Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Vectra c 2.0 dti - Auto wchodzi w tryb serwisowy.

05 Sty 2018 05:39 792 14
  • Poziom 3  
    Witam wszystkich forumowiczòw posiadam opla vectre 2.0dti z 2004roku. Mòj problem zaczął sie od jakiegos miesiąca gdy jechałem autostradą podczas wyprzedzania auto straciło moc i zapalił sie samochodzik z kuczykiem po ponownym zgaszeniu i odpaleniu problem zniknoł, ale wrucił ponownie. Zauwarzyłem że dzieje sie to po przekroczeniu 120kmh. Komputer wykazał błąd egr. Został wyczyszczony i teraz jest gorzej zapala sie kontrolka zaraz po odpaleniu. Po odpaleniu sztanga zaciągnieta po chwili wraca. Prosze o pomoc
  • Poziom 38  
    Co pokazuje diagnostyka?
  • Poziom 3  
    Błąd egr i przepływomierz
  • Poziom 38  
    A konkretnie jakie były numery błędów?
  • Poziom 3  
    Niepamietam juz
  • Poziom 2  
    Witaj, miałem to samo w Astrze H. Powody są różne. Mi pomogło czyszczenie i dociśniecie kilku rzeczy:
    - sprawdź czy bezpieczniki są dociśnięte i nie zaśniedziałe, ( masz w vc chyba skrzynki z bezpiecznikami),
    - wyczyszczanie i skrzynki z ECU, (złącza sprawdź) ,
    - ściągnij i oczyść kostkę od pedału gazu - mi to pomogło.

    Chodź patrząc po twoich błędach to wypadało by wyczyścić EGR i zobaczyć złącze przepływomierza czy nie jest zaśniedziałe.
  • Poziom 3  
    Wszystko posprawdzane ale czy egr ma pracowac calyczas po odpaleniu zamyka i otwiera do momentu aż wejdzie w tryb awaryjny. Czy to jest poprawne działanie?
  • Poziom 25  
    Napisz jaki to rocznik.
  • Poziom 3  
    Rocznik 2004.
  • Poziom 25  
    Masz prawdopodobnie problem z tym EGR.
    to elektryczny EGR , więc problem tkwi w nim. Z moich doświadczeń wynika , że czyszczenie nie pomaga , chyba , że regeneracja (są firmy , które się tym zajmują ).
    Numer DTC dużo by pomógł....ale ja postawiłbym na EGR , bo objawy na to wskazują..

    Dodano po 10 [minuty]:

    mar-golebiowski napisał:
    ale czy egr ma pracowac calyczas po odpaleniu zamyka i otwiera do momentu aż wejdzie w tryb awaryjny. Czy to jest poprawne działanie?

    Tak to właśnie wygląda , układ egr otwiera się po odpaleniu i zamyka po okło 30 sekundach pracy na wolnych obrotach . podczas tego cyklu sprawdzany jest sygnał zwrotny z zaworu oraz przepływ powietrza , który powinien zmaleć do wartości około
    328mg/suw. Jeżeli któryś z tych parametrów odbiega od wartości referencyjnych , to ustawiany jest błąd P 0400 , oraz P0101 , czyli błąd pozycji zaworu EGR ,oraz przepływ powietrza poza wymaganym zakresem....cóż można jeszcze dopisać....
  • Poziom 3  
    Ale umnie co sekunde zamyka otwiera i tak całyczas.
  • Poziom 25  
    mar-golebiowski napisał:
    Ale umnie co sekunde zamyka otwiera i tak całyczas.

    czyli nie widzi położenia zaworu EGR....
    Potrzebna diagnostyka komp. tego silnika ..
  • Poziom 3  
    Otwiera i zamyka tak przez około 30 sekund puźniej włancza sie tryb awaryjny. Ale gdy trzymam na wyższych obrotach to zapala sie dopiero jak puszcze gaz. Pochodzi chwile na wolnych i zapala sie. Podjade na kompa i napisze jakie błędy, ale myśle że moje czyszczenie dobiło egr bo przedtem zapal sie dopiero jak dałem po garach. Wtedy komp i wyszły te błędy.
  • Poziom 25  
    Na wyższych obrotach EGR ma być zamknięty , dopiero po zejściu do obrotów biegu jałowego otwiera się , żeby ochłodzić spaliny i zmniejszyć generowanie NOX , i sprawdza swoje położenie.....jak pisałem powyżej .
    Nie widząc położenia generuje DTC.....coś jeszcze wytłumaczyć ?
    EGR do regeneracji , lub do wyrzucenia....:cry: :cry:

    Dodano po 1 [minuty]:

    mar-golebiowski napisał:
    ale myśle że moje czyszczenie dobiło egr bo przedtem zapal sie dopiero jak dałem po garach. Wtedy komp i wyszły te błędy.

    Tutaj masz rację..
  • Poziom 3  
    Wymiana egr pomogła dziękuję wszystkim.