Witam wszytkich.
Awaria ̳owicy silnika KIA Sorento 2.5 CRDI 140 KM 2004r.
1. objawy
- na zimnym silniku bia³y dym z wydechu o charakterystycznym lekkim zapachu glikolu ustêpuj±cy po nagrzaniu silnika.
- Ubytek p³ynu ch³odniczego
- Pojawienie siê p³ynu w uk³adzie ch³odniczki EGR oraz co za tym idzie w kolektorze dolotowym.
- Pojawienie siê p³ynu po stronie kolektora wydechowego - bia³y osad z p³ynu
2. Prawdopodobne przyczyny awarii przy tych objawach to miedzy innymi usterki elementów :
- uszczelka g³owicy
- ch³odniczka EGR - nieszczelno¶ci
- pêkniêcia g³owicy
- pêkniêcia bloku
- pêkniêcie obudowy turbiny (ch³odzona woda)
3. Próby naprawy samochodu w serwisach skoñczy³y siê wymiana 2 uszczelek 2 ch³odniczek EGR szlif i sprawdzenie g³owicy.
Zapewnianie mnie ¿e g³owica jest szczelna i ze wszytko jest OK. Niestety nie by³o. Strata czasu i ok 5 tysiêcy PLN.
4. Diagnoza
Poniewa¿ mam do zrobienia rozrz±d a w Sorento I to nie jest prosta sprawa. Postanowi³em ¿e zrobiê to sam. I przy okazji i tak wszytko trzeba rozebraæ, zdemontujê g³owicê silnika.
Tak zrobi³em. G³owice zawioz³em do sprawdzenia i ewntualnego szlifu.
Okaza³o siê oczywi¶cie ze jest pêkniêta w 4 dok³adnie tych samych miejscach . Mikro pêkniêcia wewn±trz g³owicy po stronie kolektora wylotowego . Przy kana³ach ¶rub .
Prawdopodobna przyczyna to przegrzanie lub wada fabryczna.
Obecnie czekam na now± g³owice go³a zamiennik firmy AMC . Kupi³em j± na niemieckim EBay. Koszt to ok 2500 PLN
W Polsce mo¿na dostaæ po regeneracji za jakie¶ 1500 spawane. Lub jaki¶ zamiennik za 2000 ale zdjêcia z allegro mnie nie przekona³y. Pe³no wiórów metalowych w kana³ach olejowych i na powierzchniach gniazd. Brak jakich kolwiek oznaczeñ u sprzedaj±cego.
Dlatego wybra³em t± ofertê.
HYUNDAI KIA 2.5 CRDI D4CB
AMC 908751
KIA 221004A020 221004A030
Obecnie czekam na dostawê.
G³owice pojad± do szlifiernii na sprawdzenie i uzbrojenie nowej. A potem monta¿.
Niestety okaza³o siê ze koniki i hydrokompensatory te¿ trzeba wymieniæ. Do tego ¶ruby do g³owicy .
Fachowcy wcze¶niej nie widzieli tego problemu. Elementy do ¶ci±gniêcia z Korei. D³ugo siê czeka ale warto bo mo¿na zaoszczêdziæ 50 %. ceny.
Wnioski niestety s± takie jak zawsze. Fachowcy zainteresowani s± zarabianiem kasy a nie naprawianiem aut. Ale pewnie s± jeszcze wyj±tki.
Pozostanie mi prze³o¿enie krócca wody ze starej g³owicy do nowej. Mo¿e kto¶ wie jak siê do tego zabrsc.?
Pozdrawiam
Bart
Awaria ̳owicy silnika KIA Sorento 2.5 CRDI 140 KM 2004r.
1. objawy
- na zimnym silniku bia³y dym z wydechu o charakterystycznym lekkim zapachu glikolu ustêpuj±cy po nagrzaniu silnika.
- Ubytek p³ynu ch³odniczego
- Pojawienie siê p³ynu w uk³adzie ch³odniczki EGR oraz co za tym idzie w kolektorze dolotowym.
- Pojawienie siê p³ynu po stronie kolektora wydechowego - bia³y osad z p³ynu
2. Prawdopodobne przyczyny awarii przy tych objawach to miedzy innymi usterki elementów :
- uszczelka g³owicy
- ch³odniczka EGR - nieszczelno¶ci
- pêkniêcia g³owicy
- pêkniêcia bloku
- pêkniêcie obudowy turbiny (ch³odzona woda)
3. Próby naprawy samochodu w serwisach skoñczy³y siê wymiana 2 uszczelek 2 ch³odniczek EGR szlif i sprawdzenie g³owicy.
Zapewnianie mnie ¿e g³owica jest szczelna i ze wszytko jest OK. Niestety nie by³o. Strata czasu i ok 5 tysiêcy PLN.
4. Diagnoza
Poniewa¿ mam do zrobienia rozrz±d a w Sorento I to nie jest prosta sprawa. Postanowi³em ¿e zrobiê to sam. I przy okazji i tak wszytko trzeba rozebraæ, zdemontujê g³owicê silnika.
Tak zrobi³em. G³owice zawioz³em do sprawdzenia i ewntualnego szlifu.
Okaza³o siê oczywi¶cie ze jest pêkniêta w 4 dok³adnie tych samych miejscach . Mikro pêkniêcia wewn±trz g³owicy po stronie kolektora wylotowego . Przy kana³ach ¶rub .
Prawdopodobna przyczyna to przegrzanie lub wada fabryczna.
Obecnie czekam na now± g³owice go³a zamiennik firmy AMC . Kupi³em j± na niemieckim EBay. Koszt to ok 2500 PLN
W Polsce mo¿na dostaæ po regeneracji za jakie¶ 1500 spawane. Lub jaki¶ zamiennik za 2000 ale zdjêcia z allegro mnie nie przekona³y. Pe³no wiórów metalowych w kana³ach olejowych i na powierzchniach gniazd. Brak jakich kolwiek oznaczeñ u sprzedaj±cego.
Dlatego wybra³em t± ofertê.
HYUNDAI KIA 2.5 CRDI D4CB
AMC 908751
KIA 221004A020 221004A030
Obecnie czekam na dostawê.
G³owice pojad± do szlifiernii na sprawdzenie i uzbrojenie nowej. A potem monta¿.
Niestety okaza³o siê ze koniki i hydrokompensatory te¿ trzeba wymieniæ. Do tego ¶ruby do g³owicy .
Fachowcy wcze¶niej nie widzieli tego problemu. Elementy do ¶ci±gniêcia z Korei. D³ugo siê czeka ale warto bo mo¿na zaoszczêdziæ 50 %. ceny.
Wnioski niestety s± takie jak zawsze. Fachowcy zainteresowani s± zarabianiem kasy a nie naprawianiem aut. Ale pewnie s± jeszcze wyj±tki.
Pozostanie mi prze³o¿enie krócca wody ze starej g³owicy do nowej. Mo¿e kto¶ wie jak siê do tego zabrsc.?
Pozdrawiam
Bart