logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wybór agregatu prądotwórczego do awaryjnego zasilania domku na wsi

ksobczak1 29 Gru 2017 13:05 1899 4
REKLAMA
  • #1 16921348
    ksobczak1
    Poziom 2  
    Dzień dobry

Od rana siedze na forum i czytam, czytam i zamiast wiedzieć więcej, mam więcej pytań niż odpowiedzi.
    Z góry proszę o wyrozumiałość, nie jestem elektrykiem, proszę o pomoc.

Chce kupić agregat do awaryjnego zasilania domku na wsi.
    Potrzebuje zasilić:
    -termę 1,6 kW
    -pompę – 1 kW (ale moc rozruchowa pewnie jest większa)
    - lodówkę – 400 W
    -automatykę – 500W
    -inne (laptop, oświetlenie, itp)– 1 kW

Wszystkie urządzenia w domu są jednofazowe. Agregatu będę używał 3-4 razy w roku przez kilka dni, ciągłej pracy.

Wyczytałem, w różnych wątkach, że lepszy będzie agregat jednofazowy, gdyż w 3fazowym bym musiał dodatkowo zadbać o równomierne obciążenie faz, w innym przypadku agregat jest narażony na szybsze zużycie. Ponadto jeżeli 3fazowy ma moc 6 kW, to znaczy że ma "tylko" 2 kW na każdej z faz.

Elektryk jakiś czas temu przygotował mi instalację na podłączenie agregatu, z ręcznym przełączeniem (miasto // agregat // zero) ze specjalnym gniazdem do wpięcia agregatu na zewnątrz budynku, gniazdo jest "siłowe". W domu to połączenie rozszyte jest na fazy.

Proszę o potwierdzenie sprostowanie.
    1. Jeżeli kupię agregat 1fazowy, abstrahując od konieczności przerobienia gniazda, zasili mi on wszystkie urządzenia zgodnie z ich mocą.
    2. Jeżeli kupię agregat 3fazowy, korzystając z gniazda, które już mam, podam do domu zasilanie 3faz, ale "na raz" w przeciwieństwie do scenariusza, w którym podłączał bym fazę po fazie gnizdami z agregatu (faza A z domu -> gniazdo 1; faza B -> gniazdo 2; etc) ??