Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A4 B6 1.9TDI - Wysokie korekty oraz bipy w programie

25 Mar 2018 20:40 8913 18
  • Level 18  
    Witam, znajomy ma wysokie korekty i bipy w swoim 1.9TDI 116km, podejrzewam że jeden wtrysk jest do wymiany tylko nie wiem który bo jeden nadrabia za ten co jest słaby jak dobrze rozumiem. Proszę o pomoc.

    Sprawdzaliśmy korekty na biegu jałowym i na 2tyś obrotów.

    Audi A4 B6 1.9TDI - Wysokie korekty oraz bipy w programieAudi A4 B6 1.9TDI - Wysokie korekty oraz bipy w programie
  • Level 26  
    Nr 4 wygląda na najsłabszy.
  • Level 18  
    czyli 4 jest słabszy a 1 nadrabia za 4 dobrze rozumiem ?
  • Level 17  
    A czy z silnikiem się coś dzieje- jakieś problemy?. Korekty są, ale jeszcze w normie. Bipy troche podwyższone, ale czesto spotykam wartości w okolicach 40- 50 i silniki smigają jeszcze po kilka lat. Brakuje mi tu odczytów grupy 18 - powinny być zera - chwilowe odchylki do 4 przy odposzczaniu gazu. Może po prostu problemy z związkami elektrycznymi - proponuje sprawdzić zanim wymienicie wtryski.
    http://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-stanu-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi/
  • Level 18  
    w grupie 18 jak sobie klekocze na jałowych jest wszędzie 0 po wciśnięciu i odpuszczeniu gazu czasami 127 na ułamek sekundy, silnik ma delikatne wibracje i to go martwi oraz te bipy
  • Level 17  
    A czy korekty dawek są stałe czy "falują "- w jakim stanie jest dwumasa? Na początek proponuję najprostsze rozwiazania - sprawdzenie połączeń na wtrysku 1 i 4.
  • Level 18  
    dwumas 46tyś km temu wymieniony na LUKa, masz na myśli podoginanie konektorów we wtyczkach ?
    Na 4 cylindrze korekta miesiąc temu wynosiła +0.99 teraz jest +1.2 jak widać na foto
  • Level 17  
    Tak - poprawa złączy elektryczny, sprawdzenie synchronizacji. Jeżeli to nie pomoże, to można podmienić dla pewności wtryski miejscami i powtórzyć odczyty np 3 i 4. Warto sprawdzić wydajność pompy tandem ( paliwo). Wymiana wtrysków to kosztowna sprawa, warto więc wyeliminować po drodze inne możliwe przyczyny- tanie w weryfikacji.
  • Level 18  
    a jak sprawdzić wydajność pompy vacum ? ale jak ona by słaba była to wszystkie wtryski miały by chyba gorsze korekty? bynajmniej mi się tak wydaje, synchronizacja rozrządu jest ok jeśli o tą Ci chodzi jest -0,5,
  • Level 17  
    Jest na pompie miejsce, aby sie podpiąć z manometrem.
    https://youtu.be/Ib_TU2rQNLs
    Co do wydajności to tak, zgadzam sie z Tobą, i zazwyczaj wyskakują ujemne bipy. Chodzi mi o to, aby wyeliminowac inne możliwe przyczyny, które mogą dawać podobne objawy z nierówną praca silnika. Jak okaże sie że to jednak wtrysk (i ja bym sie pierwszemu przygladal) - to i tak trzeba będzie zainwestowac i je wymienić lub zregenerować.
  • Level 18  
    Wtedy tylko 1 do regeneracji czyli ten 4, ale myślę że pompa jest ok bo hamulec jest jak powinien być nie wpada w podłogę, a np 2 i 3 wtrysk mają idealne korekty i bipy, a jak by pompa była słaba to wszystkie wtryski miały by słabe korekty, a 4 wtrysk jest najbliżej pompy więc on powinien dostawać najwięcej paliwa, dobrze myślę ?
    Myślimy nad wyjęciem 4 wtrysku i zobaczeniem tych uszczelek (ponoć też mają duży wpływ na korekty itp) oraz konektorach.
  • Level 22  
    Chyba możliwa jest też sytuacja że oring środkowy puszcza, wtedy paliwo od razu leje się na przelew w takim wtryskiwaczu, komputer próbuje ratować sytuację zwiększając dawkę a zbyt małe ciśnienie powoduje ujemny bip. Ale to tylko gdybanie.
  • Level 17  
    Tak, poza hamulcem :-) Pompa tendem dziala w dwóch obszarach - podcisnienia powietrza i cisnienia paliwa - osobne tematy.
  • Level 18  
    No wiem że ona robi kilka rzeczy, przed chwilą znalazłem na necie że jak pompa vacum słaba to korekty na wtryskach się mocno rozjeżdżają, myślę że tą pompę można odpuścić tym bardziej że auto z 2004r i jest już tam pompa BOSCHa nie LUKa z wadliwym króćcem. Nie ma też problemu z odpalaniem przy -18 świece 2 razy podgrzane i odpalił klekot bez problemu na letniej ropie z dodatkiem Arrow.
  • Level 22  
    Właśnie dzisiaj robiłem przypadek -50 BIP, samochód pracował na 3 cylindry, powodem były uszczelki, a konkretnie dolna uszczelka. Z jakiegoś powodu miedziana podkładka nie wytrzymała i puściła kompresję, czego gumowy oring nie też nie wytrzymał. Po wymianie BIP w okolicach 0, ale zapewne naprawa nie pomoże na długo, bo gniazda porozbijane. W ogóle, nie wiem kto projektował to rozwiązanie, ale zapewne działo się to w ramach aktywizacji zawodowej niepełnosprawnych umysłowo, bo nikt normalny nie wpadłby na pomysł mocowania silnie obciążonego, drgającego elementu jedną śrubą szóstką.
  • Level 18  
    Jutro przyjrzę się pompie vacum czy nie ma wycieków itp, a uszczelkom na 4 wtrysku jak dostanę klucz dynamometryczny bo sam nie posiadam :/
  • Level 14  
    "W ogóle, nie wiem kto projektował to rozwiązanie, ale zapewne działo się to w ramach aktywizacji zawodowej niepełnosprawnych umysłowo, bo nikt normalny nie wpadłby na pomysł mocowania silnie obciążonego, drgającego elementu jedną śrubą szóstką."

    no trochę pojechałeś po Inżynierach VW... he, he...
    no a i przy okazji masz dużo racji... choć rozwiązanie to nie jest za "szczęśliwe" to jak zapewne wiesz,
    niemało tego chłopcy wypuścili... niektóre autka mają po 400tyś i więcej i nikt w Nich jeszcze nie grzebał...
    ale fakt faktem, że za szczęśliwe to to nie jest... niemniej jednak; niepełnosprawnych mogłeś odpuścić...

    "Jutro przyjrzę się pompie vacum czy nie ma wycieków itp, a uszczelkom na 4 wtrysku jak dostanę klucz dynamometryczny bo sam nie posiadam :/"

    owy klucz jak najbardziej potrzebny, ale Bardzo Ważne, aby mieć Nowe Śruby mocujące wtryski oraz te od osi dźwigienek... nie kosztują fortuny, a używanych Nie polecam!!!
    przy zaleceniu producenta 12Nm + kąt 270 stopni (wtryskiwacze) oraz 20Nm + 90 stopni (ośki) tylko i wyłącznie Nowe...
    bo później co poniektórzy narzekają, że gwinty w głowicy słabe...