Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra 1.6 i 1992r instalacja BRC - mały problem

SzNorek 07 Aug 2005 19:58 2808 6
  • #1
    SzNorek
    Level 10  
    Witam



    Mój ojciec założył w naszym samochodzie instalcję gazową (LPG).
    - elektrozawór gazu RIVER
    - wielozawór gazu BRC Europa
    - obudowa wielozworu BORMECH tor.
    - reduktor / parownik TECNO 100kW
    - system wtrysku lub kontroli Lambda: Mini Lambda

    Od samego początku mieliśmy z instalacją niewielkie problemy zaczeło się od tego że gazownik jej nie wyregulował dobrze i samochód spalał około 14 l gazu :/. Oki po regulacji pokazali takie pokrętło( sorki nie mam cyfry wiec nie pokaże) no i jak tym się skeci to spala mniej. Układ ponoć był regulowany na komputerze. Jednak samochód ma pewną przyapdłość przy jeździe około 60 km/h IV biegiem lubi lekko szarpać silnikiem co jest odczówalne w jeździe i tak samo się dziej gdy jedzie się V biegiem przy prędkości około 85 km/h. Wymieniliśmy już przewody zapłonowe od świec i same świece na NGK V-line (zostały założone jakieś zwykłe do OPLA w każdym razie nie ISKRY i GM bo na tych jeździliśmy). Zastanawiam się czy nie wymienić świec na ŚWIECE LPG ISKRY albo trójelektrodowe (kobieta w sklepie mówiła że niczym sie one nie różnią od zwykłych - ale czy napewno ??
    Spala teraz około 8,5-9 l gazu na 100km w trasie, a w warunkach miejskich 11l.
    W każdym razie szukamy przyczyny tej sytuacji z góry dziękuje za wszelką pomoc :). Mam jeszcze jedno pytanie ile ten samochód powinien spalać przy instalacji LPG (samochód ma przejechane 150 tys km)i czy ta instalcja w tej konfiguracji elementów jest dobra?

    [/b]
  • Helpful post
    #2
    faziczek_r
    Level 19  
    Mini lambda to nie komputer-to kawał ściemy niby działa ,ale wcale nie działa to jak "kruciak" reduktor brc może być ale eco od tecno jest zdecydowanie lepszy-a szarpanie to pewnie z przebicia lób słabej iskry świece NGK -są bardzo dobre ,a co do przewodów to tylko oryginał BERU.A co do spalania to zależy kto jak jeżdzi.
  • #3
    SzNorek
    Level 10  
    Heh jeżdrze spokojnie.:) Czyli świec mam nie wymieniać ewentualnie dorwać nowe kabelki. Zadam drobne pytanko co to jest "kruciak" oraz czy gazownik nie zdar z nas kasy zakładając nam tą instalację w grudniu za 1800 zł ??
  • #4
    faziczek_r
    Level 19  
    to duża kasa jak za to ,a kruciak to instalacja regulowana śrubeczką odkręcasz- przykręcasz i jeżdzisz.Komp ma regulować dawkę gazu zgodnie z wskazaniami sondy i tps a twój komputer robi to tylko teoretycznie.
  • #5
    KingKong
    Level 25  
    Miałem taki objaw w Astrze 1.4. Pomogła regulacja. Za uboga mieszanka na średnich obrotach. A przy nagłym naciśnięciu gazu, prawie nie chciał jechać.
  • #6
    Slawek J
    Level 30  
    Wg mnie to troche z ciebie zdarl bo taka instalacja kosztuje zdecydowanie mniej. Przy sprawnym silniku, swiecach i kablach i dobrze wyregulowanej instalacji samochod srednio spala okolo 20% wiecej gazu niz paliwa przy tym samym obchodzeniu sie z pedalem gazu. Sa tacy ci twierdza ze pedal gazu w podlodze i pali im tyle samo lub mniej gazu niz benzyny tylko tym sie nie da inaczej jezdzic jak z pedalem w podlodze.
    Pozdrawiam
  • #7
    SzNorek
    Level 10  
    witam dzięki za odpowieź:) samochód dam do regulacji do serwisu w Bolesławcu, bo jestem teraz we Lwówku Śląskim:)
    Teraz jeszcze jedno pytanie mini lambda oszukuje komp samochodu na podstawie wskazań sądy lambda i tps (otwarcie przepustnicy). Zatem co i w jaki sposób steruje silniczkiem krokowym przed mikserem?? I jak sterowanie odbywa się przy zwykłej pracy na benzynie?? Poprostu jestem ciekawy pracy całego układu. Ewentualnie byłbym wdzięczny za jakiś link, ewentualnie jakiś pdf jak to wszystko działa - LPG bo przeglądając posty na elektrodzie delikatnie mówiąc nabyłem się wiedzy, ale troszke chaotycznej. :D. mój mail krzysztofkuzmicki(malpa)op.pl
    Jeszce jedno samochód zimny zapala na benzynie lepiej niz ciepły :/.

    Z góry dzięki