Witam.
Chciałbym zaczerpnąć opinii nt . możliwych awarii w aucie Hyundai i40 1,7 CRDI 136km. r 2013.
Autko kupiłem dwa tygodnie temu * ściągniete na lawecie z niemiec z salonu Hyundaia.
Pokusiłem się , iż wymieniony był silnik w styczniu tego roku. * w ramach gwarancji ASO - wymiana również ASO.
Na nowym silniku przejechane poniżej 5 tys. km.
Sprowadziłem go do Polski, zrobiłem nim około 1000 km. I już awaria.
Objawy jakie temu towarzyszyły : nagły spadek mocy, wielkie kłęby dymu * raczej biały, tryb serwisowy , nierówna praca silnika i unieruchomienie.
Poziom oleju lub dokładniej mówiąc tego co być powinien olejem - jakieś 3 krotnie więcej niż max.
Laweta - odprowadzenie na warsztat. ( najpierw aso -> aby dowiedzieć się czy jest na gwaracji. Pomimo wymiany silnika na początku roku gwarancji nie ma. Okres 5 letni skończył się w styczniu - sugestia -> odprowadzić tam gdzie był robiony * Niemcy i domagać się rękojmi . Kolejny problem - auto przerejestrowane)
Wstępna diagnoza mechanika -> uszkodzenie * zapchanie DPF'a . Ale wymienił pozostałości oleju -> dużo oleju napędowego wymieszanego z olejem silnikowym.
Wymienił olej, wyczyścił intercooler, itp , aby "dokonać" jazdy próbnej jak wygląda reszta silnika. Ujechał max 3 km. Ponownie -> prawie 4 l ropy w silniku. * laweta.
Podejrzenie teraz na pompę od wtryskiwaczy albo wtryskiwacze.
Zastanawiam się, czy jest sens "szukać" miejsca awarii , czy nie taniej wyjdzie zakup i przerzutka innego silnika + naprawa DPF'a.
Chciałbym zaczerpnąć opinii nt . możliwych awarii w aucie Hyundai i40 1,7 CRDI 136km. r 2013.
Autko kupiłem dwa tygodnie temu * ściągniete na lawecie z niemiec z salonu Hyundaia.
Pokusiłem się , iż wymieniony był silnik w styczniu tego roku. * w ramach gwarancji ASO - wymiana również ASO.
Na nowym silniku przejechane poniżej 5 tys. km.
Sprowadziłem go do Polski, zrobiłem nim około 1000 km. I już awaria.
Objawy jakie temu towarzyszyły : nagły spadek mocy, wielkie kłęby dymu * raczej biały, tryb serwisowy , nierówna praca silnika i unieruchomienie.
Poziom oleju lub dokładniej mówiąc tego co być powinien olejem - jakieś 3 krotnie więcej niż max.
Laweta - odprowadzenie na warsztat. ( najpierw aso -> aby dowiedzieć się czy jest na gwaracji. Pomimo wymiany silnika na początku roku gwarancji nie ma. Okres 5 letni skończył się w styczniu - sugestia -> odprowadzić tam gdzie był robiony * Niemcy i domagać się rękojmi . Kolejny problem - auto przerejestrowane)
Wstępna diagnoza mechanika -> uszkodzenie * zapchanie DPF'a . Ale wymienił pozostałości oleju -> dużo oleju napędowego wymieszanego z olejem silnikowym.
Wymienił olej, wyczyścił intercooler, itp , aby "dokonać" jazdy próbnej jak wygląda reszta silnika. Ujechał max 3 km. Ponownie -> prawie 4 l ropy w silniku. * laweta.
Podejrzenie teraz na pompę od wtryskiwaczy albo wtryskiwacze.
Zastanawiam się, czy jest sens "szukać" miejsca awarii , czy nie taniej wyjdzie zakup i przerzutka innego silnika + naprawa DPF'a.