Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zamienić prąd stały na prąd zmienny i zmniejszyć napięcie?

25 Paź 2017 18:55 2811 12
  • Poziom 4  
    Witam! Na wstępie powiem, iż jestem zielony w tematach elektryki. Mam taki problem, iż chciałbym zamienić prąd stały na prąd zmienny. Nie wiem jak to zrobić i proszę o dogłębne wytłumaczenie co i jak zrobić. Mam dwa kable z prądem stałym o napięciu koło 320 V (czy coś takiego) załóżmy 300 V żeby było łatwiej, kable + i - I co zrobić żeby prąd wyjściowy był jak w gniazdu - 230V i inne moce i apery i te sprawy? Z góry dziękuję za pomoc.
    SPROSTOWANIE W KOMENTARZACH

PRZEPRASZAM GUYS ŹLE PRZELICZYŁEM kV ( już jest wszystko dobrze)

Dobra, nie wiedziałem, że to aż takie niebezpieczne, załatwie fachowca. Dziękuję wszystkim za pomoc! Trzymajcie sie ciepło chłopaki!
    TEMAT ZAKOŃCZONY
  • AdexAdex
  • Poziom 12  
    Ogólnie patrząc będzie potrzeba impulsowania ładunku czyli jakiś przerywacz i transformator jako główny zestaw. Jednak trzeba będzie zadbać tez o bezpieczeństwo.
    Jednak kluczowa kwestia Skąd takie napięcie masz zamiar pobierać no i fakt, ,że jest to napięcie wykraczające ponad standardowe uprawnienia kwalifikacyjne SEP E.
    Bez wiedzy na temat BHP oraz podstawach elektryki czyli najlepiej przeszkoleniu się pod kątem tej kwalifikacji, dla własnego i ewentualnych użytkowników bezpieczeństwa nie powinieneś się za to zabierać.
    Tyle tak pobieżnie ode mnie, a więcej wspomogą koledzy z nieco większym doświadczeniem w energetyce szczególnie Ci z Kwalifikacji na wyższe napięcia.
  • AdexAdex
  • Poziom 33  
    Coś mi to wygląda na zasilanie elektrowozu ? Zgadłem? Potwierdzam to co mówi Mastereg i powiem tak: jest na to kilka patentów ale chyba nie powinienem ich ujawniać.....
  • Poziom 4  
    Mastereg