Witam
Mój problem polega na wysokich obrotach w Avensis t22 2.0 16V 128 km 3s-fe 2000 rok. Od pewnego czasu po przejechaniu dość dłuższych odcinków ok 100 i więcej km, obroty wzrastały do ok 1600 na jałowym biegu, parę razy przegazowka i obroty wracały do normy. Po odpaleniu na zimnym po nocy na ssaniu obroty sięgały 2 tys. teraz problem się z potęgował, mianowicie po odpaleniu ssanie jest takie jak było w okolicach 2 tys, ale po nagrzaniu silnika obroty sięgają ok 1400-1600 rpm. Natomiast jak odpalam po krótkim postoju np po tankowaniu, jest ok lecz po przejechaniu nawet kilkunastu metrów i wrzuceniu na luz dalej obroty rosną do 1400-1600. Czyścilem wd40 już ten zaworek od wolnych obrotów ale nic to nie dało, co prawda wyleciało troszkę syfu.... Pytanie teraz jest takie czy trzeba cała przepustnice wymienić czy tylko ten zaworek - elektromagnes tzw Zawór ISC, który nie wiem czy da się wymienić i jakoś go wybić.
Mój problem polega na wysokich obrotach w Avensis t22 2.0 16V 128 km 3s-fe 2000 rok. Od pewnego czasu po przejechaniu dość dłuższych odcinków ok 100 i więcej km, obroty wzrastały do ok 1600 na jałowym biegu, parę razy przegazowka i obroty wracały do normy. Po odpaleniu na zimnym po nocy na ssaniu obroty sięgały 2 tys. teraz problem się z potęgował, mianowicie po odpaleniu ssanie jest takie jak było w okolicach 2 tys, ale po nagrzaniu silnika obroty sięgają ok 1400-1600 rpm. Natomiast jak odpalam po krótkim postoju np po tankowaniu, jest ok lecz po przejechaniu nawet kilkunastu metrów i wrzuceniu na luz dalej obroty rosną do 1400-1600. Czyścilem wd40 już ten zaworek od wolnych obrotów ale nic to nie dało, co prawda wyleciało troszkę syfu.... Pytanie teraz jest takie czy trzeba cała przepustnice wymienić czy tylko ten zaworek - elektromagnes tzw Zawór ISC, który nie wiem czy da się wymienić i jakoś go wybić.