Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Magnum DXI 460 2007r. - Wrzuca płyn chłodniczy górnym korkiem zbiorniczk

szczesniak2 03 Paź 2017 21:40 1155 6
  • #1 03 Paź 2017 21:40
    szczesniak2
    Poziom 8  

    Jak w temacie, w Magnumce wyrzuca płyn podczas jazdy górnym korkiem zbiorniczka wyrównawczego. Nie są to duże ilości ale jednak po trasie trzeba uzupełnić ok 2 litrów płynu. Możnaby obstawiać sprężarkę ale obserwując zbiorniczek na postoju przy pracującem silniku nie widać żadnych bulbonów ani pęcherzyków powietrza. Termostaty sprawne, wymieniane na nowe. W czym może być problem?

    0 6
  • #2 03 Paź 2017 21:56
    Lisek64
    Poziom 22  

    Korek szczelny ? Nie ma pęknięć ? Gwint , uszczelka w korku?

    0
  • #3 03 Paź 2017 22:01
    szczesniak2
    Poziom 8  

    Ten górny korek jest z zaworkiem ciśnieniowym i właśnie zaworkiem wyrzuca płyn, cos powodowane jest nagromadzeniem zbyt dużego ciśnienia w układzie, pytanie skąd sie bierze czy ze sprężarki czy z głowicy?

    1
  • #4 03 Paź 2017 22:49
    darfur5
    Poziom 30  

    Aby uniknąć kosztów w pierw sprawdź szczelność sprężarki.

    1
  • #5 04 Paź 2017 20:15
    Lisek64
    Poziom 22  

    Sugerowałem oględziny korka , ponieważ w Roverze jest podobny typ korka z zaworem ciśnieniowym który był uszkodzony i po osiągnięciu temp też wyrzucał płyn plus do tego zapowietrzona nagrzewnica . Podobne objawy występowały w Sharanie . Korek przepuszczał na gwincie , który miał mikropęknięcie . Nowy korek lub pożyczony ze sprawnego auta , to w tym przypadku najmniejsze koszty

    0
  • #6 06 Paź 2017 15:57
    Cobrat
    Poziom 21  

    Jeśli już wykluczysz sprężarkę, w następnej kolejności winowajcą mogą być tulejki pompo-wtrysków! W razie "wu" nie kupuj podrób! Wymienia się to takim przyrządem...

    2
  • #7 10 Paź 2017 00:10
    kaczy2214
    Poziom 13  

    W miejsce korka bez zaworu wkręć korek ze złączem do podłączenia powietrza, nadmuchaj układ chłodzenia do wartości podanej na korku z zaworem będzie to pewnie coś około 0,7 Bara jak wywali korkiem z zaworem to go wymień. Następnie jeśli zawór okaże się być sprawny, rozgrzej układ do temperatury otwarcia termostatu w miejsce złącza w korku bez zaworu montujesz przeźroczysty przewód zalewasz go wodą i patrzysz czy ciśnienie w układzie wody wypycha wodę z przewodu, w sprawnym układzie na rozgrzanym silniku może troszkę podnosić wodę w przewodzie ale jej nie wypchnie. Jeśli wypycha pozostaje test azotem. Pompowanie każdego cylindra do 60 atmosfer i obserwowanie przez który cylinder wypycha wodę z wężyka podłączonego do korka.

    0