Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 508 1.6 e-hdi - "Inteligentny alternator" i kłopoty z nim zwią

powergad 21 May 2018 09:25 5370 2
  • #1
    powergad
    Level 11  
    Witam,
    problem dotyczy peugeota 1.6 e-hdi z systemem start/stop i inteligentnym alternatorem.
    Alternator z kostką 5 pinową i bez sprzęgiełka na nim (numer 9675753680) łączony zdaje się tylko ze skrzynią zautomatyzowaną (mcp).



    Pierwsza rzecz. Został kupiony akumulator efb, co mam ustawić w programie peugeot planet w module zarządzania energią? Do wyboru mam:
    - szczelne VRLA/VRLA2 (z funkcją start & stop)
    - płyn (bez funkcji start & stop i bez sterowania alternatorem sterowanym volt control)
    - mróz (ze sterowaniem alternatora sterowanego volt control)
    Przy w pełni naładowanym akumulatorze ustawienie pierwsze daje napięcie 14,8v, drugie 12,7, trzeciego jeszcze nie próbowałem.

    Sprawa nr 2.
    Dość mocno "rzucają się" napinacze paska osprzętu (są dwa), do tego stopnia że po 15 min pracy na wolnych obrotach zerwał się pasek, uszkodzona była też cewka na kompresorze klimatyzacji, możliwe że to szarpanie się do tego przyczyniło.
    Alternator nie ma sprzęgła kierunkowego (fabrycznie zaspawane i nie znalazłem żadnego na 5 pin ze sprzęgłem). Nowy pasek, nowe koło z tłumikiem na wale, nowe napinacze, nowa cewka i łożysko na kompresor i brak efektu, nadal skacze, może minimalnie mniej. Koło dwumasowe brak jakichkolwiek objaw zużycia, na dwóch wtryskach lekkie korekcje, nawet raz pojawił się błąd 3 wtrysku o przekroczeniu tolerancji podczas jazdy próbnej, ale na wolnych silnik chodzi równo i cicho.

    Jakieś pomysły?
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    One nie mogą mieć sprzegiełka więc ok. Jeśli alternator wymieniałeś na identyczny to podmień jeszcze akumulator, bo możliwe że za bardzo obciąża układ.
    Kiedyś robiłem mercedesa a klasę z start-stopem i problem był taki, że ktoś wcześniej założył niewłaściwy pasek napędu - musi być ze 'specjalnej' gumy. U mnie zerwało koło pasowe wału i właśnie z urwanym już do mnie trafił. Montaż orginał, aku naładowane na full i śmigał.
  • #3
    powergad
    Level 11  
    Alternatora nie wymieniałem, właściwie nie widzę żadnych nieprawidłowości w jego pracy, akumulator jest nowy, auto dotarło z kompletnie padniętym akumulatorem, po półrocznym postoju.

    Przy ustawieniu na "mróz" (cokolwiek to oznacza...) ładowanie na poziomie 14,1v więc najbliżej tradycyjnych alternatorów i tak już zostawiam, myślę że będzie ok.
    Do filtra paliwa dolałem czyścidło do wtrysków, popracował sobie trochę, później do baku, pojeździłem, korekcję się poprawiły, napinacze zauważalnie mniej szaleją, dopiero np. ruszenie kierownicą powoduje szarpniecie (wspomaganie elektryczne).

    Faktycznie jest do niego specjalny pasek gatesa z oznaczeniem EMD, wymienię, dzięki :)