Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man tga 2003r - Usterka ebs niskie apiecie

17 Lut 2019 17:28 789 15
  • Poziom 3  
    Witam, mam problem z ebsem przednim w MAN TGA 2003r. Od jakiegoś czasu zaczęło mi ściągać samochód na prawą stronę, po podłączeniu pod komputer napięcie na lewym ebsie było 0,64v, a na prawym 2,45V. Postanowiłem wymienić ten zawór, kupiłem drugi używany i po podłączeniu dalej jest 0,64v na lewym ebsie, ale i też z prawej to samo: wyskoczyło 0,64v. Nie widzi zużycia klocków po prawej i lewej stronie, a wszystko widział, oprócz absu na lewej stronie. Co to może być, czy ten ebs zrobił jakieś zwarcie, czy jak różni się końcówką numeru, to ma wpływ?
  • Poziom 14  
    piotrek_brt napisał:
    napięcie na lewym ebsie było 0,64v a na prawym 2,45V

    Zakładam, że to pewnie napięcia czujników zużycia klocków nierównomiernie zużytych.
    piotrek_brt napisał:
    postanowiłem wymienic ten zawór kupił drugi używany

    Zakładam, że to Knorr.
    piotrek_brt napisał:
    po podłączeniu dalej jest 0,64v ale i też z prawej to samo wyskoczyło nie widzi zużycia klocków po prawej i lewej stronie a wszystko widział oprócz absu na lewej stronie

    Tu się pogubiłem, opisz to mniej chaotycznie, bo wychodzi, że 0,64V to nie napięcie czujnika.

    Samo ściąganie bym na początek przypisał uszkodzeniu mechanicznemu np. zapieczone prowadnice, niesprawna samoregulacja, uszkodzony siłownik, później bym porównał ciśnienia na siłownikach i dopiero po tym przeszedłbym do elektrycznej części układu hamulcowego
  • Poziom 3  
    thesperado napisał:
    piotrek_brt napisał:
    napięcie na lewym ebsie było 0,64v a na prawym 2,45V

    Zakładam, że to pewnie napięcia czujników zużycia klocków nierównomiernie zużytych.
    piotrek_brt napisał:
    postanowiłem wymienic ten zawór kupił drugi używany

    Zakładam, że to Knorr.
    piotrek_brt napisał:
    po podłączeniu dalej jest 0,64v ale i też z prawej to samo wyskoczyło nie widzi zużycia klocków po prawej i lewej stronie a wszystko widział oprócz absu na lewej stronie

    Tu się pogubiłem, opisz to mniej chaotycznie, bo wychodzi, że 0,64V to nie napięcie czujnika.

    Samo ściąganie bym na początek przypisał uszkodzeniu mechanicznemu np. zapieczone prowadnice, niesprawna samoregulacja, uszkodzony siłownik, później bym porównał ciśnienia na siłownikach i dopiero po tym przeszedłbym do elektrycznej części układu hamulcowego


    tak ebs jest knorra chodzi mi ze tak jak by zasilanie bylo ebesu takie niskie jak na innych kolach pokazuje 2,25v wszystko bylo ok pokaywal zluzycie klockow a teraz calego przodu nie pokazuje, zaciski zrobione bo staly mysle ze jest problem chyba z ebesem
  • Poziom 14  
    Znowu będę zgadywać, że jak Knorr to wersja 2.x lub coś koło tego. Napięcia, które podajesz to nie są napięcia zasilania modułu/modulatora EBS. Zakładam, że zobaczyłeś je za pomocą jakiegoś sprzętu diagnostycznego. Czujniki różnego rodzaju z reguły obecnie zasilane są 5V i generują sygnał zwrotny większy niż 0V i mniejszy niż 5V np. czujniki ciśnienia powietrza lub zużycia okładzin. Ze względu na to, że wewnątrz modulatora są elementy wykonawcze (elektrozawory) bez sensu było by zasilanie tego elementu niskim napięciem, Na początek sprawdził był napięcia zasilania modulatorów wychodzące ze sterowania i dochodzące do modulatora. Jako, że to może być złudne sprawdził bym przewody zasilające modulator (na żarówkę) także. Później kontrola linii CAN , a następnie wyciąganie wniosków.

    Na koniec mam pytania. Podłączałeś stary modulator z powrotem? Masz jakąś dokumentację tego systemu, czy działasz w ciemno? Robiłeś testy zawodów w modulatorze, sprawdzałeś jak odczytywane są obroty koła? Jak sprzęt, który posiadasz opisuje napięcia, które podajesz? Co pokazuje odczyt zużycia klocków na desce?
  • Poziom 3  
    Wersja jest 2.3 Podłączyłem komputer programem autocom i wyświetlał niby jak wcislem hamulce to pokazywał 10bar a z napięciami to wyglądało tak przed wymianą ebsu Man tga 2003r - Usterka ebs niskie apiecie
    Pcm_A_bvs_A 0,64v
    PCM_B_BVS_A 2,45V
    PCM_C_BVS_A 2,67V
    PCM_D_BVS_A 3,47V
    PCM_C_BVS_B 1, 61v
    Pcm_D_BVS_B 2,45v
  • Poziom 3  
    Trzy osie ostatnia wleczona

    Dodano po 1 [minuty]:

    Trzy osie ostatnia wleczona
  • Poziom 14  
    Znowu musiałem zgadywać.
    piotrek_brt napisał:
    Pcm_A_bvs_A 0,64v
    PCM_B_BVS_A 2,45V
    PCM_C_BVS_A 2,67V
    PCM_D_BVS_A 3,47V
    PCM_C_BVS_B 1, 61v
    Pcm_D_BVS_B 2,45v


    Nie wiem czemu Autocom tak opisuje parametry, ale trzy osie , sześć kół, sześć odczytów wg mnie zużycia okładzin. Trzeba było to porównać z procentami wyświetlanymi w danych pojazdu na desce, jak nie miałeś pewności co to za parametry. Z reguły trzyosiowe pojazdy mają 6 czujników zużycia okładzin i 4 czujniki obrotów kół .

    Jeżeli tak było
    piotrek_brt napisał:
    przed wymianą ebsu

    to powróć do tamtej konfiguracji i zobacz czy wrócą w/w odczyty + obroty kół + ciśnienia. Jak nie to znaczy, że masz brak komunikacji. Coś mi się wydaje, że szukałeś usterki nieistniejącej.

    Popraw jak możesz tytuł tematu, zanim "Wielki Brat" się dopatrzy, a może także to przyciągnie więcej osób do dyskusji.
  • Poziom 3  
    Po wymianie tego ebesu nie widzi na desce klocków i abesow na przodzie a błędy na desce wyskoczyły takie Man tga 2003r - Usterka ebs niskie apiecie Man tga 2003r - Usterka ebs niskie apiecie Man tga 2003r - Usterka ebs niskie apiecie Man tga 2003r - Usterka ebs niskie apiecie
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    EBS 03141; niekompatybilność oprogramowania między sterownikiem a modulatorem. FFR 03155-08;magistrala danych CAN, sygnał błędu EBC2 bajt 1 i 2 błędny sygnał. TCU 03198;magistrala CAN , prędkość obrotowa kół z EBS, błędny sygnał.Moim zdaniem musisz zaprogramować / skalibrować zamontowany modulator a część błędów na pewno zniknie.
  • Poziom 14  
    Zakładam, że zamontowałeś modulator stary jaki był na początku, a ten zakupiony z niezgodnym numerem poszedł w cholerę, a te fotki z usterkami pokazują usterki, które są przy zamontowanych dwóch starych modulatorach.

    A może się mylę?
    darfur5 napisał:
    EBS 03141; niekompatybilność oprogramowania między sterownikiem a modulatorem.

    A to może na to wskazywać. Sam pisałeś, że numerki Ci się nie zgadzały.

    darfur5 rozszyfrował kody z fotek, ale to są tylko aktywne. Masz jeszcze dostęp do Autocoma? Można by sprawdzić i aktywne i pasywne, a dodatkowo napięcia zasilania modulatorów EBS. Jako, że nie mam tego auta w zasięgu rzucę trochę teorii. Sterownik EBS zasilany jest często trzema napięciami. 15 - po zapłonie, 30a - stałe zasilanie służące do zasilania modułów/modulatorów przednich i 30b do zasilania modułów/modulatorów tylnych, w tym przyczepy. Można i miernikiem tylko dobrze znać pinout lub to co oznaczają numerki na przewodach. Gdyby od tego kupionego modulatora wywaliło by bezpiecznik to właśnie stracił byś odczyty z przedniej osi. Brak zasilania byłby dla Ciebie najbardziej szczęśliwym rozwiązaniem . Cała reszta to może być już jazdą bez trzymanki.

    Co do opisu usterki EBS 03141 brak odpowiedzi w związku z brakiem zasilania także mógł coś takiego wygenerować. Mnie dzisiaj w Axorze 2 brak komunikacji z tylnym modułem EBS wygenerowało błędną parametryzację zaworu przyczepy, którego nie ma.
  • Poziom 3  
    Jeszcze nie podłączyłem starego co był tylko ten nowy jest założony i tam różnią się ostatnie liczby chyba ze trzy ostatnie jutro podłącze tan co zobaczę czy błędy pogasly i czy prawe koło zalapalo a który bezpiecznik jest od przedniej osi ebs?
  • Poziom 14  
    Zamontuj ten stary i zobacz co się zmieni i w usterkach i w odczytach parametrów Co do bezpieczników to ja mam ze cztery rożne schematy do tego modelu, ale niestety do trzyosiowego nie jest to Knorr 2.x, więc moja teorię i tak weryfikowałbym w praktyce. Jeśli chodzi o bezpieczniki to wg posiadanej dokumentacji (dla ZBR) są to F160, 161,162 umieszczone na pozycjach 24,25,26 (obok rezerwowych) w centralnej tablicy elektrycznej. To także jest do weryfikacji ze stanem rzeczywistym i do tego, który jest od czego. Ja za każdym razem staram się być czujny, ponieważ wersji pojazdów jest od groma. Nie jestem pracownikiem ASO konkretnej marki i robię to co da los bez szczególnej specjalizacji.
  • Poziom 3  
    Założyłem stary ebs napsikalem we wtyczki kontaktu w spreyu i ustawiłem zużycie klocków tak samo jak jest na prawej stronie i wszystko jest ok tylko czasem jeszcze ten abs się zapala ale jak go gasze i zapalam spowrotem gaśnie i tak w kółko czujnik nowy abs ale założony jest od naczepy tak w sklepie doradzili owiele taniej jak za oryginał ale przed wymianą tego czujnika też tak się działo jeszcze spróbuję wymienić kabel od wtyczki do czujnika bo jest ze starego czujnika Man tga 2003r - Usterka ebs niskie apiecie Man tga 2003r - Usterka ebs niskie apiecie Man tga 2003r - Usterka ebs niskie apiecie Man tga 2003r - Usterka ebs niskie apiecie Man tga 2003r - Usterka ebs niskie apiecie
  • Poziom 14  
    Na początek zrób porządek z EBS 3104-00 . To lewy przód. Czy to nie po tej stronie stał zacisk jak ciągnęło w prawa? Sprawdź szczelinę pomiędzy czujnikiem, a kołem sygnałowym oraz czy koło nie jest krzywe lub skorodowane. Na jednej z fotek sam widzisz co się dzieje.
  • Poziom 32  
    Błąd EBS 03104 dotyczy zbyt dużej szczeliny między czujnikiem a kołem sygnałowym koła lewego na przedniej osi. Błędy TCU ( sterownik skrzyni biegów) są konsekwencją awarii EBS .