Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R420 xpi 2008 - Ginące hamulce, kody błędów BMS 5126, 3088 błędy silnika

kierman11 21 Paź 2017 11:03 1164 11
  • #1 21 Paź 2017 11:03
    kierman11
    Poziom 3  

    Witam wszystkich proszę o rozszyfrowanie kodów błędów:
    BMS
    51261 T1882984
    3088 T1882984
    EMS
    4124
    8263
    8255
    RET
    27101 T1754709
    ACC
    2 T1801701
    Problem z hamulcami polega na tym że kierowca podczas jazdy zauważył czerwoną kontrolkę od hamulca pojawił się sygnał akustyczny a kiedy chciał zahamować działały tylko hamulce na pierwszej osi. Auto w takim stanie zjechało na serwis została wymieniona jednostka sterująca hamulcami(na inną używaną). Wszystko było ok przez pierwsze 2 tyg, potem przy ruszaniu na parkingu po puszczeniu ręcznego hamulca przednia oś przytrzymała jakieś 5 metrów potem odpuściła i pojawił się sygnał akustyczny oraz kontrolka jak przy pierwszej sytuacji. Po zgaszeniu auta i ponownym włączeniu zapłonu pojawił się komunikat a teście EBS i że trzeba wcisnąć pedał hamulca, po teście wszystko wróciło do normy i było ok przez 3 tyg do wczoraj. Teraz hamulec jest niby na każdej osi ale bardzo słaby. Świeci się kontrolka od hamulca i podczas jazdy pojawia się sygnał akustyczny. Dodam jeszcze że przed pierwszą awarią jakieś 500 km zapaliła się kontrolka ABS naczepy i świeci się od tamtej pory cały czas nawet po wymianie jednostki sterującej od hamulca.
    Wspomnę jeszcze że czasem pojawia się komunikat "usterka retardera" i wtedy retarder nie działa, wszystko wraca do normy po zgaszeniu i zapaleniu auta. Dzieje się to niezależnie od problemów z hamulcami. Kiedy jest awaria hamulców nie działa automatyczny retarder ale to chyba normalne w takiej sytuacji, manualny retarder działa normalnie.
    Dodatkowo napisałem błędy EMS i ACC jednak najbardziej zależy mi na rozpoznaniu tych BMS i RET.
    Czekam na odpowiedz i leczę na waszą pomoc.
    Pozdrawiam.

    0 11
  • Pomocny post
    #2 21 Paź 2017 19:24
    HADŻI
    Poziom 18  

    51261
    Ciśnienie w układzie hamulcowym, obwód koła 1
    Opis
    Ciśnienie w układzie hamulcowym jest zbyt wysokie; układ wykrył niezgodność między położeniem pedału hamulca a ciśnieniem w siłownikach hamulców.
    Przyczyna
    Tłumik modułu sterującego jest zapchany lub moduł sterujący ma usterkę wewnętrzną.
    Uwagi
    Zapala się czerwona lampka ostrzegawcza i większość funkcji użytkownika związanych z hamowaniem przestało pracować.
    Czynności zaradcze
    Upewnij się, że tłumik modułu sterującego nie jest zapchany.
    Jeśli tłumik działa prawidłowo, trzeba wymienić moduł sterujący.
    Aby sprawdzić, czy usterka została usunięta:
    Kod usterki pozostaje aktywny, dopóki jednostka sterująca nie stwierdzi, że usterka została usunięta.
    Uwaga: Ciśnienie układu hamulcowego musi wynosić co najmniej 10 bar. Ważne jest, by podczas przeprowadzania kontroli akumulator był całkowicie naładowany; w razie problemów przeprowadź kontrolę przy uruchomionym silniku.
     
    1. Wyłącz zasilanie, odczekaj 5 s i włącz je ponownie, aby wyzerować jednostkę sterującą. Uwaga: Jednostka sterująca nie zostanie wyzerowana, jeżeli podczas włączania i wyłączania zasilania zostanie wciśnięty pedał hamulca.
    2. Odczekaj 7 s.
    3. Wciśnij całkowicie pedał hamulca.
    4. Przytrzymaj pedał wciśnięty przez co najmniej 3 sekund.
    5. Zwolnij pedał hamulca.
    6. Pozostaw pedał hamulca zwolniony przez co najmniej 3 s.
    Jeśli układ wykryje, że wszystko działa prawidłowo, symbol w zestawie wskaźników zgaśnie i kod usterki stanie się nieaktywny.
    3088
    CAN-przyczepa
    Opis
    CAN-High nie działa.
    Przyczyna
    Uszkodzony przewód CAN.
    Uwagi
    Zapala się żółta lampka ostrzegawcza i komunikacja jest kontynuowana w trybie jednoprzewodowym. Mogła również wystąpić usterka układu EBS przyczepy.
    Czynności zaradcze
     
    1. Sprawdź ruchome przewody i złącza między samochodem ciężarowym a przyczepą. Oczyść złącza środkiem do czyszczenia złączy elektrycznych w aerozolu.
    2. Sprawdź pozostałe z łącza i przewody szyny CAN przyczepy pod kątem zwarć i przerw w obwodach. Wymień przewody, jeśli są przetarte.
    3. Sprawdź (w miarę możliwości) w innej przyczepie wyposażonej w EBS. Jeśli usterka ustępuje, to uszkodzone są albo przewody między jednostkami sterującymi samochodu ciężarowego i przyczepy, albo jednostka sterująca przyczepy. Wykonaj diagnostykę przyczepy zgodnie z instrukcją jej producenta.
    4. W ostateczności wymień jednostkę ECU EBS E43, ponieważ prawdopodobieństwo, że przyczyną usterki jest jednostka sterująca, jest niewielkie.

    Dodano po 8 [minuty]:

    ACC 2
    Przełącznik położenia
    Opis
    Nieprawidłowy sygnał z przełącznika położenia na obudowie przepustnicy.
    Przyczyna
    Tarcza krzywkowa silniczka dystrybucji powietrza lub przełącznik położenia zacięły się lub są luźne.
    Usterka w wiązce przewodów przełącznika położenia.
    Sygnał wejściowego do przełącznik położenia został poddany działaniu niepożądanego napięcia dodatniego lub wystąpiło niepożądane zwarcie do masy, albo obwód jest przerwany.
    Uwagi
    Kierowca może wykryć usterkę, zauważając, że powietrze wypływa z niewłaściwej dyszy w stosunku do położenia przełącznika.
    Czynności zaradcze
    Sprawdź przełącznik położenia za pomocą SDP3.
    Sprawdź przewody i złącze przełącznika położenia.
    Sprawdź, czy silnik dystrybucji powietrza i przełącznik położenia są prawidłowo zamontowane.
    Wymontuj silnik dystrybucji powietrza i ręcznie sprawdź, czy tarczą krzywkową można poruszać. Jeśli nie, sprawdź, czy klapka nie została zablokowana ciałem obcym.
    Sprawdź, czy przełącznik położenia nie zaciął się.
    Jeśli jest to konieczne, wymień przełącznik położenia.
    Wykasuj kody usterek w jednostce sterującej ACC.

    Dodano po 13 [minuty]:

    RET 27101
    Zawór proporcjonalny
    Opis
    Przerwa w obwodzie zaworu proporcjonalnego.
    Możliwe zwarcie do zasilania w obwodzie retardera typu 1.
    Przyczyna
    Przerwa w obwodzie zaworu proporcjonalnego.
    Możliwe zwarcie do zasilania w obwodzie retardera typu 1.
    Uwagi
    Hamowanie retarderem jest niemożliwe.
    W zestawie wskaźników jest wyświetlany żółty symbol ostrzegawczy retardera.
    Jeśli został zarejestrowany ten kod usterki, retarder nie będzie działał do momentu ponownego uruchomienia jednostki sterującej.
    Ponownie uruchom jednostkę sterującą, obracając kluczyk do położenia blokady lub radia, a następnie do położenia jazdy, włączając w ten sposób układ elektryczny.
    Czynności zaradcze
    Sprawdź zawór, złącze i wiązkę przewodów.

    Dodano po 3 [minuty]:

    PODAJ NR. JEDNOSTKI EMS

    0
  • #3 21 Paź 2017 22:07
    kierman11
    Poziom 3  

    Dziękuję bardzo za odpowiedz, odnośnie nr EMS kiedy wchodzę w menu diagnostyczne na desce rozdzielczej i wchodzę w EMS nie ma nr jednostki są tylko kody błędów, jutro sprawdzę to jeszcze raz,
    nie ma innej możliwości do sprawdzenia tego nr? niestety nie mam możliwości podłączenia się komputerem i sprawdzenia programem diagnostycznym. Co do silnika to mogę dodać że auto jest trochę mułowate i dużo pali, na zachodzie wychodzi przeciętnie ponad 34l przy różnych ładunkach od 5 do 25 ton. Jutro zajmiemy się hamulcami i sprawdzimy ten moduł.

    0
  • #4 22 Paź 2017 08:37
    HADŻI
    Poziom 18  

    Na kasecie sterującej powinien być.

    0
  • #5 22 Paź 2017 11:51
    kierman11
    Poziom 3  

    Dziś sprawdzałem ale nie ma na kasecie, na wyświetlaczu nie pokazuje więc chyba zostało tylko podłączenie pod komputer
    czy może jest jeszcze gdzieś zapisany?

    0
  • #7 22 Paź 2017 14:35
    kierman11
    Poziom 3  

    No właśnie nie ma, sam byłem zdziwiony bo wydawało mi się że powinno coś tam być.
    Podaję nr vin: XLER4X20005195045 . Co do modułu od hamulców udało się go zresetować i teraz wszystko jest ok ale prawdopodobnie to tylko kwestia czasu kiedy znów pojawi się ten problem (jeszcze muszę sprawdzić ten tłumik). Czy ten moduł opłaca się dawać do regeneracji czy lepiej kupić nowy(a jeśli tak to gdzie najtaniej)?

    0
  • #8 22 Paź 2017 15:18
    HADŻI
    Poziom 18  

    To jest hpi,a nie xpi prawda?

    0
  • #9 22 Paź 2017 16:29
    kierman11
    Poziom 3  

    Z tego co mi wiadomo XPI, auto z 2008 roku z adBlue.

    0
  • Pomocny post
    #10 22 Paź 2017 17:33
    HADŻI
    Poziom 18  

    4124 Napięcie zasilania dla podzespołów w układzie SCR
    Opis
    Napięcie w obwodzie zasilania dozownika reduktora jest zbyt niskie.
    Przyczyna
    Przerwa w obwodzie zasilania dozownika reduktora.
    Uwagi
    W wyniku usterki wyłączono wtryskiwanie reduktora.
    Usterka wpływa na emisję tlenków azotu i powoduje włączenie się lampki w zestawie wskaźników ostrzegającej o wysokim poziomie emisji. W pojazdach z kontrolą emisji tlenków azotu pojawi się również komunikat tekstowy.
    Pojazdy z układem kontroli emisji tlenków azotu
    Aktywny kod usterki powoduje ograniczenie maksymalnego momentu obrotowego silnika o ok. 40%.
    Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z jednostki sterującej. Po usunięciu usterki jednostka sterująca musi sprawdzić, czy usterka faktycznie ustąpiła, aby kod stał się nieaktywny.
    Czynności zaradcze
    Sprawdź złącza i przewody elektryczne dozownika reduktora.
    Sprawdź dozownik reduktora. Rezystancja w temperaturze 20 °C powinna mieć wartość 14-15 Ω.
    Sprawdź napięcie akumulatora. Za pomocą przycisku Więcej informacji sprawdź, czy w momencie zarejestrowania kodu usterki napięcie miało niską, czy wysoką wartość.
    Wykonaj następującą procedurę, aby sprawdzić, czy usterka została usunięta:
    Wyłącz zasilanie 15, odczekaj co najmniej 90 sekund, a następnie włącz ponownie zasilanie 15.
    Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny. Skasuj kod usterki.
    Wyłącz i włącz zasilanie 15 trzy razy z rzędu z 10-sekundowymi przerwami, aby wyłączyć lampkę ostrzegawczą.


    8263SCR – dozownik reduktora
    Opis
    Napięcie w obwodzie przekroczyło dopuszczalny zakres.
    Przyczyna
    Przerwa lub zwarcie do masy w obwodzie dozownika reduktora.
    Uwagi
    W wyniku usterki układ SCR został zdezaktywowany i wyłączony został wtrysk reduktora.
    Po dezaktywacji układu SCR mogą zostać wygenerowane kody usterek 4108, 4106 oraz 4107 dotyczące komunikacji. Przeprowadź diagnostykę, używając przede wszystkim tych kodów usterek.
    Gdy układ SCR jest wyłączony, może nastąpić przerwanie łączności między jednostką sterującą SCR a jednostką sterującą pracą silnika. Dla zapewnienia poprawnej diagnostyki kodu usterki, jednostki sterujące muszą się ze sobą komunikować. Spróbuj przywrócić komunikację. W tym celu wyłącz zapłon, odczekaj 90 s i włącz go ponownie.
    Usterka wpływa na emisję tlenków azotu i powoduje włączenie się lampki w zestawie wskaźników ostrzegającej o wysokim poziomie emisji. W pojazdach z kontrolą emisji tlenków azotu pojawi się również komunikat tekstowy.
    Pojazdy z układem kontroli emisji tlenków azotu
    Aktywny kod usterki powoduje ograniczenie maksymalnego momentu obrotowego silnika o ok. 40%.
    Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z jednostki sterującej. Po usunięciu usterki jednostka sterująca musi sprawdzić, czy usterka faktycznie ustąpiła, aby kod stał się nieaktywny.
    Czynności zaradcze
    Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i przewody elektryczne.




    Rezystancja dozownika reduktora powinna wynosić od 14 do 15 Ω w temperaturze 20 °C.
    W przypadku diagnostyki dotyczącej nieaktywnych kodów usterek:
    • Sprawdź, czy te kody nie zostały zarejestrowane podczas wizyty w warsztacie albo wskutek odcięcia zasilania głównym wyłącznikiem. W tym celu wybierz Więcej informacji i upewnij się, że w momencie zarejestrowania kodu usterki prędkość pojazdu nie miała wartości 0 lub 15, a prędkość obrotowa silnika nie wynosiła 0.
    • Sprawdź też, czy do zarejestrowania kodu usterki nie doprowadziła niska wartość napięcia (poniżej 22 V w momencie zarejestrowania kodu).
    Wykonaj następującą procedurę, aby sprawdzić, czy usterka została usunięta:
    Wyłącz zasilanie kluczykiem zapłonu, odczekaj co najmniej 90 s i włącz zasilanie kluczykiem ponownie.
    Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny. Skasuj kod usterki.
    Wyłącz i włącz zapłon 3 razy z rzędu z 10-sekundowymi przerwami, aby wyłączyć lampkę ostrzegawczą.


    8255 SCR – poziom w zbiorniku reduktora
    Opis
    W zbiorniku jest mniej reduktora niż jest to dozwolone.
    Przyczyna
    W zbiorniku jest zbyt mało reduktora lub czujnik poziomu w zbiorniku jest uszkodzony.
    Uwagi
    W wyniku usterki wyłączono wtryskiwanie reduktora.
    Usterka wpływa na emisję tlenków azotu i powoduje włączenie się lampki w zestawie wskaźników ostrzegającej o wysokim poziomie emisji. W pojazdach z kontrolą emisji tlenków azotu pojawi się również komunikat tekstowy.
    Pojazdy z układem kontroli emisji tlenków azotu
    Aktywny kod usterki powoduje ograniczenie maksymalnego momentu obrotowego silnika o ok. 40%.
    Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z jednostki sterującej. Po usunięciu usterki jednostka sterująca musi sprawdzić, czy usterka faktycznie ustąpiła, aby kod stał się nieaktywny.
    Czynności zaradcze
    Informacje na temat diagnostyki układu SCR znajdują się w Podręczniku warsztatowym > 03-26 Układ oczyszczania spalin > SCR, Selektywna redukcja katalityczna, Diagnostyka.
    Uzupełnij reduktor. Jeśli w zbiorniku jest odpowiednia ilość reduktora, sprawdź czujnik poziomu w zbiorniku.
    Wykonaj następującą procedurę, aby sprawdzić, czy usterka została usunięta:
    Wyłącz i włącz zasilanie kluczykiem zapłonu.
    Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny. Skasuj kod usterki.
    Aby lampka ostrzegawcza zgasła, wyłącz i włącz zasilanie kluczykiem zapłonu kolejno trzy razy w odstępach 10 s.

    0
  • #11 22 Paź 2017 19:03
    kierman11
    Poziom 3  

    Dziękuję bardzo za pomoc, sprawdzę wszystko według instrukcji i dam znać jak już uporam się z problemami.
    Pozdrawiam serdecznie.

    0
  • #12 30 Gru 2017 11:47
    Tuning_Fun
    Poziom 8  

    Witam koledzy mam chyba podobny problem, R420 2006 , raz na jakies czas ( czasami 2000km, czasami 20km) wyskakuje w czasie jazdy błąd na czerwono z wykrzyknikiem hamulców , sygnał dzwiekowy i giną hamulce ( lub ich wspomaganie jak gdzies wyczytałem) W testerze jest tylko w APS "bład komunikacji ze sterownikiem " Aby rozwiązać problem wystarczy wyłaczyć zapłon na 5 sekund i potem jest znowu "ok" przez jakiś czas. Czy mogę jakoś zasymulowac bład głównego zaworu hamulcowego ( to ten przy pedale? ) aby sprawdzić czy reakcja będzie taka sama ? Z góry dziękuje za pomoc

    Dodano po 23 [minuty]:

    Defacto to odlaczylem od kostke od tego zaworu i tak samo reaguje... te same bledy efektu nie sprawdzilem na drodze ale to chyba zbedne

    1