Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R480 2007 rok euro 4 - błędy EMS i CTS zapala się chmurka z wykrzyknikie

stas2548 09 Lis 2017 09:42 1272 4
  • #1 09 Lis 2017 09:42
    stas2548
    Poziom 3  

    Witam . Proszę o pomoc w opisaniu bledow
    EMS 4759
    1869315
    EMS 4757
    EMS 135
    następnie mam błędy
    CTS 19
    1758152
    CTS 13
    CTS 18
    napisałem tak jak na wyświetlaczu pokazuje
    jeśli ktoś mógłby to opisać byl bym bardzo wdzięczny
    w aucie zapala się czasem taka chmurka z wykrzyknikiem
    w na środku lub jak to gdzieś słyszałem pojęcie lody z wykrzyknikiem . Proszę o pomoc i dzieki z gory

    0 4
  • Pomocny post
    #2 09 Lis 2017 20:20
    darfur5
    Poziom 29  

    Witam. Błąd CTS 19 1758152 ; sygnał radia,błąd sygnału do zespołu radia. AUS , zespół radio nie zareagował w ciągu pięciu sekund po wyłączeniu przez CTS. Sprawdź złącza i przewody , czy radio jest prawidłowo podłączone.Wykasuj błąd usterki i ponownie uruchom jednostką CTS. CTS 18 ;komunikacja CAN, usterka obwodu komunikacji CAN , zwarcie w przewodach CAN lub usterka innej jednostki sterującej na zielonej szynie CAN. CTS 17 ; zespół CTS , usterka sygnału z automatycznej regulacji temperatury ACC do zegara CTS. Sygnał ACC zablokowany w położeniu wysokim przez ponad 2 minuty.

    0
  • Pomocny post
    #3 10 Lis 2017 11:39
    HADŻI
    Poziom 18  

    EMS 135
    Ciśnienie zasilania
    Opis
    Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych.
    Przyczyna
    Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników:
    • Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie.
    • Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty.
    • Filtr paliwa jest zapchany.
    • Powietrze w paliwie lub brak paliwa.
    • Uszkodzona pompa podająca.
    • Znaczna nieszczelność układu paliwowego.
    Uwagi
    Aby został zarejestrowany kod usterki, ciśnienie zasilania musi być niższe niż dozwolone przez co najmniej 7 s. Limit czasu został ustawiony tak, by kod usterki nie został zarejestrowany w wypadku chwilowego wahania ciśnienia nie spowodowanego usterką.
    Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zakres, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną wartość.
    Maksymalny moment obrotowy silnika jest zmniejszony o ok 40%, dopóki usterka jest aktywna.
    W przypadku usterki tymczasowej kod może stać się nieaktywny.
    Usterka ta wpływa na poziom emisji tlenków azotu (NOx) i dlatego w zestawie wskaźników zapala się lampka ostrzegająca o wysokim stężeniu substancji szkodliwych w spalinach. W pojazdach z kontrolą emisji tlenków azotu pojawi się również komunikat tekstowy.
    Pojazdy z układem kontroli emisji tlenków azotu
    Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z jednostki sterującej. Po usunięciu usterki jednostka sterująca musi sprawdzić, czy usterka faktycznie ustąpiła, aby kod stał się nieaktywny.
    Czynności zaradcze
    W celu uzyskania pomocy w zakresie diagnostyki układu paliwowego zapoznaj się z informacjami w Podręczniku warsztatowym > TI 03-07 02 16, Diagnostyka i renowacja układu paliwowego Scania HPI.
    1. Upewnij się, że jest paliwo i odpowietrz układ paliwowy.
    2. Sprawdź, czy zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty.
    3. Sprawdź, czy filtr paliwa nie jest zapchany.
    4. Sprawdź pompę podającą.
    5. Upewnij się, że układ paliwowy jest szczelny.
    Jeśli kod usterki jest generowany ponownie podczas hamowania silnikiem, tj. podczas zjazdu ze wzniesienia ze zwolnionym pedałem przyspieszenia, sprawdź zapisane dane robocze na zakładce Ciśnienie zasilania. Kiedy odchylenie ciśnienia zasilania wynosi -1,0 bar lub więcej przez określony czas, filtr paliwa zaczyna się zapychać. Jeśli odchylenie ciśnienia zasilania jest tylko nieznaczne, może to oznaczać, że zawór przelewowy się zatarł.
    Weryfikacja
    Uruchom silnik i poczekaj co najmniej 15 sekund. Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny. Skasuj kod usterki.
    Wyłącz i włącz zapłon 3 razy z rzędu z 10-sekundowymi przerwami, aby wyłączyć lampkę ostrzegawczą.

    EMS4757
    Zasilanie paliwem cylindrów
    Opis
    Moment obrotowy przedniego zespołu cylindrów 1-3 jest zbyt wysoki w porównaniu do tylnego zespołu cylindrów 4-6.
    Przyczyna
    Jeden z zaworów elektromagnetycznych dawki paliwa lub kąta wyprzedzenia wtrysku powoduje nieprawidłowy moment obrotowy silnika dla jednego zespołu cylindrów. Przyczyną może być zbyt duża dawka paliwa do cylindrów przedniego zespołu, lub zbyt mała dawka paliwa do cylindrów tylnego zespołu.




    Jeśli prędkość silnika zwiększa się, zawór elektromagnetyczny dawki paliwa przedniego zespołu cylindrów prawdopodobnie zaciął się w położeniu, w którym zbyt dużo paliwa zostaje dostarczane do cylindrów.
    Jeśli moc silnika zmniejsza się, zawór elektromagnetyczny dawki paliwa tylnego zespołu cylindrów prawdopodobnie zaciął się w położeniu, w którym zbyt mało paliwa zostaje dostarczane do cylindrów.
    Jeśli moc silnika spada i powstaje biały dym, zawór elektromagnetyczny wyprzedzenia wtrysku tylnego zespołu cylindrów prawdopodobnie dostarcza za mało paliwa. Przez to wtrysk następuje za późno by nastąpiło spalanie.
    Usterka może być również spowodowana przez nieszczelne pierścienie O-ring na pompowtryskiwaczach.
    Kod usterki może zostać zarejestrowany w wyniku wykrycia powietrza w układzie paliwowym albo niskiego ciśnienia paliwa. W takiej sytuacji do zarejestrowania kodu usterki dochodzi jedynie sporadycznie.
    Podczas tankowania paliwa lub w przypadku braku paliwa, nieszczelności przewodu ssącego lub po wymianie filtra paliwa do paliwa może dostać się powietrze i nie stanowi to zagrożenia dla silnika pracującego z wysoką prędkością obrotową.
    Uwagi
    Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, ponieważ prędkość obrotowa silnika jest ograniczona do zakresu 500-850 obr/min przez zawór odcinający dopływ paliwa.
    Prawdopodobnie zostanie wygenerowany także kod usterki 135 (niskie ciśnienie paliwa). W takim wypadku wykonaj diagnostykę zgodnie z 135. Takie wahania momentu obrotowego mogą być przyczyną nierównomiernej pracy silnika i mogą być na tyle niewielkie, że kierowca lub mechanik ich nie zauważy.
    Przyczyną nierównomiernej pracy silnika i wahań momentu obrotowego, które powodują zapisanie kodu usterki, może być także mieszanka powietrza. Nie ma potrzeby usuwania usterki.
    Czynności zaradcze
    Jeśli prędkość obrotowa silnika wzrosła, wymień zawór elektromagnetyczny dawki paliwa przedniego zespołu cylindrów.
    Jeżeli silnik stracił moc, wymień zawór elektromagnetyczny regulujący dawkę paliwa w tylnym zespole cylindrów.
    Jeśli silnik stracił moc i emituje biały dym, wymień zawór elektromagnetyczny sterujący kątem wyprzedzenia wtrysku tylnego zespołu cylindrów.
    Jeśli podejrzewasz nieszczelność pompowtryskiwaczy, wymień wszystkie pierścienie O-ring.
    Sprawdź szczelność połączenia pokrywy i pierścienia O-ring.
    Jeśli kod usterki jest rejestrowany jedynie sporadycznie, przyczyną może być obecność powietrza w paliwie. Nie trzeba wykonywać żadnych czynności.

    EMS4759
    Zasilanie paliwem cylindrów
    Opis
    Moment obrotowy tylnego zespołu cylindrów 4-6 jest zbyt wysoki w porównaniu do przedniego zespołu cylindrów 1-3.
    Przyczyna
    Jeden z zaworów elektromagnetycznych dawki paliwa lub kąta wyprzedzenia wtrysku powoduje nieprawidłowy moment obrotowy silnika dla jednego zespołu cylindrów. Przyczyną może być zbyt mała dawka paliwa do cylindrów przedniego zespołu, lub zbyt duża dawka paliwa do cylindrów tylnego zespołu.
    Jeśli prędkość silnika zwiększa się, zawór elektromagnetyczny dawki paliwa tylnego zespołu cylindrów prawdopodobnie zaciął się w położeniu, w którym zbyt dużo paliwa zostaje dostarczane do cylindrów.
    Jeśli moc silnika zmniejsza się, zawór elektromagnetyczny dawki paliwa przedniego zespołu cylindrów prawdopodobnie zaciął się w położeniu, w którym zbyt mało paliwa zostaje dostarczane do cylindrów.
    Jeśli moc silnika spada i powstaje biały dym, zawór elektromagnetyczny wyprzedzenia wtrysku przedniego zespołu cylindrów prawdopodobnie dostarcza za mało paliwa. Przez to wtrysk następuje za późno by nastąpiło spalanie.
    Uwagi
    Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, ponieważ prędkość obrotowa silnika jest ograniczona do zakresu 500-850 obr/min przez zawór odcinający dopływ paliwa.
    Prawdopodobnie zostanie wygenerowany także kod usterki 135 (niskie ciśnienie paliwa). W takim wypadku wykonaj diagnostykę zgodnie z 135. Takie wahania momentu obrotowego mogą być przyczyną nierównomiernej pracy silnika i mogą być na tyle niewielkie, że kierowca lub mechanik ich nie zauważy.
    Przyczyną nierównomiernej pracy silnika i wahań momentu obrotowego, które powodują zapisanie kodu usterki, może być także mieszanka powietrza. Nie ma potrzeby usuwania usterki.
    Czynności zaradcze
    Jeżeli prędkość obrotowa silnika wzrosła, wymień zawór elektromagnetyczny regulujący dawkę paliwa w tylnym zespole cylindrów.
    Jeżeli silnik stracił moc, wymień zawór elektromagnetyczny regulujący dawkę paliwa w przednim zespole cylindrów.
    Jeśli silnik stracił moc i emituje biały dym, wymień zawór elektromagnetyczny sterujący kątem wyprzedzenia wtrysku przedniego zespołu cylindrów.

    0
  • #4 10 Lis 2017 23:38
    stas2548
    Poziom 3  

    opiszę ktoś dokładnie jak kasowac nieaktywne błędy??

    0
  • #5 13 Lis 2017 21:57
    HADŻI
    Poziom 18  

    UKRYWANIE KODÓW BŁĘDÓW

    Możesz ukrywać kody błędów,które zostały dotychczas wygenerowane pod CLEAR ERRORS.Kody błędów można wykasować wyłącznie w warsztacie.W trybie DIAGNOSTICS przyciśnij na krótko przycisk zegara w przeciągu 3 sekund w celu wyświetlenia CLEAR ERRORS.W przeciwnym razie wyświetli się automatycznie układ sterujący.

    Po 3 sekundach wyświetli się DATE ,gdzie można postąpić dwojako:
    1.Wcisnąć na krótko przycisk + w celu sprawdzenia,czy stare kody błedów zostały ukryte,a jeżeli tak,to kiedy to nastąpiło.W dolnym lewym rogu wyświetli sie symbol T.W przeciwnym razie wyświetli się NOT CLEARED.

    2.Po krótkim przyciśnięciu przycisku zegara wyświetli się CLEAR.Wcisnąć na krótko przycisk + w celu ukrycia starych kodów błędów.W formie potwierdzenia wyświetlą się bieżące dane dotyczące wewnętrznego czasu pojazdu.

    Wciśnij dwukrotnie przycisk zegara w celu wyświetlenia RESTORE.Wciśnij na krótko przycisk + w celu ponownego wyświetlenia wszystkich kodów błedów.Wyświetli się DONE. Następnie wyswietli sie automatycznie układ sterujacy.

    1