Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 2 1,4 hdi,2008r, szarpanie silnika

tomekk333 06 Gru 2017 18:03 462 11
  • #1 06 Gru 2017 18:03
    tomekk333
    Poziom 2  

    Witam wszystkich forumowiczów, proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu, który dotyczy mojej niedawno nabytej Mazdy. Otóż od pewnego czasu podczas jazdy trafiają się sekundowe szarpnięcia, po jakimś czasie silnik wchodzi w tryb awaryjny, komputer stawia diagnozę błędu na pierwszym wtrysku. Po skasowaniu jeżdżę jakiś czas i znowu błąd - błąd na I cylindrze. Wymieniłem wtrysk - po kilku dniach znowu błąd na 1 cylindrze, zamieniłem wtrysk pierwszy z trzecim i jeździłem jakiś czas i znowu złapałem tryb awaryjny. Komputer pokazał błąd, tym razem na 4 cylindrze - skasowałem błąd myśląc że będzie po sprawie a tu znów po 2 tygodniach tryb awaryjny - diagnoza - błąd na 1 cylindrze - już teraz zgłupiałem. Wiem teraz, że wtryski są w porządku, ale gdzie teraz szukać awarii, co jest grane? Bo już nie daję rady, a mechanicy co jeden to mądrzejszy, może ktoś pomoże! Pozdrawiam!

    0 11
  • #2 06 Gru 2017 21:01
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Co konkretnie zgłasza ecu?

    0
  • #4 08 Gru 2017 18:11
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    tomekk333 napisał:
    Witam, nie rozumiem pojęcia ecu.


    Sterownik silnika.

    0
  • #5 08 Gru 2017 20:12
    tomekk333
    Poziom 2  

    jeśli chodzi o diagnozę komputerową :
    -przerwanie-zwarcie w obwodzie pradowym
    -brak napiecia zasilania
    -nieprawidłowe cisnienie paliwa
    -zawór uszkodzony mechanicznie
    -uszkodzony wtryskiwacz
    -uszkodzenie sterownika

    0
  • #6 08 Gru 2017 21:51
    jurekk55
    Poziom 35  

    Wykasuj błędy, zmień filtr paliwa. Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie.

    tomekk333 napisał:
    -przerwanie-zwarcie w obwodzie pradowym

    Nie pokusiło Cię zdejmować wtyczki z wtrysku na pracującym silniku?

    tomekk333 napisał:
    zawór uszkodzony mechanicznie

    Sprawdź w jakim stanie jest zawór wydatku paliwa.

    0
  • #7 09 Gru 2017 18:24
    tomekk333
    Poziom 2  

    witaj Jurku,więc filtr jest świeży,błędy skasowane,wyskoczył błąd na pierwszym cylindrze,nie zdejmowano wtyczki na pracującym silniku, do sprawdzenia zostaje ciśnienie na listwie i zawór wydatku paliwa.
    Dzięki za kolejne ruchy,po niedzieli działam,pozdrawiam! :wink:

    2
  • #8 15 Sie 2018 12:12
    ppauto
    Poziom 9  

    tomekk333 napisał:
    Witam wszystkich forumowiczów, proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu, który dotyczy mojej niedawno nabytej Mazdy. Otóż od pewnego czasu podczas jazdy trafiają się sekundowe szarpnięcia, po jakimś czasie silnik wchodzi w tryb awaryjny, komputer stawia diagnozę błędu na pierwszym wtrysku. Po skasowaniu jeżdżę jakiś czas i znowu błąd - błąd na I cylindrze. Wymieniłem wtrysk - po kilku dniach znowu błąd na 1 cylindrze, zamieniłem wtrysk pierwszy z trzecim i jeździłem jakiś czas i znowu złapałem tryb awaryjny. Komputer pokazał błąd, tym razem na 4 cylindrze - skasowałem błąd myśląc że będzie po sprawie a tu znów po 2 tygodniach tryb awaryjny - diagnoza - błąd na 1 cylindrze - już teraz zgłupiałem. Wiem teraz, że wtryski są w porządku, ale gdzie teraz szukać awarii, co jest grane? Bo już nie daję rady, a mechanicy co jeden to mądrzejszy, może ktoś pomoże! Pozdrawiam!



    Witam,i jak udało się rowązać problem ?

    0
  • #9 05 Lis 2018 21:33
    arti7811
    Poziom 2  

    Podpinam sie pod temat, mam podobne objawy

    1
  • #10 06 Gru 2018 22:35
    Michal675
    Poziom 1  

    Czy komuś udalo się rozwiązać problem? Walczę z tym od 3 miesięcy. Identyczna sytuacja jak u was

    1
  • #11 07 Gru 2018 00:28
    arti7811
    Poziom 2  

    Mi sie nie udalo. A probowales wymienic wtryskiwacz? Zamierzam sprobowac dlatego pytam. Chociaz nie wiem czy to cos pomoze, jak widac wyzej w innym przypadku nie pomoglo. Ale cutujac klasyka, tonacy brzytwy sie chwyta, mam nadzieje ze moze w moim przypadku pomoze.

    0
  • #12 07 Gru 2018 06:54
    malez4
    Poziom 22  

    Sprawdzić przewody od ECU do wtryskiwacza i stan pinów w ECU i wtyczkach. ECU jest umiejscowione w najgorszym z możliwych miejsc.

    0