logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

RaspberryPi 2 + LCD16x2 - wyświetlanie zawartości pliku /tmp/plik.txt

TomaszGazda 13 Gru 2017 20:06 975 21
  • #1 16888454
    TomaszGazda
    Poziom 7  
    Witam
    Mam ogromną prośbę. Chciałbym wyświetlić zawartość pliku na wyświetlaczu LCD16x2, w tym że jestem na razie totalnie zielony w temacie i dopiero się uczę.
    Mam początkowy skrypt który wyświetla napis "Hallo world" na LCD ale zamiast tego chciałbym aby wyświetlił zawartość pliku który znajduje się w katalogu /tmp/plik.txt (zawortość pliku 1:22,22#2:33,33#3:44,44#4:55,55 itd. Ile śię zmieści na wyświetlaczu w dwóch liniach).
    Skrypt w C z ustawionymi pinami.
    Kod: C / C++
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Z góry bardzo dziękuję za pomoc i za wyrozumiałość.
    Pozdrawiam
  • #3 16888732
    TomaszGazda
    Poziom 7  
    Bardzo dziękuję za odpowiedź. Staram się to rozkminić ale trochę mi to nie wychodzi. W tych kodach nie widzę jak wysłać tą zawartość do LCD.

Dodano po 3 [godziny] 48 [minuty]:

Udało mi się sklecić coś takiego. Jeszcze nie jest to o co mi chodziło ale postęp jest.

Teraz mam kolejne pytanie. Jak zrobić aby wartości z pliku test.txt były pobierane w pętli cały czas. Chodzi o to, że plik test.txt będzie aktualizowany co 2sekundy (z automatu będą podmieniane wartości).
  • #4 16889140
    dedito
    Poziom 39  
    Ocena: 595
    Jak udaje się otworzyć plik i wysłać zawartość na ekran, to wysłanie tego na LCD nie wiele się różni od wysłania na ekran.
  • #5 16890836
    TomaszGazda
    Poziom 7  
    Ja wysyłam to od razu na LCD. Chodzi mi o to jak to zapętlić aby otwieało plik wysyłało do LCD i zamykało plik - i tak w kółko powiedzmy co 3 sekundy.
  • #6 16890915
    dedito
    Poziom 39  
    Zainteresuj się funkcją millis.
  • #7 16890984
    TomaszGazda
    Poziom 7