Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania r420 2006 - Gaśnie w czasie jazdy.

09 Lip 2019 13:06 435 19
  • Poziom 16  
    Witam. Jak w temacie. Auto gaśnie podczas jazdy.
    Numer błedu EMS:
    1798645 5326 4 aktywny w czasie usterki.
    1798645 5555 2
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 32  
    Pierwszy błąd mówi o ciśnieniu zasilania w układzie paliwowym które przekroczyło dopuszczalną wartość dla danego zakresu.A drugi błąd sugeruje awarię czujnika temperatury i ciśnienia paliwa; przerwa w obwodzie . Czyli w pierwszej kolejności zajął bym się tym czujnikiem lub jego okablowaniem . Jeśli stwierdzisz ,że padł czujnik to sugeruję kupić oryginał .
  • Poziom 16  
    Wynieniłem filtr paliwa. Prawdopodobnie był zatkany. Znalazłem kilka dziwnych plastikowych odłamków. Dzień wcześniej brakło paliwa. Może poszedł jakiś brud . Zobaczymy co będzie dalej. Problem powstaje gaśnięcia powstaje czasem po przejechaniu nawet 200 km.
  • Poziom 32  
    Sprawdź plastikowy trzpień w filtrze paliwa bywa , że jest popękany i z tond te odłamki i kłopot z ciśnieniem.
  • Poziom 16  
    Zasadnicze pytanie odnośnie tych dwóch błędów. Czy zbyt wysokie ciśnienie paliwa lub przerwa w obwodzie czujnika powoduje ograniczenie mocy auta ,czy może tak jak w moim przypadku przerwać pracę silnika? Usterka ponownie pojawiła się po przejechaniu 600 km .
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 30  
    Witam

    Jaki błąd zarejestrował sterownik silnika po tych 600 km (zbyt wysokie ciśnienie paliwa błąd EMS 136) może?
  • Poziom 32  
    Zbyt wysokie ciśnienie w układzie ( jeśli czujnik jest sprawny) powoduje otwarcie zaworu odcinającego dopływ paliwa ( to ta czerwona cewka ). Natomiast jeśli czujnik przekłamuje to zawór odcinający może zadziałać w nieoczekiwanym momencie. A czujnik ciśnienia oleju działa poprawnie? Pytam bo oba czujniki mają wspólne zasilanie i awaria jednego może spowodować błąd następnego.
  • Poziom 16  
    Aktualne błędy ems:
    1798645 5326 4 , 5325 2 5504 6 -aktywny 5324 8 , 5555 2.
    Z czujnikiem oleju nic się nie dzieje. Usterka zawsze występuje przy lekkim tonażu.
  • Poziom 32  
    53248; wskazuje na czujnik ciśnienia paliwa. Napięcie przekroczyło dopuszczalną wartość ,przyczyną może być zakłócenie ze strony czujnika ciśnienia oleju ( przez ciebie wykluczona),czujnika temp, chłodziwa, czujnik doładowania, czujnik prędkości wentylatora. Te elementy do sprawdzenia.
  • Poziom 30  
    Coś mi się wydaje,że sterownik silnika się już napracował.Przy uszkodzonym czujniku ciśnienie nigdy nie miałem sytuacji aby silnik gasł,przechodzi on wtedy w tryb awaryjny i sterownik silnika stosuje wartość stałą ciśnienia,przebiera jest ,,tępy" jeśli chodzi o reakcję na gaz ale nie gaśnie.Zaś błąd odnośnie za wysokiego ciśnienia zasilania paliwem jeśli występował z gaśnięciem silnika to kończyło się wymianą sterownika.Oczywiście to co podpowiadają błędy należy sprawdzić,jednak jeśli miał byś możliwość podmiany sterownika z innego samochodu to warto by to zrobić nie jest to nie wiadomo jaka operacja i czasu nie potrzeba nie wiadomo ile.
  • Poziom 16  
    Też mam takie odczucie, dużo osób twierdzi podobnie, zwłaszcza że teraz nagle błędów przybywa. Auto od dłuższego czasu muli ,kopci, rozrusznik przerywa podczas odpalania, często świeci kontrolka immo. Jednego dnia ma więcej mocy, drugiego wcale.Jeśli włożę inny ems , trzeba coś konfigurować?
  • Poziom 30  
    Jeśli masz immo a raczej tak to musisz użyć kodu sześciocyfrowego do rozblokowania sterownika silnika przed jego wyjęciem z samochodu.Sterownik który będziesz zakładał tak że musi być uprzednio rozblokowany przed jego założeniem.
  • Poziom 16  
    Najprościej będzie wysłać komuś obecny sterownik do naprawy. Czy ewentualnie czyszczenie samych styków może podratować sytuację? Z inne beczki czy ma ktoś doświadczenie w naprawie tych komputerów? Czy to kwestia jakichś rezystorów, może wysuszonych kondensatorów , czy typowo mikroukłady do wymiany? Pytam już z czystrj ciekawości.
  • Poziom 32  
    Znajdź na forum kolegę TOLO. On może ci w tym pomóc.
    koniol napisał:
    Najprościej będzie wysłać komuś obecny sterownik do naprawy
  • Poziom 16  
    Ok. Dzięki za podpowiedzi. Znalazłem firmę w Czechowicach Dziedzicach. Podobno zajmują się naprawą elektroniki w autach. Zobaczymy czy rozwiążą problem.
  • Poziom 30  
    Jak miewam sterownik musisz im dostarczyć.Rozbiorą sterownik,poprawią luty na ścieżkach i złożą.Jak się uda to będzie chodził a jak się nie uda to wiadomo co.Pytanie tylko ile skasują za zabawę z lutownicą i cyną.
  • Poziom 16  
    Czy ktoś może wyjaśnić dlaczego usterka pojawia się tylko wtedy,gdy auto wozi lekkie ładunki, bądź jeździ pusto? Przy pełnym obciążeniu silnik nie gaśnie.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Pewnie nikt nie będzie mógł tego wyjaśnić tak jak wielu rzeczy dziejących się na tym świecie.
    Rozwiązanie twojego problemu jest dziecinnie proste i zarazem trudne i skomplikowane.
    Mianowicie: trzeba podmienić sterownik silnika na inny z takiego auta, w którym wiadomo, że takie rzeczy się nie działy. Jeśli po wymianie problem ustąpi to wiadomo co jest przyczyną problemu i albo kupujesz drugi sterownik, programujesz i z bani albo stary dajesz do naprawy.
    Natomiast jeśli problemy nie ustąpią to szukać trzeba w aucie.
    Dlaczego temat jest prosty? Bo osoba znająca się na tym i wiedząca co robi oraz dysponująca odpowiednimi narzędziami i oprogramowaniem jest w stanie to zrobić w kilkadziesiąt minut.
    Dlaczego temat jest skomplikowany? Ponieważ sam nie jesteś w stanie nic zrobić.
  • Poziom 16  
    Sterownik po naprawie. Auto na testach. Prócz braku mocy wszystko ok. Silnik nie gaśnie. Sterownik naprawiałem w Czechowicach - Dziedzicach, czas około 2 dni robocze.