Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

początkujący- sterownik silnika krokowego

12pieter 24 Sty 2018 21:29 468 6
  • #1 24 Sty 2018 21:29
    12pieter
    Poziom 2  

Witam serdecznie.
    Poszukuje rozwiązania co do sterownika dla silnika krokowego.
    Większość opisanych prostych sterowników zawiaduje silnikiem prawo, lewo, szybciej, wolniej, a mi trzeba coś takiego by silnik wykonał:
    przy pojawieniu się zasilania silnik zrobił cztery obroty i stanął w miejscu przy czym ciągle utrzymywał te pozycje po zatrzymaniu, a gdy zasilanie zniknie pozwolił na dowolny obrót mechanizmu do którego jest podłączony i gdy znów pojawi się zasilanie wykonał tą samą czynność co przedtem.
    Czy jest to w ogóle możliwe do zrobienia?
    Jestem z tego zielony, a potrzeba mi coś takiego stworzyć więc prosił bym o jakieś propozycje/wyjaśnienia jak chłop krowie na miedzy.

Pozdrawiam.

0 6
  • #2 24 Sty 2018 22:04
    kamil12239
    Poziom 16  

Jest możliwe. Takie silniki sterowane są poprzez programowalny mikrokontroler. Kwestia tylko odpowiedniego zaprogramowania.

0
  • #3 25 Sty 2018 08:42
    *paweł*

Specjalista Automatyk

Wszystko zależy do czego to będzie wykorzystane. Jeśli w przemyśle proponuję prosty sterownik PLC np. dvp12sa211t od delty i sterownik silnika krokowego plus zasilacz. Sterujesz tym w układzie krok/kierunek. Jeśli ma to być hobbystycznie to jak kolega powyżej napisał.

0
  • #4 25 Sty 2018 19:14
    12pieter
    Poziom 2  

bardziej hobbistycznie mi to potrzebne do podnoszenia klapki wentylacji . A mogł by mi kolega kamil12239 podesłać jakiś link do przykładowego mikrokontrolera o który można się na allegro czy gdzieś wspomóc?
    troche w c++ umiem programować ciekawe jak mi pójdzie z zaprogramowaniem takiego czegoś.