Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel corsa d 1.3 cdti 2008r. nie pali

krzysiek4607 10 Oct 2017 08:33 2700 19
  • #1
    krzysiek4607
    Level 6  
    Witam,mam problem z Oplem Corsa D cosmo 1.3 cdti 90km.z roku 2008 i nie chce palic to znaczy,rano jak przyjde do auta to zapali bez żadnych problemów ale pochodzi na postoju lub sie kawalek przejade jakies 5-10 min. i go zgasze to juz nie zapali dopiero po iluś razach kreceniu silnika zapali i juz wteczas pali bez zadnych problemow caly dzien az znowu przyjdzie rano,najsmieszniejsze jest to ze to sie tylko dzieje puzno jesienia i w zime a na wiosne,lato auto pali jak szalone i jedzi,wymienilem juz caly sterownik wymienilem alternator,czujnik położenia walu ,wyciolem katalizator i filter czastek ,pompa wtryskowa niby podaje dobre cisnienie na wtyryski,wyczyszczony zostal zawor erg,i niewiem co jeszcze,pomoże ktoś.
    Dziekuje
  • #2
    leonov
    Level 42  
    Diagnostyka nie pokazuje żadnych błędów ?
    krzysiek4607 wrote:
    pompa wtryskowa niby podaje dobre cisnienie
    W tym czasie gdy nie zapala ?
    Jak to związane z wilgocią to trzeba szukać w złączach instalacji.
  • #3
    krzysiek4607
    Level 6  
    No wlasnie ze komputer nic nie wykazuje zadnego bledu tez tak myslalem ze moze jakis czujnik moze gdzies jakas wtyczka jedynie gdzie patrzylem to we wtyczki co przychodza do sterownika jeszcze mam pytanie a moze to byc zwiazane z czujnikiem temperatury chlodzenia albo termostat bo jak juz zapali po tym którymś razie to juz pali bez problemu myslalem ze moze jakis czujnik ciepla
  • #4
    leonov
    Level 42  
    Pracę czujników, można sprawdzić w programie diagnostycznym, chyba parametry silnika w czasie rzeczywistym były sprawdzane, skoro piszesz że
    krzysiek4607 wrote:
    pompa wtryskowa niby podaje dobre cisnienie na wtyryski
    .
  • #5
    krzysiek4607
    Level 6  
    Moze to glupio zabrzmi ale odnosze wrażenie że to moze być coś zwiazane z świecami zarowymi bo jak zauważyłem to dzieje sie to wtedy powiedzmy jak zapali sie rano sprezynka od swiec a jak ona sie nie zapali to pali i jezdzi,przepraszam ze tylek zawracam ale juz mam dość tego auta i niewiem co robic
  • #7
    moto-kord
    Level 28  
    krzysiek4607 wrote:
    Moze to glupio zabrzmi ale odnosze wrażenie że to moze być coś zwiazane z świecami zarowymi bo jak zauważyłem to dzieje sie to wtedy powiedzmy jak zapali sie rano sprezynka od swiec a jak ona sie nie zapali to pali i jezdzi,przepraszam ze tylek zawracam ale juz mam dość tego auta i niewiem co robic

    Zrób diagnostykę porządnym sprzętem.Jeśli będzie problem świec żarowych
    urządzenie diagnostyczne to pokaże.
    Pozdrawiam
  • #8
    krzysiek4607
    Level 6  
    Pożądanym sprzetem czyli najlepiej do servisu opla tam powinno wyjsc co to jest za przyczyna bo bylem u wielu mechanikow i żaden nic nie pokazal
  • #9
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    krzysiek4607 wrote:
    Pożądanym sprzetem czyli najlepiej do servisu opla tam powinno wyjsc co to jest za przyczyna bo bylem u wielu mechanikow i żaden nic nie pokazal


    W Oplu zaczną wymieniać, aż w końcu trafią..
    Jeśli nie masz sprzętu ani mechanika w okolicy sam raczej nic nie wymyślisz.
  • #10
    krzysiek4607
    Level 6  
    Teraz dałem wtryski do sprawdzenia wtryski są dobre wymieniłem zawór regulacji ciśnienia bosh sprawdziłem wszystkie czujniki ciśnienia położenia wału w momencie kiedy nie odpala wszystko jest dobrze,to jest jakaś pierdola teraz rozbiórkę rozrusznik może on robi gdzieś przebicie alternator wymieniłem i dalej złom nie pali szok,pomocy
  • #11
    autominus
    Level 3  
    Sprawdź silnik krokowy, może się zacina, jest niesprawny lub syki w kostce są zaśniedziałe. Silnik krokowy do odpalenia otwiera kanał dodatkowego powietrza.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jeszcze pod uwagę wziąłbym cewkę zapłonową i moduł zapłonowy. Niektóre cewki są zintegrowane z modułem zapłonowym - nie wiem jak jest w twoim aucie.

    W oplach nieraz było, że jak się nagrzał moduł lub cewka, to na ciepłym nie można było odpalić silnika.
  • #13
    autominus
    Level 3  
    Luzy zaworowe ktoś kiedyś sprawdzał? Może zawory masz podparte i stąd ten ból a jak zapali to jakoś zakopci czy nic?
  • #14
    moto-kord
    Level 28  
    autominus wrote:
    Luzy zaworowe ktoś kiedyś sprawdzał?

    Hydrauliczny.
  • #15
    krzysiek4607
    Level 6  
    Tak zaczął okropnie kłócić na niebiesko rano jak zaplilem i wtedy wyciągnąłem wtryski żeby je sprawdził i teraz niby nie kopci tylko ja tego nie widziałem tylko stoi auto u mechanika i on mówił że nie kopci,a kopcil strasznie

    Dodano po 4 [minuty]:

    Autominus tak to jest disco 1.3 cdti 90 km.a możesz mi powiedzieć mniej więcej gdzie znajduje się ten silnik krokowy bo jak dowiadywalem się po Internecie to on czasami miał takie odpaly że miał falujace obroty ale z tego co tak oglądałem to ten SK to jest bardziej w jedynie,pozdro
  • #16
    autoas
    Level 42  
    krzysiek4607 wrote:
    możesz mi powiedzieć mniej więcej gdzie znajduje się ten silnik krokowy

    Nie dotykaj się do tego auta lepiej .....i poszukaj takiego polecanego elektromechanika tam w pobliżu siebie ....na pewno taki jest, zrobi i będziesz się cieszył sprawnym autem...
  • #17
    krzysiek4607
    Level 6  
    Przepraszam miało być że to diesel

    Dodano po 3 [minuty]:

    Tak jest teraz u eletromechanika i to dość dobrego jak nie najlepszego ale tak że samej ciekawości chciałem wiedzieć gdzie to jest TEN SK,jutro do nie zadzwonie i mu powiem narazie musi naprawić rozrusznik bo się zespół od tego prubowania zapalenia,haha,dziękuję
  • #18
    krzysiek4607
    Level 6  
    Witam teraz mi wyświetla się kontrolka check engin A błąd który się wyświetliło to że niskie ciśnienie w silniku czyżby to już koniec tego silnika,pozdrawaim
  • #19
    leonov
    Level 42  
    krzysiek4607 wrote:
    A błąd który się wyświetliło to że niskie ciśnienie w silniku
    Pierwszy raz widzę interfejs, który mierzy ciśnienie sprężania, człowiek się uczy całe życie jednak ;-)
  • #20
    krzysiek4607
    Level 6  
    Tak błąd wyskoczył i tak mi powiedział mechanik tylko jeszcze powiedział że to koniec silnika może ma rację ale chciałbym się coś na ten temat dowiedzieć więcej może jest ktoś kto tak miał i może to nie koniec końca tylko jakaś część padła