Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Karty/klucze All key lost - Karty/klucze sposoby, rozwiązania.

25 Mar 2019 11:32 1089 56
  • Moderator Samochody
    Zakładam ten temat z myślą zarówno o ludziach którzy nie mają pojęcia o dopisaniu klucza/karty jak i zarówno specjalistach w swojej klasie.


    Myślę, że warto się tutaj skupić na autach nie koniecznie z lat 90tych ze względu na to, że te systemu zostały już dawno opisane a problemy z nimi związane wyjaśnione.




    Pytania odnośnie sprzętu, narzędzi i programatorów są tu mile widziane.

    Odczyt pin.
    Kody wejścia/wyjścia.
    Dopisanie do pliku.


    Pozdrawiam Szymon.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3566275.html#17864910


    Pierwsze pytanie mam takie:
    1. Jakiego sprzętu używacie w przypadku braku klucza a konieczności docięcia grotu ze stacyjki/wkładki?
  • Relpol
  • Moderator Samochody
    Kolejno Clio IV do 2015 HFM X98 ż jedną kostka.

    Samochód przyjechał bez kart z czystym HFM. Mam problem dopisać kartę, każda procedura uczenia HFM wymaga jednej oryginalnej karty.

    Jak by dopisać jakąś kolwiek kartę to uda się procedura taka standardowa uczenia nowej karty? po 2015r uczyłem renaulttoolem z pliku. Do 2015 nie wymaga tego.

    W HFM jest zapisany PIN i ISK orginalny. Ale niema zapisanych kart.
    RENAULT tool twierdzi że HFM jest na VIRGIN.
  • Moderator Samochody
    Dalej mam problem z tym CLIO.

    Wszystkie moduły mają jeden VIN
    karta niby przyjęta. Ale centralny tylko zamkną a już nie mogę otworzyć.
    Na desce wyskakuje naciśnij hamulec i start. Ale zapłonu nie włączy.

    Po wsadzeniu innej kary komunikat że nie właściwa.


    Ciekawa sprawa. Nowy moduł HFM miał zapisane 2 karty z ID 09090909

    Po przyuczeniu jednej nowej czyli najpierw reset później uczenie moja karta też ma ID 09090909....

    CO JEST NIE TAK....
  • Poziom 11  
    Przy Clio IV nigdy ecu tool-em nie miałem problemu nawet gdy nie było kart. Może problemem nie jest moduł czy oprogramowanie a karta którą chcesz przypisać. Miałem przypadek że klient kupił Clio IV z Francji z 1 kartą i karta tylko uruchamiała samochód. Jak przypisałem kartę z odpowiednim transponderem to działało wszystko, a karta klienta nadal tylko uruchamiała auto bez otwierania, co za tym idzie podejrzewam że miał transponder pod inny model.
  • Poziom 12  
    Jeżeli masz kartę od Megane 3 to CLio IV nie ruszy. Są różne mimo, że wyglądają zewnętrznie identyczne. RET dobrze dopisuje te karty we wszystkich rocznikach.

    Numerami ID się nie przejmuj. W niektórych modelach RET tak właśnie pokazuje.
    Flash z HFM poczytałeś i wykorzystałeś zgodnie z procedurą?
  • Moderator Samochody
    oktik napisał:
    Flash z HFM poczytałeś i wykorzystałeś zgodnie z procedurą?


    Mam rocznik do 2015r. Nie wymaga Flasha do dopisania karty.
    Generalnie ciekawy temat ten samochód bo jak już wymusiłem zapłon okazuje się że żaden moduł niema VIN samochodu. Karty kupiłem takie poprzednio do CLIO IV ż 2016r i wszystko bez problemu.
    Mam jeszcze jedną kartę może spróbuje ją dopisać?
  • Relpol
  • Poziom 22  
    Odnosnie kluczy :
    Turbo dekoder to strata piniedzy ! Jak zaczalem sie bawic tematem to mi kalkulator sie spalil ile $ trzeba miec zeby otwierac rozne marki.

    Lishi , ale oryginalny mr. Li a nie lishi us robi robote bez zająkniecia przy cenie w Pl ~ 200 zl a w Chinczykowie ~ 40 usd . Kwestia przesylki i czasu ... kto jak szybko potrzebuje.

    Niektore otwieraja i zamki i stacyjki. Niektore tylko zamki. Kwestia gdzie jest ile zapadek. Sa tez programy do sprawdzania poprawnosci klucza. Odpada wtedy demontaz zamka.

    Bede mial chwile to nagram jakis filmik z lishi mr. Li
  • Poziom 11  
    szymitsu21 napisał:
    oktik napisał:
    Flash z HFM poczytałeś i wykorzystałeś zgodnie z procedurą?


    Mam rocznik do 2015r. Nie wymaga Flasha do dopisania karty.
    Generalnie ciekawy temat ten samochód bo jak już wymusiłem zapłon okazuje się że żaden moduł niema VIN samochodu. Karty kupiłem takie poprzednio do CLIO IV ż 2016r i wszystko bez problemu.
    Mam jeszcze jedną kartę może spróbuje ją dopisać?


    Jaki masz transponder w karcie ?
  • Moderator Samochody
    kaczor2502 napisał:
    Jaki masz transponder w karcie ?


    Już wiem że nie właściwy.
    PCF 7953 czyli espace 4 po 14r chyba......


    Choć te karty co mam z autem(nie wiadomo skąd) nie są od tego auta i też mają PCF7953
  • Poziom 12  
    Tam powinien być HITAG AES pcf7939

    Dla Megane III z HF powinien być tak naprawdę PCF7952 lub bez HF PCF7941
  • Poziom 16  
    Do tego Clio IV karta AES, ID jako 09090909 to normalne w tym modelu przy can tool.
  • Poziom 11  
    castin napisał:
    Do tego Clio IV karta AES, ID jako 09090909 to normalne w tym modelu przy can tool.

    normalne, nowa karta będzie miała inne ID po zaprogramowaniu
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Zauważyłem, że w Clio IV can tool widzi obecne karty jako 09090909.
  • Poziom 13  
    hi
    "Pytania odnośnie sprzętu, narzędzi i programatorów są tu mile widziane. "
    jest pytanie jaki sprzęt jest potrzebny (auta europejskie) w przypadku "All key lost"
    opiszę to może na przykładzie Peugeot Boxer 3 2.2 hdi 2007 - kluczyk zgubiony auto nie odpala
    do dyspozycji mam fvdi 2015,zedbull ryż , do diagnostyki autela oryginała
    co mam jeszcze dokupić żeby to ogarnąć
    fvdi 2015 ani diagbox nie łączy się z bsi
    autel skanuje wszystko i łączy się poprawnie ,ale on nie robi kluczy
    w pytaniu o sprzęt mam na myśli coś w miarę "uniwersalnego" nie tylko do P.S.A
    dziękuję za wszystkie podpowiedzi
    kris
  • Poziom 38  
    oktawian89 napisał:
    Zobacz - Tango

    tango robi z pliku,a po za tym nie ta półka dla kolegi pytającego.
    I już się robin śmietnik z poważnego tematu schodzi się na chińskie zabawki .
  • Poziom 13  
    hi
    do adam7009 - właśnie ta półka , tylko jeżeli mam wydać to chciałbym wiedzieć na co
    przeglądając internet można dostać oczopląsu,zwłaszcza nie znając dobrze tematu dlatego to pytanie
    napisałeś robi z pliku,czy on to odczyta?,czy muszę dokupić coś jeszcze?
    hi
  • Poziom 38  
    Z pliku znaczy ,musisz odczytać BCM ,Np. tango na podstawie zawartości zrobi transponder gotowy do odpalenia (o ile robi)
    Podstawowa wersja tango około 5tyś. zł.A moze nie byc tegto modułu w podstawie.
  • Poziom 13  
    hi
    ceny znam niema problemu,tylko widzę że to nie wszystko,muszę mieć jeszcze "interfejs,programator" żeby odczytać bcm tak?
    jeżeli tak to jaki?
    - a co powiecie na to -Lonsdor K518ISE - w opisie wygląda zachęcająco, - https://www.lonsdork518.com/
    hi
  • Poziom 38  
    To studnia bez dna i nie da się jednym słowem powiedzieć co potrzebne,chyba że masz z 50tyś na początek ,a reszte sobie dokupisz na bierząco.
  • Poziom 16  
    adam7009 napisał:
    To studnia bez dna i nie da się jednym słowem powiedzieć co potrzebne,chyba że masz z 50tyś na początek ,a reszte sobie dokupisz na bierząco.

    I to jest sedno.
    Chcesz klucz, to najprościej wg. mnie:
    1. Grot z zamka na matrycy lub komputerowo
    2. Pin z BSI poprzez odczyt eeprom
    3. DiagBox lub inny do dopisania klucza
    4. Jak pilot, to po VIN żeby ustalić modulacje bo były dwie różne -w tym przypadku nie dotyczy.
    Teraz patrze na szybko i Tango Boxer >2006 opcja płatna dodatkowo. BSI fiatowskie, ID48, 96160. Już nie kojarzę, ale możliwe że kod klucza wybity na wkładce drzwi kierowcy jak we Fiacie, pin pewnie 5 cyfrowy i FES albo AlfaOBD to ogarnęła mi ostatnio. Pilot powinien podejść używany, ale tego nie testowałem jeszcze.
  • Poziom 22  
    adam7009 napisał:
    oktawian89 napisał:
    Zobacz - Tango

    tango robi z pliku,a po za tym nie ta półka dla kolegi pytającego.
    I już się robin śmietnik z poważnego tematu schodzi się na chińskie zabawki .


    A kto mówi o chinolach ?! Hamuj piętą, po to jest ten temat, żeby sobie pomagać a nie skakać do gardła.


    Odnośnie kluczyka, to lishi załatwi sprawę bez problemu. W zamku masz o jedną zapadkę mniej niż w stacyjce. Odpalasz instacode i skończy się pewnie na dwóch kombinacjach. Później to już albo pin z aso, albo wyciągnąć programatorem z modułu. Ewentualnie jest jeszcze usługa Pin from VIN, ale to już konkretne marki, więc trzeba sprawdzić dostępność.

    Tyle w temacie.
  • Poziom 38  
    oktawian89 napisał:
    A kto mówi o chinolach ?


    -kris- napisał:
    do dyspozycji mam fvdi 2015,zedbull ryż ,
  • Poziom 22  
    Ja mówię o sobie a nie o kimś. Napisałem wyraźnie czym to można zrobić. Jak wiemy , sposobów na podejście do tematu jest tyle ile jest dostępnego sprzętu na rynku ...

    Abrites ori chyba pin po obd wyciągnie bez problemu.
  • Poziom 13  
    hi
    to tak
    - nie jestem rasistą i jeżeli coś z kraju "kwitnącej wiśni" pracuje to czemu tego nie używać? (wymieniłem też w poście autela jest to MaxiSys ori z 2 letnią subskrypcją -tak że nie tylko ryż albo klon)
    -pin to nie problem
    -dopisanie kluczyka też nie jest problem
    -problemem jest że w tym wypadku tak się nie da - prawdopodobnie trzeba zgrać z bsi (plik,dump,) nie znam poprawnej nazwy i dopisać do tego kluczyk i wgrać z powrotem do bsi - proszę niech ktoś mądrzejszy się wypowie i mnie poprawi jeżeli się mylę
    dziękuję za wszystkie wypowiedzi i namawiam do dalszej dyskusji
    pozdrawiam kris
  • Moderator Samochody
    jeśli ktoś chce robić klucze to na początek dobry abritus. Była dobra promocja teraz 108k netto.
  • Poziom 16  
    To ja już nie wiem w czym masz problem. PIN i dopisanie. Koniec.
  • Poziom 13  
    hi
    castin w tym mam problem ,że normalnie to jest tak n.p peugeot 307 - kupje kluczyk dopisuję z kodem i wszystko gra ok?
    - tu przy peugeot boxer 3 rok 2007 to nie działa
  • Poziom 16  
    Pin, nauka kluczy i ma działać. Kwestia jakim programem to chcesz robić. Diagbox lub np. AlfaOBD i tyle. Dla pewności prekodować ID48 pod fiata i tyle w temacie.