Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] 1.9 TDI AVB - Regulacja ciśnienia doładowania, tryb awaryjny

Canmeq 04 Kwi 2018 22:22 609 6
  • #1 04 Kwi 2018 22:22
    Canmeq
    Poziom 3  

    Witam,
    Mam problem z Passatem B5 FL 1.9 TDI AVB. Kiedy zaczyna się "deptać" na 4 biegu i wejdzie gdzieś 2.5tyś-3tyś obrotów auto wchodzi w tryb awaryjny. VAG-COM pokazuję błąd "Regulacja ciśnienia doładowania. Nieosiągnięta granica regulacji" Czyli pierwsza myśl nie ma ciśnienia, więc wymieniłem przewody podciśnieniowe, wymieniłem zawór N75, sama turbina ma może z 10 miesięcy jest dość świeża. Nawet wyczyściłem EGR, choć to nie powinno mieć wpływu. Ogólnie czuje, że auto jest słabe i widać to że nie ma ciśneinia z logów. Macie pomysły gdzie jeszcze szukać przyczyny? Obawiam się jednak, że może sama turbina? Dodam, że turbo jest od 130ki i mapa była robiona na około 125hp jakieś 2 lata temu jeszcze na turbo z AVB.
    Udostępniam logi statyczne i dynamiczne

    0 6
  • Pomocny post
    #2 04 Kwi 2018 22:41
    kuba20111
    Poziom 11  

    Przeswietl jeszcze wszystkie węże od turbiny do intercoolera. Świstu nie słychać?

    1
  • #4 16 Kwi 2018 17:39
    Canmeq
    Poziom 3  

    Panowie trochę mnie nie było, ale przejrzałem dziś auto przewody od intercoolera są ok, natomiast zauważyłem dwie sprawy. MAF na biegu jałowym mam wymagany około 250 natomiast wartość rzeczywista to 400+ wraz z wzrostem obrotów np. 3200 obrotów wartość wymagana to 365 a mam 401. I tu mi chodzi po głowie przepływka. Ale co mnie zaciekawiło, oglądałem jeszcze raz gruszke i tu szok po odpaleniu zero reakcji zdejmuje wężyk założyłem drugi zrobiłem sztuczne podciśnienie i sztanga wstaje. Przejrzałem przewód podciśnienia, są przecież nowe to samo zawór N75. Po odpaleniu nie pojawia sie podciśnienie na przewodzie od zaworu. Sprawdzam prąd na pinach które dochodzą do zaworu to po zapłonie mam 9V natomiast na odpalonym 10.6V czy to nie za mało do poprawnej pracy zaworu?

    0
  • Pomocny post
    #5 16 Kwi 2018 22:12
    kuciappajciuk
    Poziom 6  

    Cześć Moze błache pytanie ale sprawdzałeś jak wgl kształtuje się u Ciebie vaccum? Moze masz luźny króciec przy pompie vaccum, miałem podobny problem i własnie winny był króciec. Druga sprawa to czy auto Ci nie "dymi" ? moze geometria się zapiekła, vaccum podaje na gruszkę ale ona niema siły podnosić sztangi ?

    0
  • #6 21 Kwi 2018 21:50
    Canmeq
    Poziom 3  

    Panowie, dzięki jeszcze raz za wszystkie podpowiedzi, pompa vaccum była sprawna i sama turbina też. Rozebralem wszystko raz jeszcze i okazało się, że do zaworu N75 dochodziło podciśnienie natomiast od zaworu do turbo już nie. Zamieniłem zawór od turbo z zaworem od EGR połączyłem wszystko raz jeszcze i turbo wstaje i EGR wstaje :).

    0
  • #7 21 Kwi 2018 21:51
    Canmeq
    Poziom 3  

    Panowie, dzięki jeszcze raz za wszystkie podpowiedzi, pompa vaccum była sprawna i sama turbina też. Rozebralem wszystko raz jeszcze i okazało się, że do zaworu N75 dochodziło podciśnienie natomiast od zaworu do turbo już nie. Zamieniłem zawór od turbo z zaworem od EGR połączyłem wszystko raz jeszcze i turbo wstaje i EGR wstaje :).

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Panowie, dzięki jeszcze raz za wszystkie podpowiedzi, pompa vaccum była sprawna i sama turbina też. Rozebralem wszystko raz jeszcze i okazało się, że do zaworu N75 dochodziło podciśnienie natomiast od zaworu do turbo już nie. Zamieniłem zawór od turbo z zaworem od EGR połączyłem wszystko raz jeszcze i turbo wstaje i EGR wstaje .

    0