logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Sterownik silnika krokowego - 4 obroty po zasileniu, utrzymanie pozycji

12pieter 24 Sty 2018 21:29 924 6
  • #1 16986349
    12pieter
    Poziom 2  
    Witam serdecznie.
    Poszukuje rozwiązania co do sterownika dla silnika krokowego.
    Większość opisanych prostych sterowników zawiaduje silnikiem prawo, lewo, szybciej, wolniej, a mi trzeba coś takiego by silnik wykonał:
    przy pojawieniu się zasilania silnik zrobił cztery obroty i stanął w miejscu przy czym ciągle utrzymywał te pozycje po zatrzymaniu, a gdy zasilanie zniknie pozwolił na dowolny obrót mechanizmu do którego jest podłączony i gdy znów pojawi się zasilanie wykonał tą samą czynność co przedtem.
    Czy jest to w ogóle możliwe do zrobienia?
    Jestem z tego zielony, a potrzeba mi coś takiego stworzyć więc prosił bym o jakieś propozycje/wyjaśnienia jak chłop krowie na miedzy.

Pozdrawiam.
  • #3 16987050
    *paweł*

Specjalista Automatyk
    Ocena: 95
    Wszystko zależy do czego to będzie wykorzystane. Jeśli w przemyśle proponuję prosty sterownik PLC np. dvp12sa211t od delty i sterownik silnika krokowego plus zasilacz. Sterujesz tym w układzie krok/kierunek. Jeśli ma to być hobbystycznie to jak kolega powyżej napisał.
    Konto firmowe:
    Automation-Systems
    Domatków 36, Kolbuszowa, 36-100 | Tel.: 17 XXXXXXX (Pokaż) | Strona WWW: automatyka-sklep.eu
  • #4 16988333
    12pieter
    Poziom 2  
    bardziej hobbistycznie mi to potrzebne do podnoszenia klapki wentylacji . A mogł by mi kolega kamil12239 podesłać jakiś link do przykładowego mikrokontrolera o który można się na allegro czy gdzieś wspomóc?
    troche w c++ umiem programować ciekawe jak mi pójdzie z zaprogramowaniem takiego czegoś.
    A jeszcze jedno pytanie zadam, czy silnikowi krokowemu nic się nie stanie jak będzie utrzymywany w zadanej pozycji nieruchomo przez dłuższy czas?