Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Avensis t22 problem z obrotami - Wysokie obroty na jałowym i ssania

granat248 02 Sep 2017 23:00 5445 5
Texa Poland
  • #1
    granat248
    Level 9  
    Witam

    Mój problem polega na wysokich obrotach w Avensis t22 2.0 16V 128 km 3s-fe 2000 rok. Od pewnego czasu po przejechaniu dość dłuższych odcinków ok 100 i więcej km, obroty wzrastały do ok 1600 na jałowym biegu, parę razy przegazowka i obroty wracały do normy. Po odpaleniu na zimnym po nocy na ssaniu obroty sięgały 2 tys. teraz problem się z potęgował, mianowicie po odpaleniu ssanie jest takie jak było w okolicach 2 tys, ale po nagrzaniu silnika obroty sięgają ok 1400-1600 rpm. Natomiast jak odpalam po krótkim postoju np po tankowaniu, jest ok lecz po przejechaniu nawet kilkunastu metrów i wrzuceniu na luz dalej obroty rosną do 1400-1600. Czyścilem wd40 już ten zaworek od wolnych obrotów ale nic to nie dało, co prawda wyleciało troszkę syfu.... Pytanie teraz jest takie czy trzeba cała przepustnice wymienić czy tylko ten zaworek - elektromagnes tzw Zawór ISC, który nie wiem czy da się wymienić i jakoś go wybić.
  • Texa Poland
  • #2
    Bartek bikcar
    Level 8  
    Komputer diagnostyczny coś pokazuje?
  • Texa Poland
  • #3
    granat248
    Level 9  
    Komputer nic nie pokazuje, po wypięciu wtyczki od czujnika ISC zawiera się check a po wpieciu znika.
  • #4
    Bartek bikcar
    Level 8  
    Zrób zdj prepisystnicy
  • #5
    granat248
    Level 9  
    Wydaje mi się że problem twki w tym czujniku bo jak na odpalonym po wypięciu wtyczki obroty spadają a jak rozkrece go i ten trzpień kręcę to reaguje silnik tylko po przykreceniu dalej lekko się podnoszą on chyba jest coś nie halo ten czujnik
  • #6
    Drako7979
    Level 5  
    Witam.Mialem to samo.Problem rozwiązany mimo zepsutej sondy lambda.Mam silnik 2.0 vvti.Z pokrywy zaworów po lewej stronie patrząc od przodu silnika jest gruby przewód odmy biegnący do dolotu.Trzeba go ściągnąć i odkręcić kruciec ,ten kruciec to jest zawór w którym powietrze powinno iść w dwie strony nie w jedną.Po przedmuchaniu i wyczyszczeniu środkiem penetrującym obroty na zimnym spadły z 2000 tys na 1400.Pozdrawiam

    Dodano po 45 [sekundy]:

    Witam.Mialem to samo.Problem rozwiązany mimo zepsutej sondy lambda.Mam silnik 2.0 vvti.Z pokrywy zaworów po lewej stronie patrząc od przodu silnika jest gruby przewód odmy biegnący do dolotu.Trzeba go ściągnąć i odkręcić kruciec ,ten kruciec to jest zawór w którym powietrze powinno iść w dwie strony nie w jedną.Po przedmuchaniu i wyczyszczeniu środkiem penetrującym obroty na zimnym spadły z 2000 tys na 1400.Pozdrawiam