Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zakup pralki - Bosch czy jednak coś innego

80x86 13 Mar 2018 10:47 2910 11
phoenixcontact
    80x86
    Level 11  
    Od tygodnia studiuję temat pralek. Nie mam wygórowanych wymagań, wiem, że sprzętu na 15 lat nie znajdę, ale nie chcę za 3 czy 4 lata znowu kupować pralki. Obecnie mam BEKO z 2007 roku i ... działa, ale jest za mała i do nowego domu chcielibyśmy większą i w rozsądnych pieniądzach, na Miele mnie nie stać. Miło by było gdyby była to pralka "slim", ale nie jest to konieczne. Super cicha czy ekonomiczna też nie musi być.

Na początku pierwszym założeniem było , aby bęben był rozbieralny - dwa razy wymieniałem łożysko w Beko, wśród rodziny czy znajomych też poleciało kilka łożysk i niektórzy wymieniali prawie nowe pralki napychając kieszenie producentów i sieci handlowych. Drugim założeniem było Bosch - wszyscy co mają są raczej zadowoleni.

Jednak szybko obydwa te założenia padły. Powstały firmy specjalizujące się w naprawie rzekomo nienaprawialnych zespołów piorących i za około 200 zł dokonują wymiany łożyska, pod warunkiem dostarczenia zdemontowanego modułu piorącego, co nie jest jakimś problemem. A w Boschu ponoć padają "krzyżaki", które nie każdy chce naprawiać. Niemniej jednak Bosch ciągle w grze :) Pytanie czy poza rozbieralnością bębna coś konstrukcyjnego różni jeszcze poszczególne modele? Np. Inny krzyżak.

Kilka osób polecało LG, ale z kolei siedzi tam inwerter i bardziej skomplikowana elektronika, która nie jest niezawodna. 10 lat gwarancji na silnik mnie nie przekonuje - obecny ma 11 i kręci jak wściekły, rok temu wymieniłem szczotki.
    Myślałem o Amica, ale też z tego co czytam z serwisem bywa różnie, potrafi się kilka razy popsuć na gwarancji i elektronika nie należy do najtrwalszych. Co z tego że jest dostęp do części, jak mam być stałym klientem takiego sklepu z częściami. A może nie jest tak źle?