Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Magnum 480 dxi 2011r - nie można skalibrować sprzęgła w automacie

15 Sie 2017 13:59 1416 6
  • Poziom 10  
    Witam ,auto ma założone nowe sprzęgło kompletne ,w tym samym czasie zakładane były nowe hamulce z przodu,po naprawie nie można skalibrować sprzęgła ,dwa pierwsze testy przechodzi pozytywnie parametry w normie ,natomiast trzeciego testu na zapalonym silniku nie udaje się zrobić.Kalibracja robiona Jaltestem potem Delphi . Aktywne błędy to MID 130 PSID 204 FMI 8 i drugi MID130 PSID 28 FMI 7 .Wiem ze ten pierwszy błąd jest od przedniej osi ,podmienialiśmy czujniki abs ale nic nie pomogło. Podczas testu czujników obydwa koła przednie pokazują prędkość 230km/h .Podejrzewam że z tego powodu nie można zrobić kalibracji ,ktoś coś pomoże gdzie szukać przyczyny ?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 12  
    Albo jest nieszczelność pomiędzy siłownikiem sprzęgła a zaworem PWM również zawór może być uszkodzony ? Zrób test szczelności o ile masz taka możliwość w testerze
  • Poziom 31  
    Do kalibracji uzywam texy i tez jest zawsze problem z kalibracja nigdy jeszcze nie poszlo w zadnej za pierwszym razem. Dwa nie podwazam jakosci uslugi - ale napisz dlaczego wymieniales sprzeglo - czy prewencyjnie czy auto stanelo na drodze - pytam sie poniewaz pare razy w komplecie ze sprzeglem szla gora skrzyni do naprawy - tloczki.
  • Poziom 10  
    Witam,wymieniłem sprzęgło bo auto ma 970 tys km , nie znałem dokładnej historii ,również w ASO nic nie było na ten temat.Decyzja była dobra gdyż sprężyny w tarczy były popękane ,prawdopodobnie było jeszcze było to fabryczne sprzęgło.Został założony komplet sachsa wraz z nowym wysprzęglikiem. Skrzynia została ponownie odsunięta i jak się okazało tuleja po której suwa się wysprzęglik była dociśnięta do tarczy dlatego nie można było zrobić kalibracji.Po dokładnych pomiarach wyszło że wysprzęglik ma nieznacznie inne wymiary niż oryginalny. Jako że tego nie da się skrócić została skrócona tarcz o 3mm w miejscu frezowanym po czym wszystko zostało z powrotem złożone. Kalibracja udała się za pierwszym razem ,po ruszeniu błędy zniknęły skrzynia prawidłowo zmienia biegi.Dziwne tylko że części zamawiane wg nr vin jednak nie pasują ...

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dziękuje za zainteresowanie tematem
  • Poziom 31  
    Dziwne powiem ci ze kiedys kolega zalozyl odwrotnie tarcze sprzegla na poczatku przy odpaleniu chwile popukalo i oczywiscie nie mozna bylo ustawic kalibracji - poniewaz wyciagnac skrzynie to 40 minut szybko mu pomoglem zmiana na dobra strone i po problemie - na drugi dzien telefon niskopodwoziowka i z powrotem garaz - uszkodzony wysprzeglik cieknie olej.
    Od tamtego momentu tarcza w lape na wielowypust i czy pasuje.
  • Poziom 10  
    Sam już nie wiem,chyba wszystko zrobione w CHRL.. wysprzęglika nie ma możliwości skrócić choć to on był winien więc trzeba było tarcz skrócić na tokarce.Auto już w trasie na razie jest dobrze i oby tak zostało .Jeśli o tarcz chodzi to strony różnią się średnicą zewnętrzną wielowypustu i tą większą jest skierowana w stronę skrzyni,przynajmniej u mnie tak jest założone.Kolejnym razem muszę sprawdzić jak to wygląda przed rozbiórką,mechanik twierdził że odwrotnie tarczy nie można założyc
  • Poziom 31  
    Uwierz, mozna ale mniejsza z tym dluzsza czesc w strone skrzyni - masz dobrze zalozone.