Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra C 1.9 dth 150 km - Brak mocy do 2,5 tyś obrotów

jerrydzwonkow 12 Wrz 2017 22:48 2550 8
  • #1 12 Wrz 2017 22:48
    jerrydzwonkow
    Poziom 11  

    Witam. Opel Vectra C 2004r. 1.9 dth 150 km. 280 tyś km. Auto nie jedzie do 2,5 tys obrotów. Co było sprawdzone i zrobione:
    1. Diagnoza komputem - podczas jazdy od ok. 1800 obr. zadane ciśnienie ładowania ok. 2.4 bara, a turbina bije 1.5 bara, dopiero przy 2600 obr. ciśnienie wzrasta do 2.2bara i dalej już nie rośnie. Sporadycznie wyskoczy błąd p0234 obwód regulacji ciśnieni ładowania wartość dodatnia
    2. Kolektor dolotowy z klapkami pracuje prawidłowo podczas testu komputerem (był zmieniany w 2014r na nowy)
    3. Zawór Egr też ok. Podczas wysterowania podnosi się i opuszcza i jest szczelny (też z 2014r i do tego uszczelka na cztery dziurki). Na próbę zaślepiono blaszką, bez zmian.
    4. Intercooler i weże całe, ale pominięty na próbę,nic nie pomogło.
    5. Zawór sterowania turbiny sprawny, podciśnienie do zaworka około 0,8 z zaworka do turbiny ok. 0,5. Podmieniony na próbę drugi sprawny to samo. Wężyki szczelne.
    6. Przepływomierz mierzy dobrze. Na próbę podłożono drugi sprawny, bez zmian.
    7. Dpf nasycenie 35%, nie pamiętam teraz różnicy ciśnień. Na próbę odpięto rurę za katalizatorem i jazda próbna, bez zmian.
    8. Sprawdzono rozrząd, ustawiony poprawnie, blokada w górny wałek i nakładka na koło wału korbowego wszystko pasuje
    9. Czujnik ciśnienia w kolektorze wyczyszczony.
    Diagnoza wstępna: problem z turbiną.
    10. Turbina wsadzona druga po regeneracji, jazda próbna i geometria stanęła dęba. Turbina wyjęta zablokowało kierownice na amen. Włożona druga turbina z innego źródła tez po regeneracji...dalej nie ma siły z dołu. Ciśnienia zadanego nie osiąga a te 2.2 bara to dopiero po 2,5 tys/obr nawet około 3 tyś/obr. osiąga.
    Osobiście nie wierze w te regeneracje turbin, już kilka przypadków miałem, że turbo po regeneracji nie jechało z dołu, wkładałem nową turbinę lub ory. używaną i moc wracała. Ale klient tu się uparł, że turbo dostarczy po regeneracji i tak to na tą chwile wygląda.
    Nie słychać żadnej nieszczelności typu dziura w przewodach IC.
    Wiele innych rzeczy sprawdzono, co sobie przypomnę to dopiszę.
    Ręce opadają i pomysłów brak. Proszę forumowiczów o sugestię co można jeszcze sprawdzić.

    0 8
  • #2 13 Wrz 2017 07:57
    ptr92
    Poziom 17  

    A jakie podcisnienie dochodzi do przetwornika ciśnienia doładowania?
    Za katalizatorem? Czyli dalej spaliny szły przez DPF I katalizator? Sprawdź różnicę ciśnień na wolnych obrotach. Nie powinno być powyzej 5mbar.
    EGR wyjmowales i sprawdzałes czy jest zamyka się?

    0
  • #3 13 Wrz 2017 09:04
    jerrydzwonkow
    Poziom 11  

    Do przetwornika 0,8. Odpiąłem rurę za katalizatorem, czyli spaliny szły tylko przez katalizator omijały DPF. Różnica ciśnień na wolnych obrotach 3 mbar.Egr wyjęty zamyka się bez problemu.

    0
  • #5 14 Wrz 2017 17:58
    ptr92
    Poziom 17  

    0,8 bar? Pompa vacuum powinna robic podcisnienie ok 0,1bar. Albo masz nieszczelność w podcisnieniach albo pompa jest za slaba

    0
  • #6 14 Wrz 2017 19:56
    invisibleman
    Poziom 19  

    Wałki rozrządu nie są zużyte?

    0
  • #7 15 Wrz 2017 18:43
    jerrydzwonkow
    Poziom 11  

    ptr92 napisał:
    0,8 bar? Pompa vacuum powinna robic podcisnienie ok 0,1bar. Albo masz nieszczelność w podcisnieniach albo pompa jest za slaba

    Moj błąd...nie podalem jednostek w jakich mierzylem. Pompa vacum daje -1 bar, a wyjście na turbo z zaworka i przy gruszce jest takie same i wynosi 0,6bar.

    Dodano po 4 [minuty]:

    invisibleman napisał:
    Wałki rozrządu nie są zużyte?

    Wałków nie sprawdzałem...jest możliwość że turbo nie bije z dołu, bo krzywki są wytarte? Praca silnika bez zastrzeżeń, w pompowtrysku vw pierwszy sygnał, że coś z walkiem lub szklankami to "pufanie" do filtra powietrza. Tu tego nie ma.

    0
  • #8 16 Wrz 2017 13:47
    ptr92
    Poziom 17  

    A spróbuj mu zdjąć odme i zaslonic otwor w dolocie, żeby nie ciągnął lewego powietrza za przeplywomierzem. Moze silnik ma już takie przedmuchy, że przepływomierz nie widzi odpowiedniego przeplywu powietrze.
    Ciekawe jak katalizator wygląda, może pęknięty? Musiałbyś odkręcić pierwszą sondę (chyba w nich jest) i spróbować wtedy.
    Choć bardziej obstawiam tę odmę

    0
  • #9 19 Wrz 2017 19:31
    jerrydzwonkow
    Poziom 11  

    Katalizator cały, jak był dpf odkręcony to spaliny bez problemu sobie przez kata dmuchały. Odmy nie sprawdzałem, klient zabrał auto. Ja zostaje przy swoim, że turbo po regeneracji kuleją. Przed sobotą klient przywiózł turbo po regeneracji, żeby mu w passacie b5 wymienić i co... turbo bije od 3 tyś obrotów. Stare biło dobrze z dołu, ale olej już puszczało i geometria stawała.

    1