logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Gaz w piecyku PG-4 nie gaśnie po zakręceniu wody - co zrobić?

chonsu 09 Sie 2005 09:11 7124 13
REKLAMA
  • #1 1718848
    chonsu
    Poziom 15  
    Ocena: 82
    Zauważyłem, że :
    piecyk gazowy w łazience, typ PG-4 zapali gaz po odkręceniu pokrętła wodnego na baterii, natomiast po zakręceniu pokrętła wodnego na baterii gaz nie gaśnie. Pali się nadal, mimo że pokrętło wodne na baterii jest zakręcone i woda nie leci.
    Nie znam się na tym i czy mógłbym z tym coś sam zrobić ?
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 1718872
    Aleksander_01
    Poziom 43  
    Ocena: 3369
    Witam.
    Jest to bardzo niebezpieczna usterka. Po zakręceniu kurków i paleniu się piecyka może dojść do rozerwania nagrzewnicy i poparzenia ludzi.
    Usterka spowodowana wytartym lub urwanym grzybkiem w zespole wodnym (to jest ten mosiężny element na dole piecyka).
    Masz dwie możliwości: 1-zdemontować zespół wodny i wymienić uszkodzony element (groszowa sprawa) lub 2-wymienić kompletny zespół wodny (około 70-80 zł).
    Pozdrawiam
  • #3 1720629
    waldekel
    Poziom 28  
    Ocena: 476
    Nie jestem przekonany co do tego grzybka. Wg mnie powoduje on stabilne zapalanie i gaszenie płomienia.
  • REKLAMA
  • #5 1720738
    Aleksander_01
    Poziom 43  
    waldekel napisał:
    Nie jestem przekonany co do tego grzybka. Wg mnie powoduje on stabilne zapalanie i gaszenie płomienia.

Witam.
    Masz rację w 100 %. Ale piszesz o pełnosprawnym zespole wod.
    Grzybek w skutek tarcia o wewnętrzne elementy zespołu "stracił" swoją średnicę (chodzi o dolną średnicę stożka) i przeskoczył na górną połowę zespołu wod.
    Normalnie taki stan nie ma prawa zaistnieć ponieważ średnica grzybka jest większa od średnicy otworu w którym się porusza.

Jeżeli widziałeś zespół wodny to wiesz o co chodzi.