku 2 :

    Sztanga wysunięta/opuszczona 0.87v

    Sztanga max zassana/wciągnięta 3.75v

    Jest tak odpalam samochód po chwili zaciąga sztangę i trzyma w tej pozycji jest wtedy 3.75v raptem silnik zaczyna nierówno pracować pokazuje się mrygająca spirala i sztanga opada na sam dół, napięcie na zacisku pin2 spada do 0.87v ? Co może być przyczyną ? Dodam jeszcze że dzieje się tak po 10 s po odpaleniu samochodu, Jak odłącze przewód podciśnienia od gruszki turbiny samochód może chodzić minutę żadnego błędu nie pokazuje, zawór N75 cały czas zasysa powietrze takjakby chciał utrzymać gruszkę w górnej pozycji, wystarczy że podłącze przewód podciśnienia do gruszki zaczyna zaciągać sztangę i po 10 sekundach wywala błąd nastawnika turbiny zablokowany. Dodam tylko tyle że sztanga podnosi się i opuszcza W skrajnych punktach Czyli nic nie jest zablokowane mechanicznie

    Takjakby V nastawnika miała pracować odwrotnie, takie moje tylko przypuszczenie z tego względu że jak jest napięcie 0.8 v na wolnych obrotach błędu żadnego nie pokazuje A wystarczy tylko że zassa gruszkę pokaże się napięcie 3.8 v po 10 sekundach wywala ze pozycjoner jest zablokowany

    Sztanga wysunieta 3.75v

    Sztanga zassana 0.87v

    Jest to mozliwe ? Bo tutaj jest moja niepewność z tego względu że silnik został wymieniony a podczas transportu uszkodziła się Górna kopułka gruszka była dokupiona i teraz nie wiem czy Są dwa rodzaje gruszek czy jedna gruszka:(

    Krotki filmik pracy gruszki, strzykawka nie podciąga gruszki do końca jak dotknę palcem albo odpalę samochód na zacisku pokazuje się prawie 3.8V

    https://youtu.be/vXAkjpXpReU

    Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

    0 10
  • #2 11 Sie 2017 19:37
    jacek074
    Poziom 24  

    Na biegu jałowym z podłączonym podciśnieniem ma być 0,76 V (0,87 V też będzie dobrze),na zapłonie (bez podciśnienia) ok 3,6 V. Pewnie siłownik, można go dobrać w serwisie chociaż nie do wszystkich silników występuje osobno.

    0
  • #3 11 Sie 2017 19:44
    Szylo
    Poziom 12  

    jacek074 napisał:
    Na biegu jałowym z podłączonym podciśnieniem ma być 0,76 V (0,87 V też będzie dobrze),na zapłonie (bez podciśnienia) ok 3,6 V. Pewnie siłownik, można go dobrać w serwisie chociaż nie do wszystkich silników występuje osobno.


    No to teraz mnie pocieszyłeś bo gruszka została kupiona jako nowa i to nie za małe pieniądze do tego modelu silnika tylko że ja z podłączonym podciśnieniem mam 3.8 v a bez 0.8v :( jest jakaś możliwość albo zrobienie czegoś co odwróci wartości czyli tam gdzie jest 3.8 żeby było 0.8 A tam gdzie jest 0.8 żeby było 3.8 oczywiście zrobienie takiego czegoś na zlecenie

    0
  • #4 12 Sie 2017 04:44
    marko888
    Poziom 15  

    Procedura adaptacji gruszki była robiona ?
    Po wymianie gruszki prawidłową długość sztangi sprawdzisz VCDS w silniku, blokach pomiarowych , kanał 120. Przy całkowicie wsuniętej sztandze - bez podciśnienia (silnik zgaszony, zapłon włączony) w kanale 120 powinno pokazywać 3,3- 3,9V,maxymalnie wysunięcie - wytworzenie podciśnienia, np. przy pracującym silniku na wolnych obrotach - 0,76V. Tak mówi ELSA. Adaptację robisz w kanale adaptacji BS 151 - wybierasz turbosprężarkę z rozwijanej listy.

    0
  • #5 12 Sie 2017 04:56
    Szylo
    Poziom 12  

    marko888 napisał:
    Procedura adaptacji gruszki była robiona ?
    Po wymianie gruszki prawidłową długość sztangi sprawdzisz VCDS w silniku, blokach pomiarowych , kanał 120. Przy całkowicie wsuniętej sztandze - bez podciśnienia (silnik zgaszony, zapłon włączony) w kanale 120 powinno pokazywać 3,3- 3,9V,maxymalnie wysunięcie - wytworzenie podciśnienia, np. przy pracującym silniku na wolnych obrotach - 0,76V. Tak mówi ELSA. Adaptację robisz w kanale adaptacji BS 151 - wybierasz turbosprężarkę z rozwijanej listy.


    Powiem tak że adaptacji nie robiłem ale dzisiaj na pewno zrobię bynajmniej wartości mierzyłem miernikiem podłączając się pod PIN drugi i przy włączonym zapłonie silnik zgaszony mam 0.8v A jak odpalę silnik to pokazuje 3.8v

    0
  • #6 12 Sie 2017 05:22
    marko888
    Poziom 15  

    Co do samego ustawienia to najlepiej ustawić dźwignię nowej dokładnie tak jak starej, a jak ustawisz źle to ci wywali błędy. Mimo ,że gruszka nowa jak piszesz możesz ją przetestować, trudno to zaobserwować bo w CR jest to nie widoczne z góry ale można to sprawdzić domowym sposobem nabywając dużą strzykawkę ok. 2 zl. i połączyć wężykiem z gruchą . Jeśli przepuszcza powietrze to do wymiany-reklamacji.

    0
  • #7 12 Sie 2017 05:40
    Szylo
    Poziom 12  

    marko888 napisał:
    Co do samego ustawienia to najlepiej ustawić dźwignię nowej dokładnie tak jak starej, a jak ustawisz źle to ci wywali błędy. Mimo ,że gruszka nowa jak piszesz możesz ją przetestować, trudno to zaobserwować bo w CR jest to nie widoczne z góry ale można to sprawdzić domowym sposobem nabywając dużą strzykawkę ok. 2 zl. i połączyć wężykiem z gruchą . Jeśli przepuszcza powietrze to do wymiany-reklamacji.


    Gruszki nie ustawisz z tego względu że ona ma stałe cięgno nie ma na nim regulacji model 794081-16, CDA szczelności gruszki jest OK sprawdzałem już strzykawką Jedyne co to tylko wartości są odwrócone czyli ja mam przy wyłączonym silniku 0.8V a przy włączonym jak zaczyna zasysać gruszkę 3.8 gruszka podchodzi pod samą górę, A z tego co wyczytałeś to powinno być na odwrót

    0
  • #8 12 Sie 2017 07:15
    jacek074
    Poziom 24  

    To że wartości są odwrócone to na pewno nie wina adaptacji, robi się ją tylko aby sprawdzić ustawienie siłownika. Dla mnie to jednak nie ta gruszka. Kupiona w aso? Jak pisałem nie do wszystkich silników jest dostępna.

    0
  • #9 12 Sie 2017 07:50
    Szylo
    Poziom 12  

    jacek074 napisał:
    To że wartości są odwrócone to na pewno nie wina adaptacji, robi się ją tylko aby sprawdzić ustawienie siłownika. Dla mnie to jednak nie ta gruszka. Kupiona w aso? Jak pisałem nie do wszystkich silników jest dostępna.


    Kupiona na allegro :/ niby do tego silnika ale na innej aukcji jest napisane że są 2 rodzaje gruszek o tych samych numerach ;/

    FABRYCZNIE NOWY ORYGINALNY AKTUATOR TURBINY AUDI SEAT VOLKSWAGEN SKODA 2.0 TDI 170KM CR

     

    UWAGA BYŁY INNE ZASADY DZIAŁANIA TAK SAMO WYGLĄDAJĄCYCH GRUSZEK 

     794081-16  FR14 FR15 DZIAŁA MALEJĄCO 4.47 -> 0.22 -800ZŁ

                                                                                                                                                   

    794081-16   FR14 FR15 DZIAŁA ROSNĄCO   0.24 -> 4.75  -400ZŁ


    Ja oczywiście kupiłem tą tańszą :(

    0
  • #10 12 Sie 2017 07:56
    jacek074
    Poziom 24  

    No to chyba masz odpowiedz ta pewnie powinna działać malejąco

    0
  • #11 12 Sie 2017 08:10
    Szylo
    Poziom 12  

    No ale to już nie ma sensu Kupować samej gruszki Za 800 zł to ja kupię całą turbinę razem z gruszką w tej cenie:/ także nie ma sensu Trzeba szukać całej turbiny i ewentualnie przełożyć tylko samą gruszkę

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo