Piotr [trzykoty] wrote: Witam! Jestem laikiem w sprawach radiokomunikacji, ale wiem jaka jest idea sieci trankingowych (dynamiczny przydział kanałów itp) i interesuje mnie jak wygląda nawiązanie połączenia, z punktu widzenia posiadacza jakiegoś radiotelefonu np.przewoźnego.
1. Wybiera się indywidualny numer docelowego radiotelefonu i sieć przydziela kanał rozmówczy, czy trzeba jeszcze dodatkowo głosem go wywołać? A może wybór numeru indywidualnego jest zbędny,wystarczy wywołanie głosem?
2. Czy przydzielenia kanału następuje w momencie wywołania czy zgłoszenia odbiorcy?
3. Jak to wygląda w wywołaniu grupowym?
Witam!
Kazda siec trankingowa dziala troche inaczej.
1) W sieciach MPT1327
Radio wolajace stuka albo indywidualny numer innego radia (rozmowa prywatna), albo numer grupy. Przemiennik sie otwiera na okreslony czas, w ktorym kazdy moze gadac. Przy niektorych polaczeniach indywidualnych radio "wolane" samo "odbiera" i nawet jak nikogo przy radiu nie ma to przemiennik glosowy zostaje otwarty (tak jest np. w Uninecie). Z kolei w innych sieciach operator radia wolanego indywidualnie musi "odebrac" polaczenie, poprzez nacisniecie PTT lub tez zdjecie mikrofonu z metalowego uchwytu (np: warszawski MobiNet). W przypadku wywolan grupowych kazde radio z grupy samo sie ustawia na odpowiednia czestotliwosc, niezaleznie od obecnosci operatora przy radiu.
2) W sieciach EDACS, Motorola SmartNet (u nas MetroBip to obsluguje), Motorola SmartZone.
W przypadku wolania indywidualnego stuka sie numer wolanego radia.