mercedes c200 w203 rocznik 2000, benzyna + gaz (lovato), 163KM, kluczyk "rybka", problemy wyglądają następująco:
1. przy niskiej temperaturze na dworze problem z odpaleniem samochodu, pilot otwiera wszystkie drzwi ale za drugim naciśnięciem pilota (tu regres bo otwierał po jednym naciśnięciu), po włożeniu kluczyka do stacyjki zaświecają się wszystkie ikony na pulpicie i muszę czekać aż zaczną migać i w końcu zgasną (to może trwać nawet do 30 minut, im niższa temperatura tym dłużej), dopóki nie zgasną ikony nie mam co marzyć o odpaleniu samochodu (nie reaguje), gdy jest ciepło (np lato, to nie ma żadnego problemu, odpala od ręki), dodam że gdy samochód zaczyna już reagować słychać stukanie z bagażnika i to się zgrywa z miganiem ikon na pulpicie, po przejechaniu około 15-20km gdy samochód się rozgrzeje mogę go gasić i odpalać jak latem.
2. gdy jest mokro (pada lub padało lub jest b.duża wilgotność powietrza) w trakcie jazdy gaśnie pulpit na 2s i włącza się z powrotem, do tego przestaje działać na te same 2s: centralny zamek, wycieraczki i spryskiwacz, kierunkowskazy, światło biegu wstecznego, klakson, światło w kabinie, nawiew, klima i ogrzewanie szyb, dodam iż im dłużej jadę i samochód mocniej się rozgrzeje problem zaczyna znikać, mam też wrażenie, że ma to jakieś powiązanie z ilością prądu w układzie bo "zwarcie" pojawia się np przy prędkości 50km/h przed rondem wciskam sprzęgło żeby zredukować bieg i zwolnić (obroty spadają i "zwarcie"), przy rozgrzanym silniku po przejechaniu około 50-100km jak ręką odjął wszystko działa prawidłowo.
3. tylko i wyłącznie gdy problem 1 lub 2 działa to znalazłem jeszcze jedną rzecz, po otwarciu i zamknięciu bagażnika czasami pojawia się komunikat, że nie mam oświetlenia tablicy rejestracyjnej tylnej - co jest błędnym komunikatem bo oświetlenie jest, a żarówki są nowe.
Problemy występują bez względu na to jakiego paliwa używam, gaz czy benzyna.
Proszę o pomoc we wskazaniu miejsca gdzie szukać i czego szukać bo obecnie mogę się cieszyć tylko z przejażdżek samochodem latem gdy nie pada deszcz.
1. przy niskiej temperaturze na dworze problem z odpaleniem samochodu, pilot otwiera wszystkie drzwi ale za drugim naciśnięciem pilota (tu regres bo otwierał po jednym naciśnięciu), po włożeniu kluczyka do stacyjki zaświecają się wszystkie ikony na pulpicie i muszę czekać aż zaczną migać i w końcu zgasną (to może trwać nawet do 30 minut, im niższa temperatura tym dłużej), dopóki nie zgasną ikony nie mam co marzyć o odpaleniu samochodu (nie reaguje), gdy jest ciepło (np lato, to nie ma żadnego problemu, odpala od ręki), dodam że gdy samochód zaczyna już reagować słychać stukanie z bagażnika i to się zgrywa z miganiem ikon na pulpicie, po przejechaniu około 15-20km gdy samochód się rozgrzeje mogę go gasić i odpalać jak latem.
2. gdy jest mokro (pada lub padało lub jest b.duża wilgotność powietrza) w trakcie jazdy gaśnie pulpit na 2s i włącza się z powrotem, do tego przestaje działać na te same 2s: centralny zamek, wycieraczki i spryskiwacz, kierunkowskazy, światło biegu wstecznego, klakson, światło w kabinie, nawiew, klima i ogrzewanie szyb, dodam iż im dłużej jadę i samochód mocniej się rozgrzeje problem zaczyna znikać, mam też wrażenie, że ma to jakieś powiązanie z ilością prądu w układzie bo "zwarcie" pojawia się np przy prędkości 50km/h przed rondem wciskam sprzęgło żeby zredukować bieg i zwolnić (obroty spadają i "zwarcie"), przy rozgrzanym silniku po przejechaniu około 50-100km jak ręką odjął wszystko działa prawidłowo.
3. tylko i wyłącznie gdy problem 1 lub 2 działa to znalazłem jeszcze jedną rzecz, po otwarciu i zamknięciu bagażnika czasami pojawia się komunikat, że nie mam oświetlenia tablicy rejestracyjnej tylnej - co jest błędnym komunikatem bo oświetlenie jest, a żarówki są nowe.
Problemy występują bez względu na to jakiego paliwa używam, gaz czy benzyna.
Proszę o pomoc we wskazaniu miejsca gdzie szukać i czego szukać bo obecnie mogę się cieszyć tylko z przejażdżek samochodem latem gdy nie pada deszcz.