Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra II G 1.4 16V 90KM Ciężko pali szarpie

pier44 04 Nov 2009 16:26 23072 16
Buderus
  • #1
    pier44
    Level 10  
    Witam wszystkich zanim pozwoliłem sobie zacząć ten wątek próbowałem rozwiązać ten problem sam na własną lecz mój trud okazał się daremny.

    W czym rzecz mam problem z Astra 1.4 16V :

    Po pierwsze auto nie chciało nie chce odpalać udaje się to za którymś razem po dłuższym kręceniu:
    -podmieniony silniczek krokowy "rada mechanika" nie pomogło, po wpięciu na komputer mechanik stwierdził że wtryski są do wymiany bo jest zbyt duże na nich napięcie - pytanie czy uwzględnił to że w aucie jest zainstalowana jest instalacja LPG 2 generacji????

    Więc postanowiłem na własną rękę szukać:
    -wyczyszczona przepustnica nowe uszczelki
    -sprawdziłem czy nie bierze lewego pow. (chyba że spod kolektora ssącego)
    -świece nowe
    -czujnik temp. nowy (nie uwzględniłem że po odpięciu komp wchodzi w ustawienia domyślne)
    -sprawdziłem ciśnienie paliwa 1.8 bara na rozruszniku po odpalenu jakieś 2.2bara a powinno być przynajmniej 3 , sprawdziłem jeszcze przez ominięcie przekaźnika pompy pompka na krótko, auto odpalało od kopa (dziwne jest że pompka paliwa pracuje tylko po rozruszniku) efekt nowa pompka- auto szybciej odpala ale to nie to co wcześniej.
    Po tych zabiegach wszystko bez zmian a dodam że na gazie odpalę szybciej niż na benzynie.

    Druga sprawa auto jak już odpali szarpie silnikiem na wolnych obrotach nie zależnie czy silnik jest zimny/ciepły i nie jest to stały objaw, tak samo jak to że do 2,5 no 3 tysięcy obrotów auto nie chce się zbierać, powiem więcej jak się mu depnie nawet gasnie po przekroczeniu 3 tys. idzie jak złoto i to też nie jest stały objaw nie ma znaczenia ciepły/zimny jak mu się podoba.

    Wnioski jakie wyciągnąłem to że doszło do strzały gazu "filtr powietrza był pęknięty"
    i przy okazji doszło do uszkodzenia map sensora i auto teraz świruje a nie chciał bym wyrzucić pieniędzy w błoto może jakaś inna usterka przychodzi wam do głowy?
    Ewidentny problem jest z Pb bo na gazie jest git :)

    A i zapomniałem że jak jest na wolnych obrotach i mu depnę bez obciążenia to nie dość że sie dławi to jeszcze dostał raz jakiejś cofki jakby bardzo cichy strzał gazu!
  • Buderus
  • #2
    Simtec 56.5
    Level 11  
    Autorytarnie stwierdzam, że ty u mechanika nie byłeś. Nie wiem co to za dziod cio to sprawdzał.
    Pokazało błąd "wtryskiwacze-napięcie wysokie" bo tak system zgłasza usterkę przerwy w obwodzie. Taka następuje jak przerzucasz na gaz.
    Co do silniczka krokowego nie będę się wypowiadał, ale jedx do tego mechamola aby zwrócił koszty nietrafionej diagnozy.
    Sprawdź ciśnienie palia.
  • #3
    pier44
    Level 10  
    ale pompkę paliwa wymieniłem na nową!!!
  • Buderus
  • #4
    brovar
    Level 18  
    to sprawdź jeszcze kable i świece
  • #5
    pier44
    Level 10  
    kabli brak ,tam jest cewka nakładana na świece a świece pisałem że nowe na gazie chodzi więc problem jest ewidentnie z paliwem lub dawką i niech mi ktoś powie czy jest możliwe żeby pompka paliwa chodziła tylko po rozruszniku bo moim zdaniem powinna się włanczać też po stacyjce!!!!!!!!!
  • #6
    brovar
    Level 18  
    możliwe. Również tak mam, jednak co widzę Astrę to ma inaczej.
  • #7
    Simtec 56.5
    Level 11  
    brovar wrote:
    jednak co widzę Astrę to ma inaczej.

    :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
    Lamer zawsze zdziwiony.
  • #8
    pier44
    Level 10  
    Hmmmmmmm same dobre rady - może ktoś pomoże
  • #9
    cody3300
    Level 2  
    Mialem podobne objawy,lecz tylko na zimnym silniku; zaraz po odpaleniu (co trwalo 3-4 sek. dluzej niz zazwyczaj) mialem wrazenie jakby palil tylko na 3 gary;gdy dostal temperatury praca silnika sie ustabilizowala lecz podczas jazdy do 3tys. rpm niekiedy sie przydusi - ewidentny blad w pracy zaworu EGR , co czasem potwierdzi wyswietleniem sie kontrolki trybu awaryjnego(ikona samochodu z kluczem) i trudno jes utrzymac wolne obroty; dodam , ze mam ten sam silnik Z14XE 16V gdzie mamy doczynienia z elektroniczna przepustnica ktorej bledow silnika krokowego ECU nie wyswietla tak wiec radze porozmawiac z kims kto ma ten sam typ przepustnicy,zamienic na chwile i porownac czy usterka ustala, cena nowej przepustnicy waha sie w granicach 1500 - 2000 w zaleznosci czy jes to Delphi czy tez Bosh, omijaj ASO,sprubuj na eBay-u(nie ma znaczenia czy Angol czy Europa); sprawdzilbym tez czujnik polozenia walu(co sie tyczy dluzszego niz zazwyczaj odpalania);
    http://cgi.ebay.co.uk/VAUXHALL-ASTRA-ZAFIRA-1-4-1-6-THROTTLE-VALVE-BODY_W0QQitemZ200226047705QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item2e9e6706d9
    powodzenia
  • #10
    Zenek_99
    Level 11  
    Cześć.
    Ja bym rzucił okiem na układ zapłonu. Też mam Astre 1,6 to samo i jak mi padał moduł, to cuda się działy, aż w końcu nieodpalił i szczęście, że mam znajomego elektryka.
    To mi szybko wyczaił co się stało.
    Pompę mam załączaną po przekręceniu kluczyka. Może wcześniejszy właściciel coś przerobił.
    Pozdrawiam wszystkich,
    Zenek.
  • #11
    pier44
    Level 10  
    cody3300 wrote:
    mialem podobne objawy,lecz tylko na zimnym silniku; zaraz po odpaleniu (co trwalo 3-4 sek.dluzej niz zazwyczaj) mialem wrazenie jakby palil tylko na 3 gary;gdy dostal temperatury praca silnika sie ustabilizowala lecz podczas jazdy do 3tys. rpm niekiedy sie przydusi - ewidentny blad w pracy zaworu EGR , co czasem potwierdzi wyswietleniem sie kontrolki trybu awaryjnego(ikona samochodu z kluczem) i trudno jes utrzymac wolne obroty; dodam , ze mam ten sam silnik Z14XE 16V gdzie mamy doczynienia z elektroniczna przepustnica ktorej bledow silnika krokowego ECU nie wyswietla tak wiec radze porozmawiac z kims kto ma ten sam typ przepustnicy,zamienic na chwile i porownac czy usterka ustala, cena nowej przepustnicy waha sie w granicach 1500 - 2000 w zaleznosci czy jes to Delphi czy tez Bosh, omijaj ASO,sprubuj na eBay-u(nie ma znaczenia czy Angol czy Europa); sprawdzilbym tez czujnik polozenia walu(co sie tyczy dluzszego niz zazwyczaj odpalania);
    http://cgi.ebay.co.uk/VAUXHALL-ASTRA-ZAFIRA-1-4-1-6-THROTTLE-VALVE-BODY_W0QQitemZ200226047705QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item2e9e6706d9
    powodzenia

    Ja takiej przepustnicy nie mam a to może nawet dobrze:P
    A włancza Ci się pompka po stacyjce czy po rozruszniku?????????

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zenek_99 wrote:
    Cześć.
    Ja bym rzucił okiem na układ zapłonu. Też mam Astre 1,6 to samo i jak mi padał moduł, to cuda się działy, aż w końcu nieodpalił i szczęście, że mam znajomego elektryka.
    To mi szybko wyczaił co się stało.
    Pompę mam załączaną po przekręceniu kluczyka. Może wcześniejszy właściciel coś przerobił.
    Pozdrawiam wszystkich,
    Zenek.


    HMMMMMMMMMM ..... No może być w tym coś tylko jak sprawdzić tą cewkę????
  • #12
    cody3300
    Level 2  
    w moim przypadku zaloncza sie po stacyjce

    ktory rocznik:?:
  • #13
    tomasz0703
    Level 25  
    Na listwie powinien być taki zaworek do pomiaru ciśnienia.Przed odpaleniem nacisnij na zaworek czy jest tam ciśnienie jeżeli nie to szukaj na drodze od pompki (moze zawór zwrotny) do regulatora .Może jak ktoś ci pompę wymieniał cybant żle zacisną .No i cisnienie musi byc 3 bary
  • #14
    pier44
    Level 10  
    cody3300 wrote:
    w moim przypadku zaloncza sie po stacyjce

    ktory rocznik:?:

    Rok 98, coś mi się nie chce wierzyć żeby miała załączać sie tylko po rozruszniku, to wbrew logice.
    Mam Vectre B 1.8 16V i tam normalnie po stacyjce się załącza
  • #15
    ecorobert
    Level 2  
    Witam i Ja mam podobny problem z odpaleniem mojego opla pod dłuższym postoju, muszę dość długo kręcić rozrusznikiem aby autko odpaliło. W samochodzie siedzi silnik Z16XE z instalacją gazową Elpigaz. Podejrzewam u siebie jednak że przyczyną tego stanu jest parownik gazowy, nieszczelne zawory chyba prowadzą do przedostawania się niewielkich ilości gazu do przewodów i podczas uruchomiania dostaje benzynę z gazem, silnik się zalewa i trudno go odpalić. Ja zamierzam rozpocząć naprawę od wymiany parownika na nowy, czy ktoś już próbował sprawdzić ten trop?
  • #16
    ecorobert
    Level 2  
    Witam, i udało mi się rozwiązać problem, po wymianie parownika na nowy auto śmiga aż miło, aż się trudno przyzwyczajać do normalności przy uruchamianiu silnika.
  • #17
    pier44
    Level 10  
    I mogę wam powiedzieć że to wszystko było prostsze niż można było się spodziewać.
    W baku pomiędzy pompką a pokrywą z króćcami ,jest wężyk gumowy który spękał i zrobiła się malutka dziurka przez którą paliwo zamiast do silnika wracało do baku - ciśnienie paliwa było zbyt niskie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!