Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Ford focus 1.6 mk1 2003r pasek rozrządu co ile lat wymieniać - mały przebieg ?

24 Mar 2018 01:30 2433 17
  • Poziom 36  
    Auto jak w opisie.

    Przebieg ok 90.000.

    Wymiana paska była w 2012.

    Przebieg od wtedy ok 15.000 km.
  • Poziom 5  
    100 tys. km zobacz najlepiej w książce serwisowej, bo w niektórych nawet co 60 tys

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wiek nie ma znaczenia

    Moderowany przez ociz:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    Za zmyślanie i wprowadzanie w błąd ostrzeżenie.

  • Poziom 36  
    toze171 napisał:
    100 tys. km zobacz najlepiej w książce serwisowej, bo w niektórych nawet co 60 tys


    15000 km od ostatniej wymiany.

    toze171 napisał:
    Wiek nie ma znaczenia


    JAK NIE MA !?

    Pasek 5 - 10 lat i śmietnik !
  • Poziom 5  
    nie jeden pasek wymieniałem i z tego, co wiem, pisze się tylko przebieg na kartce, nie przypominam sobie, żebym pisał date

    Dodano po 12 [minuty]:

    a przepraszam, jest data, ale do niej się nikt nie stosuje, mechanik patrzy na przebieg, jak myślisz, czy ktoś w dwudziestoletnim samochodzie wymieniałby rozrząd nie! gdzie to kupa rdzy?

    Moderowany przez ociz:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Poziom 36  
    toze171 napisał:
    a przepraszam, jest data, ale do niej się nikt nie stosuje, mechanik patrzy na przebieg, jak myślisz, czy ktoś w dwudziestoletnim samochodzie wymieniałby rozrząd nie! gdzie to kupa rdzy?


    Auto jak nowe - ghia ful opcja - bez grama rdzy - nawet na dole tylnych drzwi.

    Dobra pasek wymienię ale reszta rolki itd też ?
  • Poziom 5  
    pasek rolki napinacz pompa zawsze wymienia się komplet

    Dodano po 4 [minuty]:

    w twoim przypadku pasek pompa napinacz kup sobie dobry pasek np. Reinz albo skf. a i bez blokad nie zrobisz tego

    Dodano po 9 [minuty]:

    blokada na wale jest za prawa półosiom, trzeba odkręcić śrubę na klucz 10 i wkręcić tam blokadę a na walki listwa

    Dodano po 3 [minuty]:

    a i trzeba popuścić kola zębate
  • Poziom 13  
    I koniecznie wymień śrubę wału korbowego, ta na klucz 18
  • Poziom 36  
    rafik$ napisał:
    I koniecznie wymień śrubę wału korbowego, ta na klucz 18


    To jest benzyna to też ?
  • Poziom 23  
    160000km/120miesięcy
  • Moderator Samochody
    mario 77 napisał:
    160000km/120miesięcy
    Tyle to może i oryginał z pierwszego montażu jeździł - z tego co da się obecnie kupić, to ryzykowna podpowiedź - i to tak z 50%. Koszt w porównaniu z naprawą silnika potem niewielki - warto dla spokojności sumienia wymienić, przy nieznanej pełnej historii pojazdu.
  • Poziom 5  
    tak bęnzyna diesel nie wiem jak ma blokady
  • Poziom 23  
    toze171 napisał:
    a przepraszam, jest data, ale do niej się nikt nie stosuje, mechanik patrzy na przebieg, jak myślisz, czy ktoś w dwudziestoletnim samochodzie wymieniałby rozrząd nie! gdzie to kupa rdzy?

    Zatrzymaj sobie takie porady dla siebie. Okres pracy paska jest tak samo istotny jak przebieg.

    Dodano po 9 [minuty]:

    robokop napisał:
    Tyle to może i oryginał z pierwszego montażu jeździł - z tego co da się obecnie kupić, to ryzykowna podpowiedź - i to tak z 50%. Koszt w porównaniu z naprawą silnika potem niewielki - warto dla spokojności sumienia wymienić, przy nieznanej pełnej historii pojazdu.

    Dlaczego ryzykowna? Gość zapytał co ile lat wymieniać pasek więc podałem mu okresy z AD. Na jakiś danych trzeba się opierać. Oczywiście tak dla świętego spokoju każdy może sobie założyć że będzie wymieniał pasek np. co 50tys. i 4 lata i nikomu to nie zaszkodzi.
  • Poziom 5  
    mario 77 napisał:
    toze171 napisał:
    a przepraszam, jest data, ale do niej się nikt nie stosuje, mechanik patrzy na przebieg, jak myślisz, czy ktoś w dwudziestoletnim samochodzie wymieniałby rozrząd nie! gdzie to kupa rdzy?

    Zatrzymaj sobie takie porady dla siebie. Okres pracy paska jest tak samo istotny jak przebieg.
    Dodano po 9 [minuty]:
    robokop napisał:
    Tyle to może i oryginał z pierwszego montażu jeździł - z tego co da się obecnie kupić, to ryzykowna podpowiedź - i to tak z 50%. Koszt w porównaniu z naprawą silnika potem niewielki - warto dla spokojności sumienia wymienić, przy nieznanej pełnej historii pojazdu.

    Dlaczego ryzykowna? Gość zapytał co ile lat wymieniać pasek więc podałem mu okresy z AD. Na jakiś danych trzeba się opierać. Oczywiście tak dla świętego spokoju każdy może sobie założyć że będzie wymieniał pasek np. co 50tys. i 4 lata i nikomu to nie zaszkodzi.
    cepie jezeli pasek niejest popekany to jest dobry a po droge jak niejestes pewien rozrzadu to sie go poprostu wymienia

    Moderowany przez ociz:

    3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

    Tydzień urlopu.

  • Poziom 36  
    toze171 napisał:
    jak niejestes pewien rozrzadu to sie go poprostu wymienia


    Pasek był wymieniany w 2012r.

    mario 77 napisał:
    Oczywiście tak dla świętego spokoju każdy może sobie założyć że będzie wymieniał pasek np. co 50tys. i 4 lata i nikomu to nie zaszkodzi.


    I raczej wszystko w temacie.
  • Poziom 13  
    W 1,6 benzynie koniecznie nowa sruba wału,
  • Poziom 23  
    toze171 napisał:
    cepie jezeli pasek niejest popekany to jest dobry

    Po pierwsze , widać że z kulturą ci nie po drodze.
    Po drugie , po 5 czy 7 latach użytkowania będziesz codziennie ściągał obudowę i zaglądał na pasek czy nie jest popękany? Gratuluję.
  • Poziom 13  
    Pomijając że są paski, które się pozrywały lub przeskoczyły nie będąc pękniete
  • Poziom 36  
    Pasek po świętach do wymiany.

    + śruba na wale.