Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Redukcja zakłóceń EMI i RFI/uziemienie, instalacja elektryczna, ferryty itp.

luci202 19 Lis 2017 14:58 819 1
  • #1 19 Lis 2017 14:58
    luci202
    Poziom 1  

Witam. Chcę zlikwidować, albo chociaż mocno ograniczyć, zakłócenia EMI i RFI w całym domu. Od razu zaznaczam że w sprawach związanych z instalacją elektryczną i prądem jestem kompletnym laikiem, więc potrzebują porady od czego zacząć i jak do tego podejść z głową. Wszelkie modernizacje związane ze skrzynką rozdzielczą, gniazdkami/kontaktami zostaną oczywiście zlecone elektrykowi.

Zacznijmy więc od tego z czym mamy do czynienia.

- dom jednorodzinny, parter, pierwsze piętro i drugie piętro (poddasze)
    - nie wiem jaki posiadamy rodzaj instalacji elektrycznej (dom ma 40 lat)
    - nie wiem czy posiadamy uziemienie (są gniazdka z bolcami jak i bez bolców)

Ilość podłączonego sprzętu do prądu:

- czajnik, kuchenka elektryczna, piekarnik, lodówka, zmywarka, pralka
    - piec centralnego ogrzewania wielofunkcyjny (gaz/prąd)
    - 2 telewizory, 2 dekodery, 1 lampa ze ściemniaczem
    - 2 komputery, 3 routery, 1 UPS, 1 drukarka
    - sprzęt audio (wieża, głośniki, itp.)
    - ładowarki (telefony, laptop, itp.)

Jakieś 5 lat temu były problemy w jednym z pokoi na pierwszym piętrze (komputer, UPS, router, drukarka), problem oczywiście siedział w puszkach i wywalało co jakiś czas jeden przegrzewający się bezpiecznik w starej skrzynce rozdzielczej. 2 lata temu były problemy w kuchni ze względu na przeciążenia i przegrzewanie się kabli, więc elektryk czyścił/wymieniał kable (?) w puszkach. W tym samym czasie została wymieniona skrzynka rozdzielcza.

Tak wygląda skrzynka rozdzielcza: