Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man Tga 18.413 - EBS 03293-00 i FFR 03179-08

KrzysiekGrd 01 Kwi 2018 23:11 1692 13
  • #1 01 Kwi 2018 23:11
    KrzysiekGrd
    Poziom 8  

    Witam Użytkowników.
    Mam problem z błędami:
    EBS 03293-00 i FFR 03179-08.

    Opiszę problem od początku. Samochód gdy został zakupiony miał niesprawny EBS. Głównym błędem był 03290 czyli brak komunikacji can. Po sprawdzeniu wiązki od modulatora do ecu ebs okazało się że jest sprawna więc padła decyzja że wymieniamy modulator tylnej osi. Po wymianie wydawało się że jest wszystko dobrze bo zgasły kontrolki na zegarach czyli czerwony wykrzyknik i żółta ABS. Ale po naciśnięciu na hamulec czasami wyskakuje błąd EBS 03293-00 i FFR 03179-08 i Ebs przestaje działać. Czasami pomaga zgaszenie i odpalenie auta.
    Moje pytanie jest takie czy trafił się niesprawny regenerowany modulator czy czepic się czujnika ciśnienia powietrza w poduszce (ALB) lub instalacji z niego do modulatora.
    Jest to solówka o dmc 18 ton.

    Proszę o sugestie bo już nie mam pomysłów.

    0 13
  • #2 02 Kwi 2018 12:46
    darfur5
    Poziom 30  

    EBS 03293 00; ochrona przed wysoką częstotliwością impulsów, zawór wylotowy aktywny,ciśnienie < 4 bar.FFR 03179-08; kontrola danych CAN, komunikat EBS ; ciężar pojazdu bajt 1-2, błędny sygnał.Może się trafić felerny modulator ale najczęściej to wina wiązki. Wykasuj błędy i zrób jazdę próbną.

    1
  • #3 02 Kwi 2018 15:58
    KrzysiekGrd
    Poziom 8  

    darfur5 napisał:
    EBS 03293 00; ochrona przed wysoką częstotliwością impulsów, zawór wylotowy aktywny,ciśnienie < 4 bar.FFR 03179-08; kontrola danych CAN, komunikat EBS ; ciężar pojazdu bajt 1-2, błędny sygnał.Może się trafić felerny modulator ale najczęściej to wina wiązki. Wykasuj błędy i zrób jazdę próbną.

    Mówisz o wiązce od czujnika ciśnienia poduszek do modulatora?
    Zauważyłem też że te błędy zapalają się rzadziej gdy auto jest trochę załadowane a gdy jest puste to częściej. Więc chyba bardziej czujnik ciśnienia poduszek niż wiązka od nich. Jak myślisz?

    0
  • #4 02 Kwi 2018 19:00
    darfur5
    Poziom 30  

    Raczej czujnik choć może się okazać, że pod wtyczką jest zielono :D

    0
  • #5 02 Kwi 2018 21:30
    KrzysiekGrd
    Poziom 8  

    darfur5 napisał:
    Raczej czujnik choć może się okazać, że pod wtyczką jest zielono :D

    To będzie trzeba tam zajrzeć mimo iż jest tam ciasno. Trochę musiałem się namęczyć przy wymianie modulatora. Jest to solówka ze stałą zabudową.
    Powiedz mi jeszcze ile jest tych czujników? Wiem że są 3 pin-owe. Do modulatora wchodzi jedna kostka 3 pinowa podejrzewam z tego czujnika bo reszta jest od czujników ABS i zużycia klocków i jedna od can. Czyli wychodzi na to że jest jeden czujnik a myślałem że są 2 lewa i prawa strona.
    Ten czujnik jest przy poduszce gdzieś czy na przewodzie tekalana?
    Z góry dzięki.

    0
  • #6 02 Kwi 2018 23:39
    citromaniak
    Poziom 21  

    Czujnik na gorze poduszki jest tylko jeden.sygnal od 0.5v do 4.5 v ma byc w zaleznosci jak zaladowany samochod.zasilanie 24v lub 5 v zalezy jaki system

    2
  • #7 03 Kwi 2018 00:19
    KrzysiekGrd
    Poziom 8  

    citromaniak napisał:
    Czujnik na gorze poduszki jest tylko jeden.sygnal od 0.5v do 4.5 v ma byc w zaleznosci jak zaladowany samochod.zasilanie 24v lub 5 v zalezy jaki system

    Ok. Dzięki za info. Czyli jest tylko jeden czujnik na oś tylną. Nie 2 czujniki dla lewej i prawej strony.
    Czyli tak jak myślałem bo do modulatora przychodzi tylko jedna kostka od czujnika ciśnienia poduszek alb.

    0
  • #8 03 Kwi 2018 14:42
    Cobrat
    Poziom 21  

    Sorry, że wtrącę, ale walnięty czujnik ALB sypie innym kodem błędu ... poszukam aż, bo u mnie też był padnięty ten czujnik, ale nie sypało błędem ani abs się nie świecił...

    0
  • #9 03 Kwi 2018 14:51
    KrzysiekGrd
    Poziom 8  

    Cobrat napisał:
    Sorry, że wtrącę, ale walnięty czujnik ALB sypie innym kodem błędu ... poszukam aż, bo u mnie też był padnięty ten czujnik, ale nie sypało błędem ani abs się nie świecił...

    Chyba ECAS 03151 lub 03152 ( lewa lub prawa strona) u mnie tego błędu nie ma. Ale wiem że EBS korzysta z czujnika ciśnienia ALB. Im bardziej załadowany pojazd tym siła wspomagania hamulców większa.

    1
  • #10 03 Kwi 2018 15:03
    Cobrat
    Poziom 21  

    EBS 03022 albo 3 to jest numer błędu ściśle od czujnika ALB. Zajrzeć tam możesz, sprawdzić kostkę, wykręcić sam czujnik, nie ma problemu ostatnia poduszka po prawej stronie (prawa czyli pasażera ;) ), między ramą a kołem na górnej podstawie poduszki. Sam czujnik pasuje P&P od Scanii 4, koszt nowego 300 coś, nie pamiętam dokładnie, a jak nie, to na szrot jakiś i na podmiankę, tylko nie przepłać ;).

    PS. A auto to manual czy automat?

    Poniżej jeszcze zamieszczam fajny opis tego czujnika (cytat z tłumacza):
    " ebs 03022 -00 błędne obciążenie osiowe

    Układy hamulcowe poprzedniej generacji były wyposażone w pneumatycznie kontrolowany regulator siły hamowania (ALB - Automatisch Lastabhängiger Bremskraftregeleinrichtung, automatyczny regulator siły hamowania działający w zależności od obciążenia pojazdu)
    Regulatory były sterowane mechanicznie (pchane od regulatora do mostka) lub pneumatycznie (sterowanie z poduszek powietrznych zawieszenia).

    W elektronicznych układach hamulcowych (bezpośrednio w układzie EBS (knorr) 2 - 2.3) czujnik ALB (zainstalowany z tyłu po prawej stronie (w kierunku jazdy) cylindra pneumatycznego) jest wykorzystywany do obliczania sił hamowania w zależności od obciążenia pojazdu.
    W czujniku różne wartości ciśnienia (w poduszkach powietrznych zawieszenia) są przekształcane na elektryczne sygnały napięciowe.
    Przy tych wartościach sygnałów, charakterystyka ciśnienia hamowania jest skorelowana, zgodnie z którą jednostka elektroniczna EBS reguluje ciśnienie w siłowniku hamulca
    Błąd wskazuje wadliwe działanie tego czujnika (okablowanie, sam czujnik ...)
    00 - błąd nie jest zdefiniowany
    Czujnik może również "uszkodzić" - tj. w każdych warunkach wytwarzają nieprawidłowe wartości sygnału."

    0
  • #11 03 Kwi 2018 15:10
    KrzysiekGrd
    Poziom 8  

    Cobrat napisał:
    EBS 03022 albo 3 to jest numer błędu ściśle od czujnika ALB. Zajrzeć tam możesz, sprawdzić kostkę, wykręcić sam czujnik, nie ma problemu ostatnia poduszka po prawej stronie (prawa czyli pasażera ;) ), między ramą a kołem na górnej podstawie poduszki. Sam czujnik pasuje P&P od Scanii 4, koszt nowego 300 coś, nie pamiętam dokładnie, a jak nie, to na szrot jakiś i na podmiankę, tylko nie przepłać ;).

    PS. A auto to manual czy automat?

    Poniżej jeszcze zamieszczam fajny opis tego czujnika (cytat z tłumacza):
    " ebs 03022 -00 błędne obciążenie osiowe

    Układy hamulcowe poprzedniej generacji były wyposażone w pneumatycznie kontrolowany regulator siły hamowania (ALB - Automatisch Lastabhängiger Bremskraftregeleinrichtung, automatyczny regulator siły hamowania działający w zależności od obciążenia pojazdu)
    Regulatory były sterowane mechanicznie (pchane od regulatora do mostka) lub pneumatycznie (sterowanie z poduszek powietrznych zawieszenia).

    W elektronicznych układach hamulcowych (bezpośrednio w układzie EBS (knorr) 2 - 2.3) czujnik ALB (zainstalowany z tyłu po prawej stronie (w kierunku jazdy) cylindra pneumatycznego) jest wykorzystywany do obliczania sił hamowania w zależności od obciążenia pojazdu.
    W czujniku różne wartości ciśnienia (w poduszkach powietrznych zawieszenia) są przekształcane na elektryczne sygnały napięciowe.
    Przy tych wartościach sygnałów, charakterystyka ciśnienia hamowania jest skorelowana, zgodnie z którą jednostka elektroniczna EBS reguluje ciśnienie w siłowniku hamulca
    Błąd wskazuje wadliwe działanie tego czujnika (okablowanie, sam czujnik ...)
    00 - błąd nie jest zdefiniowany
    Czujnik może również "uszkodzić" - tj. w każdych warunkach wytwarzają nieprawidłowe wartości sygnału."

    Czyli nie pozostaje nic innego jak sprawdzić czujnik i instalację od niego. Dzięki również za pomoc w temacie.

    0
  • #12 03 Kwi 2018 22:21
    darfur5
    Poziom 30  

    W systemach EBS5 i ECAS2 ALB jest zastąpiony czujnikiem ciśnienia zainstalowanym w górnej części podstawy poduszki na osi napędowej po lewej stronie. Czujnik współpracuje z EBS, ECAS, FFR.Między innymi dzięki niemu na ekranie wyświetlacza możesz sprawdzić jak obciążona jest oś.

    0
  • #13 12 Kwi 2018 14:36
    svavecone
    Poziom 25  

    FFR 03179-08..... sterownik FFR narzeka na brak informacji z EBS o obciazeniu pojazdu , czujnik ALB . Lecz Jezeli nie ma podobnego bledu w EBS to nie zajmuj sie nim .
    Blad EBS 03293 jest wysoce priorytetowym i EBS nie wysyla wtedy danych o nizszym priorytecie a takim jest obciazenie pojazdu .
    Skup sie na EBSie ...... a ten blad , jezeli wskazniki cisnienia obiegu I i II sa sprawne to niestety ale trafil sie uszkodzony modul .

    0
  • #14 04 Maj 2018 23:51
    KrzysiekGrd
    Poziom 8  

    svavecone napisał:
    FFR 03179-08..... sterownik FFR narzeka na brak informacji z EBS o obciazeniu pojazdu , czujnik ALB . Lecz Jezeli nie ma podobnego bledu w EBS to nie zajmuj sie nim .
    Blad EBS 03293 jest wysoce priorytetowym i EBS nie wysyla wtedy danych o nizszym priorytecie a takim jest obciazenie pojazdu .
    Skup sie na EBSie ...... a ten blad , jezeli wskazniki cisnienia obiegu I i II sa sprawne to niestety ale trafil sie uszkodzony modul .

    Dzięki za zainteresowanie tematem i pomoc. Problem rozwiązał się sam. Wszystkie te błędy pojawiały się po wymianie modulatora. Po kasowaniu błędów i dłuższym przejechaniu problem nie występuje i wszystko działa jak należy bez względu na to czy pojazd jest zaladowany czy pusty. Pozdrawiam

    0