Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw passat b5 zamiana a/c na klimatronik

21 Sie 2005 17:55 16726 19
  • Poziom 15  
    Witam
    mam pytanie do tych co znają się na rzeczy. Mam kompletną klimatronik do passata w garażu, a w aucie A/C. Mam zamiar ją zamienić. Jak na razie widzę problem w instalacji. Chciałem wyodrębnić instalację z tej oryginalnej od klimatronika, ale nie wiem czy warto.
    I tu moje pytanie: czy lepiej wyodrębnić wiązki od klimatyzacji z instalacji od samochodu z klimatronikiem, czy zamieniać całą instalację?
    Proszę o rady kogoś kto już to robił i ziałą :)
    Dzięki.
    Yarecky3(malpa)wp.pl
    Pozdrawiam DJ
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 23  
    z całą instalacją będzie zdecydowanie łatwiej
    j
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 25  
    A ja bym ci radził nie zmieniać. To nie mój wymysł. Słyszałem o tym w jakimś programie na TVN Turbo. Ponoć AC utrzymuje stałą temperaturę we wnętrzu, a klimatronic jak ustawisz np. na 20 stopni bedzie oscylowała (ze względu na czujniki temperatury) między 19 a 21 stopni ze względu na opóżnienia.
  • Poziom 27  
    Regulatory w tych klimatronicach to nie takie jak w żelazku aby oscylowały zaszyte są tam procedury regulacji PID i zawsze oscylacje powstaną ale nie na tyle wielkie aby były odczuwalne

    A zwykła klima może Cię zamrozić!

    Przekładałem kiedyś tak w golfie IV miałem wtedy kompletną instalację

    A najlepiej weź schematy i po nich leć

    Pozdrawiam!
  • Poziom 15  
    mam kompletna klime i mam schematy. Tak wlasnie zrobie, ze po schemacie bede lecial i tyle.
    A co do tvn... to dobrze sie to oglada ... i maja chlopaki sile przebicia :)
    a moze pojdzmy za ciosem i zamieniajmy wszyscy klimatronik na klime :))) AC.
    Pozdrawiam DJ
  • Poziom 27  
    Wię cej mechanicznej roboty e tej przeróbce niż elektronicznej!

    Z tego co pamiętam to 3 kable extra do podłąćzniea w instalacji a reszta to między silnikami od wlotów itp.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 15  
    Dla tych co chca taka przeróbka sie zajać - to nic trudnego ale...
    mam kilka pytan o moje niedociagniecia w zasadzie spowodowane lenistwem...
    Dzialalem na schemacie z autodaty jak juz wczesniej pisalem i tak...
    jest tam pozycja A35 - ECM. Tego nie podlaczylem. Przypuszczam, że to jest przyczyna braku zalaczania sie klimy podczas startu. Po prostu po wlaczeniu samochodu klima i nawiewy stoja. musze zwiekszyc lub zmniejszyc sile nawiewu aby zaczela dmuchac. Do tego jeszcze jak od razu tego nie zrobie to po minucie, dwoch, wieje juz tylko na zimno, max zimno, cieple zaczyna wiac tylko na max cieplym.
    Do tego pompa klimy nie wlacza sie automatycznie. Pewnie jakies sygnaly nie dochodza do sterownika. Tylko które. Narazie podlaczylem sobie sprezarke na przycisk (sterowanie masa z pinu D8). i tu pytanie.
    Jak to dziala? Czy sprezarka dziala non stop czy cyklami nabija cisnienie do zbiornika i sie wylacza? nie chce jezdzic na bombie zegarowej.
    Taka mala uwaga - nie jezdze na razie w polsce wiec nie mam potrzeby czestego jej uzywania. W irlandii nie jest tak goraco.
    Prosze o wypowiedz kogos zaznajomionego z tematem.
    Pozdrawiam DJ
  • spec od auto-elektro
    wiec dokonaj diagnozt sterownika od klimy i powie ci w czym sa błedy. zeby układ dzialal sprawnie muszą byc podane wszystkie wymagane sygnały.
  • Poziom 15  
    Czy spotkaliscie sie kiedys z sytuacja ze vag nie wykrywa sterownika climatronic?
    kiedys zczytywalem z niego bledy i bylo ok. Teraz zakupilem w koncu port com na pcmcia i jestem gotowy do dzialania ... ale nie moge bo nie widac sterownika....
    Hmmm czy to tylko cos na laczach czy moze to jest cos z czym mozna sie spotkac???
    dj
  • Poziom 15  
    Witam
    Naprawilem usterke zwiazaną z brakiem komunikacji. Po prostu linia "Data link Connector" się urwała...
    Ale do rzeczy. Zczytalem bledy i...

    1. 1206 - Signal for duration of ignition - Ma to napewno związek z nie podłączeniem przeze mnie sterownika klimy do ECM, (Bazując na schemacie z Autodaty 2 to urzadzenie A35). Może ktoś wie gdzie idzie wiązka przewodów do Ecm? Napewno pod spodem kolo pedalow ale konkretnie zeby sie w nia wpiac.

    2. 1274 - Motor klapy nawiewu powietrza V71. Co to za bląd? o co w nim chodzi.
    Do tego odczytalem wartości mierzone vagiem i...
    w grupie 007 są takie pozycje:

    3. Outlet temp panel (G191) 66St Celsjusza
    4. Outlet Temp Floor (G192) -1 St Celsjusza

    troche to dziwne

    5. Eng speed recog - wartość 0. To ma pewnie zwiazek z brakiem sygnalu uruchomionego silnika, a co za tym idzie sterownik nie zalacza elektromagnesu kompresora (jak pisalem wczesniej zrobilem to przez przelacznik i bangla). Jak mniemam jak podlaczę A35 (patrz wyzej) to sygnal uruchomionego silnika powinien dotrzec do sterownika i wszystko powinno wrocic do normy...

    Jesli ktos posiada wiedze na temat tych zjawisk prosze o wypowiedz, a napewno coś więcej sie wyjasni.
    \Pozdrawiam DJ
  • Poziom 2  
    W Autodacie symbolem A35 zawsze określany jest sterownik silnika. W passacie jest to tak że sterownik silnika dostaje sygnał ze sterownika klimy o zamiarze włączenia klimatyzacji i wtedy podnosi obroty jednocześnie zezwalając sterownikowi klimy na włączenie sprężarki.
  • Poziom 15  
    Czy podlaczajac sie do wiazki rozumiem, że bazowac na kolorach przewodow? A35 nie ma oznaczonych pinow zlacza.

    Jeszcze jedno mnie trapi: Kompresor. Czy jest on wlaczony przez caly czas dzialania klimy czy jest on wlaczany przez sterownik jak mu potrzeba. Chodzi mi o sytuacje czy moze to stanowic zagrozenie gdy bedzie on pompowal przez np 2 godziny, czy to nie doprowadzi do zbyt duzego cisnienia.... Czy uklad klimatyzacji ma jakies swoje zabezpieczenie?
    Pytam o to bo w calym tym okablowaniu nie spotkalem sie z zadnym czujnikiem cisnienia.
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Odnośnie kompresora to korzysta on z czujnika znajdującego się na przewodzie ciśnieniowym. Czujnik ma podwójne działanie i cztery piny i podłaczony jest do panela climatronic lub bezpośrednio w obwodzi sprzęgła elektromagnetycznego. Przy zbyt niskim ciśnieniu czynnika chłodniczego nie pozwala załaczyć sprzęgła sprzężarki. Druga sytuacja gdy ciśnienie jest zbyt wysokie (bardzo wysokie temperatury na zewnątrz lub zbyt duża ilość czynnika chłodniczego) powoduje podobny skutek czyli odłączenie sprężarki. W praktyce to prawda że jeździsz na bombie ale tylko w przypadku drugiego wariantu. Na dłuższą metę może to być ryzykowne ale raczej dla sprężarki niż dla ciebie.
  • Poziom 15  
    Tak na marginesie to podlaczylem sterownik do ECM i w koncu dostal sygnal do dzialanie. Wszystko w najlepszym porzadalu. Dziala jak ta lala.
    A co do tego sprzegla to chcialem wiedziec tylko teroertycznie i mysle ze juz wiem dzieki.
    W razie gdzyby ktos zmienial A/C na klimatronik sluze pomoca.
    Pozdrowka DJ
  • Poziom 12  
    Witam Panów serdecznie.
    Tez miłem "przyjemność" montażu Climatronika do mojego Autka.

    Problem identyczny jak kolega wczesniej pisał ENGINE RESP=0

    Po podaniu sygnału z Czujnika na wale rozrządu (czujnik prędkości obrotowej silnika) wszystko ruszyło.
    Climatronic do załaczenia spreżarki widać wymaga tak naprawdę 2 sygnałów .

    Złaczka C (t16b) pin2=IN Presure ok(12V)
    Złaczka C (t16b) pin6=IN Prędkość obrotowa (12V)


    OPIS DOTYCZY CLIMATRONICA WERSJA 3B0 xxx xxx C z kodowaniem 01000

    Złaczka D (t16a) pin6= out Załącz spreżarkę (12V)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Witam Panów serdecznie.
    Tez miłem "przyjemność" montażu Climatronika do mojego Autka.

    Problem identyczny jak kolega wczesniej pisał ENGINE RESP=0

    Po podaniu sygnału z Czujnika na wale rozrządu (czujnik prędkości obrotowej silnika) wszystko ruszyło.
    Climatronic do załaczenia spreżarki widać wymaga tak naprawdę 2 sygnałów .

    Złaczka C (t16b) pin2=IN Presure ok(12V)
    Złaczka C (t16b) pin6=IN Prędkość obrotowa (12V)


    OPIS DOTYCZY CLIMATRONICA WERSJA 3B0 xxx xxx C z kodowaniem 01000

    Złaczka D (t16a) pin6= out Załącz spreżarkę (12V)
  • Poziom 1  
    Witam odswierze temat gdyz potrzebuje pomocy w tej materii,
    przekladajac sobie w zaciszu garazu VW Bore bylo dla mnie czyms oczywistym ze dam sobie rade przezucic Climatronic zamiast zwyklej klimy wszak wymianiam itak wszystko czyli deske i nagrzewnice wiec kupilem caly przod od Bory z climatronikiem.
    Mam problem z podlaczeniem ktych kilku kabli czy nie pomogli byscie mi z tym??
  • Poziom 10  
    witam mam problem z passatem b5 98 rok
    niemiec wymienił silnik na nowy od wersji po lifcie 131km i skrzynia 6 biegów ale nie o to chodzi wymienił też licznik i do tego wstawił klimatronica i w tym problem bo nie założył nawet paska na klime i wiadome nie chodziła
    ale kolega wział sie za to założył pasek sprawdził nabicie dopełnił ale klima sie nie załancza
    doszliśmy ze wogule nie podączyli wiązki od klimatronika
    i teraz tak jak by mógl ktoś opisać jakie kable podłączyć kolory do jakich w kostce i co jeszcze zeby to chodziło podlaczyliśmy dwa kable i klima odpaliła i chodzi sprężarka i chlodzi wewnątrz ale sama nie rusza

    pomocy proszę bo upały są :)
    pozdrawiam

  • Poziom 34  
    w tym po lifcie pewno miał kompresor bez sprzęgła a z zaworem wydajnościowym , i wcale nie tak łatwo będzie to uruchomić.
  • Poziom 10  
    sprezarka jest zalozona od starego modelu z tego co mi mechanik mowil
    wlączylismy juz ja i dziala bardzo dobrze na krotko chlodzi wewnatrz ale nie odpala jej panel sterowania nie wiemy gdzie sie podlaczyc dokladnie zeby klimatronik zalanczal ją
    prosze o pomoc
  • Poziom 12  
    Witam, odgrzeje starego kotleta bo jestem tym tematem zainteresowany.
    Panel 3b1 xxx xxx B kodowanie 02000. Na 01000 sprawdzałem u sąsiada i nie odpala sprężarki na 02000 działa.
    przekładam do swojego auta i ...
    Po podaniu 12v na pin 2 i 6 złącze 16b sprzęgło sprężarki nie rusza a warunek w kolumnie 2 pole 2 0-off - program vag-com3.11. Jak go spełnić ?
    Wyjście na sprzęgła sprężarki jest na pinie nr 8 kostka 16a piny 7 i 8 sa puste. wg schematu.
    Moje pytanie jest takie jakie warunki muszą być spełnione by dać 12 v na sprzęgło.
    Czy na piny 2 i 6 złącze 16b jest to napięcie 12v czy jest to inny rodzaj komunikacji pomiędzy zegarami a klima tronikiem.
    jak oszukać panel z czujnikiem ciśnienia f 129 by ruszyła sprężarka.